Od sada i u Rusiji

Od lipnja ove godine tvrtka PROFIT system je proširila područje poslovanja i svoje konzultantske usluge će ponuditi i u Rusiji. Pokrenut je i portal Franchisinginfo.ru, koji će po modelu ostalih portala iz PROFIT system grupe promovirati franšizing kao jedan od najsigurnijih načina za pokretanje, ali i razvoj i širenje posla.
Treba uzeti obzir da u najvećoj zemlji na svijetu živi 140 milijuna ljudi, od čega čak 73% u gradu. Sa stanovišta poslovnih mogućnosti, Rusija je veliko tržište i spada u zemlje s brzorastućim gospodarstvom. Po BDP-u nalazi se na 7. mjestu, ostavljajući za sobom gospodarstva Velike Britanije, Kanade, Australije, Francuske, Italije, Španjolske, Meksika i Brazila.
Prema podacima Ruske franšizne asocijacije, franšizing kao model poslovanja u rusku legislativu ušao je 1995. godine. Podaci pokazuju i da većina franšiznih sustava djeluje više od 5 godina, od čega 43,5% otpada na tvrtke koje su postale davatelji franšiza u skorije vrijeme. Zanimljivo je da oko 60% tržišta pokrivaju izvorno ruski brandovi.
Većina franšiznih sustava ima svoja sjedišta u Moskvi, čak 72%. Nešto manji postotak potječe iz Sankt Peterburga (13%), a samo 15% iz drugih gradova Rusije. Ipak, najzanimljiviji podatak je da je udio franšizinih sustava u ukupnoj ekonomiji u Rusiji u protekle tri godine porastao za 98 posto!
Neki od prvih brandova koji su se pojavili na ruskom tržištu bili su, zapravo, veliki svjetski franšizni sustavi kao McDonald's, KFC ili Subway. U novije vrijeme pojavli su se i Starbucks, Coffeeshop Company, Nordsee, Burger King, Cinnabon, Costa Coffee... Od izvorno ruskih franšiznih sustava koji su svoje poslovanje proširili i izvan matičnog tržišta najpoznatiji je Planet Sushi.
Kako je franšizing u Rusiji tek u novije vrijeme privukao pozornost države i relevantnih institucija, prostora za razvoj još uvijek ima. Na velikom tržištu je prirodno očekivati obimniji razvoj franšiznih sustava, a PROFIT system i portal Franchisinginfo.ru u tom procesu, svakako, mogu odigrati važnu ulogu.
pročitajte članke

„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Želite izgradite atrakciju koja staje na 100 četvornih metara, a privlači posjetitelje iz svih krajeva svijeta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbyněk Černý, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.