Interijer po mjeri i želji
U maloj radionici, davne 1992.godine, započeli su proizvodnju karniši od mesinga. Ubrzo potom uvedeni su i drugi materijali, kovano željezo, aluminijum, inox. Početkom 2000. asortimanu se dodaju zavjese, zatim tapete, pa mebl štofovi. Sa bogatom ponudom robe, obiteljsko poduzeće postaje značajan distributer, veletrgovac i uvoznik. Nakon 13 godina od osnutka, došlo je vrijeme i za franšizu. I na tom polju su postigli zavidne rezultate.
Ovako bi se ukratko mogla opisati Mega, tvrtka za opremanje interijera i jedan od najuspješnijih poslovnih sustava u Srbiji.
Temelj ovog sustava, pa i same franšize je, kako kaže generalni direktor Nikola Lojanica, obitelj. – Povijest našeg razvoja u centar stavlja obitelj kao potporu i oslonac, i osobnu pripadnost sustavu u kom se radi, pa se franšizni koncept poslovanja savršeno uklapa u takvu viziju razvoja – kaže Lojanica.
Budući da do sada u svojoj mreži imaju 21 franšiznu trgovinu, koje uspješno posluju, u tvrtki su ponosni na svoj poslovni model. – Dosadašnji razvoj franšizne mreže, formirani odnosi sa primateljima franšize, njihovi poslovni rezultati i konstantan rast daju nam za pravo smatrati naš poslovni koncept iznimno uspešjnim i ponuditi ga novim primateljima franšize sa punom odgovornošću i projekcijom uspjeha – kaže Lojanica.
Kada je postalo jasno da kupcima za kompletiranje asortimana nije potreban nijedan drugi dobavljač osim Mege, došlo je vrijeme za franšizu. Prvih desetak primatelja franšize bili su stalni kupci.
Srđan Stojnović, menadžer franšizne mreže tvrtke Mega, kaže da su ostali primatelji bili privučeni preko sajmova ili po preporuci. - Radi se o poduzetnicima koji su vidjeli svoju šansu u ovom poslu. Za njihov uspjeh najvažnija je želja da se bave ovim poslom. Žene su se pokazale kao najzainteresovanije i one čine 70 posto vlasnika franšiznih trgovina – kaže Stojnović.
Na tržištu Srbije Mega je postala vodeća tvrtka u području opremanja interijera. U svom asortimanu imaju karniše, zavjese, tapete, mebl štofove i pozamanteriju. Tvrtka je prepoznatljiva i po tome što kupcu, zapravo, nudi opremanje interijera po mjeri i želji, što također ulazi u osnovnu franšiznu ponudu.
-Prije otvaranja radnje i tijekom poslovanja radimo obuke vlasnika franšize, bilo da on radi u trgovini ili ne, menadžera radnje, svih uposlenika i pomoćnog osoblja, šnajderki, montera i drugih. Svi dobivaju know-how kroz obuku, ali i u pisanoj formi. Dobit će i sva potrebna uputstva i detaljne kataloge kako bi mogli ispoštovati koncept i princip rada. Suština i jeste da svaka naša franšiza može ponuditi uslugu opremanja, što samostalno, što uz našu pomoć – kaže Stojnović.
Poštovanje, poštenje i povjerenje su tri stuba na kojima Mega temelji svoje poslovne odnose. Primalatelj franšize treba obezbediti početni kapital, prostor i kadrove. Dio investicije je i ulazna naknada koja podrazumijeva dozvolu za korišćenje brenda i poslovnog koncepta. Mjesečnih izdvajanja nema, ali je primalatelj u obavezi ulagati u lokalni marketing, a ugovorom se definiraju postoci za tu svrhu, ili se proračun određuje paušalno. Kupnjom Mega franšize dobiva se teritorijalna ekskluzivnost koja se definira ugovorom, a može se odnositi na grad, općinu, regiju ili državu.
U Srbiji franšizne radnje postoje u Beogradu, Užicu, Novom Sadu, Nišu, Kragujevcu, Kraljevu, Požarevcu, Subotici, Šapcu, Vršcu, Kruševcu, Čačku, Obrenovcu, Kikindi, Prištini, a od zemalja regije, samo u glavnom gradu Crne Gore, Podgorici. - Nameravamo uskoro otvoriti franšizne trgovine u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Rumunjskoj. U tim zemljama već imamo kupce, ali oni još nisu primatelji franšize. Željeli bismo franšizne radnje otvoriti u Makedoniji i tražimo partnera, a zanimljiva nam je i Bugarska. Na Sajmu u Frankfurtu, na kojem smo izložili karniše, pokušali smo pridobiti zapadnoeuropsko i rusko tržište. Dugoročno, i na tim tržištima bismo se širili kao franšiza – kaže Stojnović.
Tvrtka trenutačno zapošljava 60 ljudi.
pročitajte članke
Tvrtka za proizvodnju vanjske stolarije „Sunce Marinković“ iz Kragujevca već desetljeće razvija partnersku mrežu, ali se zainterisiranima za suradnju nudi i klasična franšiza.
KARE Design, njemački proizvođač dizajniranog namještaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regiji. Nove trgovine nedavno su otvorene u Dubrovniku i Tirani.
Azijski trgovinski lanac KIODA planira razviti mrežu i na tržištima Europe. Na karti razvoja nalaze se i zemlje ove regije.
Duka je brand sa švedskim korijenima, sinonim za trgovine u kojima se može kupiti sve za opremanje i uređenje kuhinje. Osim posuđa, aparata i tekstila, Duka odnedavno nudi – i franšizu!
U Beogradu je otvorena nova franšizna trgovina branda Coincasa. Talijanski brand planira širenje i u Hrvatskoj i Sloveniji.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.