Uvijek u vrhu

U ovogodišnjem izveštaju portala FranchiseDirect navodi se da je u rangiranje za 2019. bio uključen najveći broj franšiznih sustava dosad. Za što objektivniji rezultat, koristila se, kao i prethodnih 10 godina, vrlo složena formula, koja je, ove godine, i dodatno modificirana. Formula, naime, od sada u obzir uzima prodaju umjesto ukupnog prihoda, dok se rast broja poslovnica mjeri – procentualno. – Iako djeluje impresivno kada sustav poput KFC-a otvori na stotine franšiznih restorana godišnje, još je upečatljivije kada to učini novi i manji sustav poput lanca fitness klubova F45 – navodi se u izveštaju FranchiseDirecta. Poredbe radi, KFC je u franšizingu već gotovo 70 godina i ima više od 21.000 lokacija širom svijeta, dok je F45 franšizu ponudio tek prije pet godina, a trenutno ima nešto manje od 1.000 poslovnica.
Čimbenici kao što su rast poslovnih jedinica, prodaja, broj godina u franšizingu, stupanj stabilnosti, rast mreže te međunarodna ekspanzija jesu ključni za rangiranje, ali formula uključuje i kriterije koji nadilaze proste brojke – u obzir se uzima i koliko davatelj franšize pomaže svojim budućim primateljima te koliko sustavi ulažu u razvoj lokalne zajednice preko dobrotvornih programa i donacija.
Podatak koji se obilježio ovogodišnje izdanje je činjenica da su za prethodnih 11 godina, koliko FranchiseDirect objavljuje listu 100 najuspješnijih franšiza u svijetu, samo dva branda bila na mjestu br. 1 – McDonald’s i Subway. Do 2018. oba su na vrhu bila po pet puta, od ove godine McDonald’s ima blagu prednost. Podatak vrijedan pažnje, pogotovo ako se zna da oba branda, čak i u najtežim godinama poslovanja, nisu bilježila značajniji pad na listi. Ne treba, zapravo, zaboraviti da je riječ o velikim i utjecajnim sustavima, koji su, potaknuti oštrom konkurencijom i potrebama mlađih i zahtjevnijih potrošača, prošli kroz mnoge, djelotvorne sustavne promjene – moderniziranje, uvođenje novih tehnologija, promjenu imidža, poboljšanje kvalitete menija, usluge i načina komuniciranja s potrošačima.
Kao i prethodnih godina, najveći broj rangiranih franšiznih sustava potječe iz Sjedinjenih Američkih Država, a najzastupljeniji su sustavi iz područja gastronomije i ugostiteljstva, ima ih čak 40 – omjer snaga koji je već „najavljen“ i poretkom prvih deset najuspješnijih franšiza. Najbolje kotirani franšizni sustav koji ne potječe iz SAD-a jest britanski InterContinental (12. mjesto), a slede sustavi iz Francuske – Auchan (16), Casino (19), Carrefour (20), Europcar (26); Kanade – H&R Block (32), Tim Hortons (33) i Yogen Fruz (94); Japana – Kumon (21); Švedske – Husse (43); Španjolske – Dia (44), Lizzarran (61); Filipina – Jollibee (41); Južne Koreje – Paris Baquette (75) i Eye Level Learning Center (75).
Deset najuspješnijih 2019:
-
McDonald’s (restoran brze usluge; burgeri)
-
Burger King (restoran brze usluge; burgeri)
-
Pizza Hut (restoran brze usluge; pizza)
-
Marriott International (hotelijerstvo)
-
KFC (restoran brze usluge; piletina)
-
Dunkin’ Donuts (restoran brze usluge; kava, krafne, burgeri)
-
7-Eleven (lanac supermarketa)
-
Subway (restoran brze usluge; sendviči)
-
Domino’s (restoran brze usluge; pizza)
-
Baskin-Robbins (sladoled)
Cjelokupnu listu TOP 100 Global Franchises 2019 možete pronaći ovdje.
pročitajte članke

Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potrvđuje i posljednje izvješće o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
Popularno na forumu
In memoriam
.
Kontakt
Zelim postat jedan od clana grupe .Ing grad u mirovini zvonko misir iz Hlebina a za podrucje ukoliko se vi slazete zupanije Bj. KcKz. Vt. Kao i Vz zupanije imam konjicki klub...
Kako odabrati franšizu
„po svojoj mjeri“?
Svidza mi se
Mnogo problema, al’ ima rešenja
Teoretski jeste možda to tako... ali praksa? Birokratija!
Rođendansko slavlje
Bravo direktoreeee!!! sve cestitke od srca i puno uspeha u daljem radu..puno pozdrava iz Swedena.