Idealno za franšize?
Za većinu američkih tvrtki koje imaju ambiciju proširiti poslovanje izvan matičnog tržišta – franšizing je idealna opcija, a prema najnovijem istraživanju koje je proveo Rosenberg International Franchise Center (RIFC) Sveučilišta New Hampshire, tržišta koja u ovom trenutku najviše privlače američke franšize su Velika Britanija i Kina. Obje na vrhu, no iz vrlo različitih razloga.
Prema indeksu „atraktivnosti“ do kojeg su došli istraživači RIFC-a, Velika Britanija je najbolja opcija za brandove koje žele tzv. „uravnoteženi rast“. Osim ogromnog tržišnog potencijala, koji se temelji na lokalnoj ekonomiji i rastu BDP-a, Veliku Britaniju karakterizira i jaka kupovna moć stanovništva, što predstavlja idealno polazište za većinu biznisa. Također, ne treba posebno naglasiti da između Sjedinjenih Država i Velike Britanije postoje vrlo bliske povijesna i kulturne veze. Kao što pokazuje najnovija Doing Business lista Svjetske banke, pokretanje poslovanja u Velikoj Britaniji gotovo da ne predstavlja nikakav rizik. Čak i sa Brexitom, indeks rizika, prema Euromoneyu, pokazuje da su regulatorni rizici u Velikoj Britaniji još uvijek prilično niski.
Na RIFC-ovoj listi atraktivnih tržišta, među prvih pet, iz gotovo istih razloga, našle su se i Njemačka, Kanada, Australija i Francuska.
Za one američke franšize koje, pak, tipiju na „agresivnan rast“, lista RIFC-a stavlja Kinu na sam vrh. Kao najmnogoljudnija zemlja svijeta, s nevjerojatnim gospodarskim rastom, Kina ima najjači tržišni potencijal u odnosu na sve ostale zemlje svijeta, što potvrđuje i posljednji Ekonomski pregled Međunarodnog monetarnog fonda.
Ipak, određeni rizici postoje. Kina se, u kulturološkom smislu, toliko razlikuje od SAD-a, i iskustvo pokazuje da na ovo tržište uglavnom ulaze izuzetno jaki igrači poput tvrtke YUM! Brands, koja je vlasnik franšiznih brandova KFC, Pizza Hut i Taco Bell, ili svjetski poznatog Starbucksa. Treba također napomenuti da ove tvrtke imaju ozbiljne pravne timove koji „ne ispuštaju situaciju iz ruku“, jer je Kina prema procjeni Svjetske banke jedna od najrizičnijih zemalja kada je riječ o pravnim i regulatornim rizicima.
Sljedeća tržišta na kojima američke franšize mogu računati na agresivni rast su Turska, Njemačka, Velika Britanija i Indija.
No, identificiranje „atraktivnosti“ tržišta samo je prvi korak u međunarodnom razvoju. Kako to praksa često pokazuje, za franšizne je sustave ponekad „presudniji“ izbor lokalnog partnera – primatelja franšize – koji će biti zadužen za razvoj poslovanja na danom tržištu. U franšizingu, ova su dva čimbenika, zapravo, nerazdvojna.
Istraživanje RIFC-a obuhvatilo je 131 zemlju, a na listi su se našle i zemlje ove regije. Najbolje je kotirana Slovenija (62. mjesto), a slijede Hrvatska (71), Srbija (84), Makedonija (87) te Bosna i Hercegovina (123).
Kompletnu listu možete pronaći na sljedećem linku: International Franchise Attractiveness Index

pročitajte članke

Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potrvđuje i posljednje izvješće o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
Popularno na forumu
In memoriam
.
Kontakt
Zelim postat jedan od clana grupe .Ing grad u mirovini zvonko misir iz Hlebina a za podrucje ukoliko se vi slazete zupanije Bj. KcKz. Vt. Kao i Vz zupanije imam konjicki klub...
Kako odabrati franšizu
„po svojoj mjeri“?
Svidza mi se
Mnogo problema, al’ ima rešenja
Teoretski jeste možda to tako... ali praksa? Birokratija!
Rođendansko slavlje
Bravo direktoreeee!!! sve cestitke od srca i puno uspeha u daljem radu..puno pozdrava iz Swedena.