Kruha i reklama

U prosincu prošle godine pisali smo o poljskoj tvrtki BK Solutions. Jednostavna ideja o tiskanju reklama i oglasa na papirnatim vrećicama za kruh prerasla je u ozbiljan posao - tvrtka je danas najjači igrač u branši na tržištu Poljske, a uspješno posluje i u Ukrajini, na Cipru i Velikoj Britaniji. U svakoj od tih zemalja ima primatelje master franšize koji su zaduženi za uspostavljanje i razvoj franšizne mreže. Trenutno, BK Solutions traži nove partnere diljem Europe. Češka i Slovačka su prve na redu.
- Prijelomna točka za razvoj tvrtke na inozemnim tržištima bilo je potpisivanje ugovora o master franšizi za teritorij Ukrajine - kaže Silvija Šjerka, direktorica tvrtke BK Solutions. - Uspjeli smo pronaći partnera koji je mogao preuzeti tu obvezu te provesti naš koncept poslovanja, a ono što ga je izdvojilo je odlično poznavanje lokalnog tržišta. Prošle smo godine po istim principima pronašli primatelje franšize u Velikoj Britaniji i Irskoj. Slična situacija je i na Cipru. Trenutno, intenzivno tragamo za poduzetnicima koji bi razvili posao u Češkoj ili Slovačkoj - kaže Šjerka.
Franšizna mreža je već dobro razvijena u Poljskoj, gdje 85 franšiznih partnera posluje u 305 gradova, surađujući sa skoro svim velikim trgovinskim lancima, među kojima su Biedronka, Intermarché, Carrefour, Žabka, ABC i Delikatesy Centrum. Međutim, da bi privukli nove primatelje franšize, BK Solutions je odlučio proširiti standardni franšizni paket, te sada franšizni partneri mogu očekivati i tehnička pomagala poput netbook računara s modemom za bežični internet, GPS navigacije, mobitela i kompletnije "marketinške opreme" koja će poboljšati vidljivost proizvoda - od specijalnih polica za vrećice za kruh, preko lifleta i plakata, pa sve do standardnih marketinških pomagala poput kuhinjskih aksesoara, podmetača...
Iznos ulazne naknade iznosi oko 1.200 eura. Redovita, mjesečna naknada je i dalje 125 eura.
pročitajte članke

„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Želite izgradite atrakciju koja staje na 100 četvornih metara, a privlači posjetitelje iz svih krajeva svijeta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbyněk Černý, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.