Gospodin kesten!

Tvrtka je nastala krajem 2011. godine i za manje od godinu dana rada uspjela pokrenuti osam vlastitih prodajnih punktova, ali i 17 franšiznih (osam u Ukrajini i devet u Rusiji). Zahvaljujući tome što je koncept vrlo jednostavan i ne zahtijeva pretjerano ulaganje u prostor ili opremu, tvrtka je samo u posljednja dva mjeseca našla tri franšizoprimca.
Pečeni se kesten, po tradiciji, prodaje na ulicama i trgovima, s jeseni pa sve do zime, a Igor Finjak, ukrajinski poduzetnik i vlasnik branda, dodao je ovom jednostavnom konceptu i vrlo dopadljivu formu – "Pan Kaštan" prodaje kesten na posebno dizajniranim pokretnim kioscima koji imaju oblik starinske lokomotive.
– Pečeni je kesten, u suštini, čisto europski proizvod. Ima dugu tradiciju, kažu da se prodavao i na ulicama starog Rima. Kada sam odlučio pokrenuti posao, jedina stvar koja me je brinula bio je njegov sezonski karakter. U Europi se plodovi kupe od sredine listopada do početka prosinca i, shodno tome, najveća potražnja za kestenom vlada upravo u tom razdoblju - kaže Igor Finjak.
Tvorac se koncepta, međutim, odlučio za nešto drukčiji model – počeo je nabavljati i prodavati pečeni kesten tijekom cijele godine. – Da biste to postigli i, recimo, prodavali pečeni kesten ljeti, potrebno je nabaviti poluproizvod – vrstu španjolskog kestena koji se prvo lagano peče na žaru, a zatim zamrzne. U takvom se obliku prevozi u Ukrajinu. Plodovi zadržavaju sva hranjiva svojstva, a povećava se i rok trajanja – objašnjava Igor Finjak.
Osim prodaje pečenog kestena, potencijalni primatelji franšize imaju mogućnost prodavati i druge "egzotične" vrste slastica od kestena: kandiran, konzerviran, pečen i oljušten kesten, u različitim, fino dizajniranim pakiranjima. – Iskustvo nam pokazuje da kupci vole srodne proizvode i skoro je sigurno da će uz kesicu pečenog kestena uzeti još nešto – kaže Finjak.
Za pokretanje franšizne jedinice potrebno je samo nešto više od 2.000 eura, a investicija se isplati za oko 2-3 mjeseca. Od franšizodavca mogu očekivati stalnu potporu: od opskrbe poluproizvodom, opremom i ambalažom, preko obuke, do korisnih savjeta u vezi sa poslovanjem. Jedina pojedinost koju franšizoprimac treba uzeti u obzir je lokacija – punktovi bi trebali biti postavljeni u promijenim ulicama, gradskim okupljalištima, turističkim mjestima.
Pored Rusije i Ukrajine, za širenje franšizne mreže za sada su zainteresirani i poduzetnici iz Poljske.
Izvor: Franchising.ua
pročitajte članke

„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Želite izgradite atrakciju koja staje na 100 četvornih metara, a privlači posjetitelje iz svih krajeva svijeta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbyněk Černý, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.