Među potencijalnim primateljima franšize najviše ima bivših klijenata koji su željeli smršaviti, a najčešće su to - žene.
Srijeda
20.02.2013
NATURHOUSE širi svoju franšiznu mrežu nutricionističkih centara u Češkoj zavidnom brzinom. Mali gradovi dobivaju šansu.
 

Izvorno španjolski koncept nutricionističko-dijetetskih centara Naturhouse uspješno posluje u Češkoj, gdje već ima razgranatu mrežu vlastitih i franšiznih podružnica. Osim u velikim gradovima, kao što su Prag, Brno, Ostrava i Plzen, tvrtka se od prošle godine fokusirala i na širenje poslovanja u manjim gradovima.

Uzimajući u obzir da se Naturhouse bavi prodajom dijetetskih preparata, savjetovanjem i izradom sveobuhvatnog plana prehrane za osobe s problemom prekomjerne težine, ne iznenađuje što među zainteresiranima za franšizu najviše ima bivših klijenata koji su željeli smršaviti i što su to najčešće - žene. - Što sam više informacija o brandu prikupljala, tako je raslo povjerenje u koncept i način na koji se širi. Ideja da se pridružim sustavu, ne kao kupac ili klijent, već kao stručnjak dijetetičar, i samostalna poslovna žena, došla je sasvim prirodno - kaže Eva Straškrabova, franšizoprimac Naturhouse iz Beruna.

Pokretanje bilo kojeg posla u malom gradu podrazumijeva i preuzimanje mnogo više rizika nego kad je poslovanje u velikom gradu u pitanju. - Berun, kao i svaki mali grad, specifičan je po tome što ljudi znaju jedni druge. Vijesti se, dakle, vrlo brzo šire, tako da glas o tome jesu li ljudi zadovoljni ili nezadovoljni uslugom i proizvodom do nas doslovno stiže brzinom svjetlosti - dodaje Straškrabova. Kao što se može zaključiti, ponekad će tek uspjeh u malom gradu potvrditi profitabilnost koncepta i održivost njegova poslovnog modela - franšize.

Jan Gonda, vlasnik master franšize tvrtke Naturhouse za teritoriju Češke i Slovačke, kaže da je prošla godina ispunila sva njihova očekivanja. Otvorili su 25 novih franšiznih centara, broj klijenata je značajno porastao, uveli su nove proizvode u asortiman, pokrenuli specijalistički časopis o zdravom životu.

-- U usporedbi sa 2011. broj zainteresiranih za franšizu se povećao, što je izravna posljedica širenja svijesti o našom brandu, značaju dijetetike i franšizi kao uspješnom poslovnom modelu. Shvatili smo i da su kandidati o prednostima poslovanja pod našim brendom slušali od naših postojećih partnera. Primjećujemo, stoga, da model "od usta do usta" u poslovnom sektoru, može biti vrlo prihvatljiva opcija za širenje informacija o brandu i konceptu poslovanja. Osim toga, raduje nas što sve više franšiznih centara želi uvesti mjesto specijalnog savjetnika, dijetetičara. To je, u suštini, i osnovna ideja franšiznog poslovanja -- priča Gonda.

Dijetetski sektor, prema njegovim riječima, u Češkoj i dalje raste -- primetan je broj novih poslovnica, poduzetnika i klijenata. -- Primjećujem da ljudi u Češkoj i Slovačkoj sve više brinu o svom izgledu i zdravlju. Prema statističkim podacima iz medicinske prakse 68 posto Čeha i 72 posto Čehinja ima problem s težinom ili pretilošću, što je iznad europskog prosjeka. Pretpostavljam, dakle, da će sektor brige o zdravlju u narednim godinama doživjeti značajan rast -- smatra Gonda. 

-- S druge strane, klijenti žele dobiti što više za svoj novac i očekuju odgovarajuću kvalitetu usluga, proizvoda i rezultate, što mnogi poduzetnici iz ove branše nisu u stanju ispuniti. Zato uslugu treba učiniti privlačnom za klijente, a ne dosadnom i predvidljivom. Treba im ponuditi drugačiji pristup i dodatnu vrijednost. Tako se stječe lojalnost i povjerenje klijenata, a smatram da je to najveća nagrada koju možete dobiti u ovom poslu -- kaže Gonda.

Izvor: Franchising.cz