Uprkos teškim okolnostima

Kao osoba na najvišoj poziciji u tvrtki PROFIT system u Ukrajini (deo PROFIT system grupe kome pripada i PROFIT franchise services, izdavač Franchising.hr portala), Julija Gerašenko ima dobar uvid u stanje na tržištu franšiza u toj zemlji. Koliko o napretku, toliko i o preprekama i izazovima koji prate poduzetnike koji se odluče za franšizni vid poslovanja. I pored toga, izgleda da optimizma u Ukrajini ne manjka.
Kako biste ocijenili poslovanje PROFIT systema-a u Ukrajini?
Rastemo zajedno s tržištem, ali nismo jedina kuća koja se bavi konzultantskim poslom u Ukrajini. Postoji još nekoliko tvrtki koje prate tržište franšiza. Ipak, smatram da smo najozbiljniji poslovni partner za najveće igrače među franšiznim sustavima, međutim, to ne znači da možemo ignorirati konkurenciju. Među našim glavnim klijentima su: IDS Aqua servis - distributer poznatih brandova vode, El Dorado - najveći lanac supermarketa za prodaju IT hardvera i elektronike, te Staldom, Samsonite i Mexx.
Što su osnovni problemi za razvoj franšizinga u Ukrajini?
Jedna od prepreka je nedostatak pravnog okvira za franšizing, tako da se svatko može pretvarati da je davatelj franšize i nuditi nešto što doista nije franšiza. Takvi primjeri, u stvari, kvare dobru sliku o tržištu franšiza u cjelini. Problem su, također, i birokracija i korupcija. Ali i nedostatak kvalificiranog kadra i nepostojanje stručne literature. Ukrajina, jednostavno, nema ni institucije koje bi obučavale i pripremale stručnjake za ovu oblast. Osnovni problem je i osiromašena srednja klasa, što za sobom vuče i ograničenu kupovnu moć i smanjenu potražnju u sektoru usluga. Kao što vidite, postoji mnogo prepreka, ali ukrajinski gospodarstvenici su vrlo fleksibilni i snalažljivi. Oni su u stanju poslovati čak i u teškim okolnostima.
Da li je franšizing popularna tema u ukrajinskim medijima?
Jeste. U posljednjih nekoliko godina primjećujemo da raste svijest o franšizingu kao modelu poslovanja. Vidimo da svijest raste i među ljudima koji bi uzeli franšizu, ali i među poduzetnicima koji razmišljaju svoj posao proširiti kroz franšizu i izgraditi ozbiljan sustav. Mediji rado prenose informacije o poznatim brandovima koji su ušli na tržište Ukrajine. Osim toga, i PROFIT system u Ukrajini izdaje magazin o franšizingu još od 2011. godine. Časopis se tiska tromjesečno i do sada je objavljeno 9 brojeva. Interesantno je da se najbolje prodaje u - supermarketima.
Koliko je veliko tržište franšiza u Ukrajini?
Po našoj procjeni postoji oko 400 tvrtki koje imaju više od jedne franšizne poslovnice.
pročitajte članke

„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Želite izgradite atrakciju koja staje na 100 četvornih metara, a privlači posjetitelje iz svih krajeva svijeta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbyněk Černý, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.