Šansa za razvoj i napredak
Ako želite izbjeći pogreške pri izboru franšize za pokretanje posla, prijavite se odmah - odvjetnici i financijski savjetnici će vas naučiti što sve treba pitati i tražiti od davatelja franšize prije no što potpišete ugovor. Ovako je konzultantska kuća PROFIT system pozvala sve zainteresirane poduzetnike iz Poljske da se pridruže stručnom seminaru, koji će najesen održati u Varšavi, u okviru Akademije za franšizing PROFIT system.
Akademiju za franšizing, u stvari, čini niz stručnih programa usavršavanja, koje organizira spomenuta konzultantska kuća PROFIT system - poljska tvrtka koja, da podsjetimo, već dugi niz godina drži vodeću poziciju u pružanju usluga franšizinga u nekoliko zemalja srednje i istočne Europe, i koja, kao joint venture sa tvrtkom Profit franchise services, od prošle godine posluje i u zemljama ovog regiona.
Kroz Akademiju za franšizing, PROFIT system će pomoći tvrtkama i pojedincima koji žele ući u sustav franšiznog poslovanja - bilo kao davatelji ili primatelji franšize. Kako navode, tijekom obuke polaznici će naučiti kako da razviju svoj poslovni model franšize, ali i kako da zarade poslujući pod imenom poznatog branda. Akademija će ugostiti niz iskusnih predavača, stručnjaka i savjetnika za franšize. Nastava se organizira kroz manje formalni oblik radionice, tako da će polaznici naučiti kako funkcionira i koja se pravila poštuju na tržištu franšiza na temelju konkretnih i životnih primjera.
Akademija za franšizing PROFIT system je i produžetak projekta "Šansa za franšizni razvoj poljskih poduzeća" koji je, zapravo, dobio značajnu podršku nadležnih državnih institucija. Projekt je pokrenula poljska državna Agencija za razvoj poduzetništva, a sredstva za sufinanciranje projekta osigurala je Europska unija kroz Europski socijalni fond. Za dvije godine, Akademiju je pohađalo više od 500 poduzetnika zainteresiranih za franšizno poslovanje. Mišljenja i sugestije samih sudionika su kasnije korišteni za daljnji razvoj obuke i programa. Sada, uz znanje iskusnih predavača i stručnjaka za franšize, program će pomoći mnogo većem broju ljudi koji razmišljaju da razviju svoj posao kroz franšizu. P>
- Ove obuke, zapravo, svaki put prošire naše postojeće znanje o franšizingu. Također, značajno je što imamo priliku razmijeniti iskustva s predstavnicima srodnih branši. Međutim, nama je najviše značilo to što smo mogli dobiti pravne savjete kako napraviti ili implementirati franšizu. Kada smo počeli razmišljati o uzimanju franšize, dopao nam se franšizni koncept tvrtke Socatots, koji je, recimo, već bio dobro poznat u 55 zemalja diljem svijeta. Tako smo odlučili da njihov program razvijemo i u Poljskoj - kaže Przemysław Olewnik, direktor tvrtke Socatots Polska i jedan od sudionika obuke.
- Znanje koje sam stekla u radionici pomoglo mi je da, u prvom redu, formulišem pitanja koja bih postavila franšizodavcu, kako bi se u budućnosti izbjegla situacija u kojoj bi jedna od stranaka bila iznenađena potezima druge strane - objašnjava Joanna Cieszko, učesnica obuke i suvlasnik u tvrtki FitCurves, jednom od prvih velikih franšiznih sustava koji je ušao na tržište Poljske.
Obuka za davatelje franšize bit će koncipirana tako da sudionike nauči kako da razviju vlastiti franšizni model ili poboljšaju funkcioniranje postojećeg sustava. Provodeći program kroz konkretnu studiju slučaja sudionici će moći procijeniti vlastiti posao i naučiti izbjeći pogreške koje nastaju uslijed lošeg upravljanja franšizom mrežom.
Potencijalni primatelji franšize naučit će koje sve kriterije treba uzeti u obzir pri odabiru franšize, kao i kako utvrditi vjerodostojnost davatelja franšize. Program obuhvaća i specijalna predavanja koja će objasniti što su i kako se vode stručni pregovori, koje su napredne tehnike prodaje, te kako upravljati osobljem da bi se postigli što bolji rezultati.
Detaljan program je dostupan na www.franczyza.eu.
pročitajte članke
„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Želite izgradite atrakciju koja staje na 100 četvornih metara, a privlači posjetitelje iz svih krajeva svijeta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbyněk Černý, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.