Na benzinsku crpku po namirnice?

Rezultate poslovne simbioze između dva velika sustava već određeno vrijeme možemo pratiti i u Poljskoj. Franšizni sustavi - lanac benzinskih crpki Lukoil i trgovački lanac Carrefour - godinu dana posluju "ruku pod ruku". Ruska naftna tvrtka je, naime, odlučila, u okviru svojih benzinskih crpki u Poljskoj, uspostaviti lanac franšiznih trgovina tvrtke Carrefour (Carrefour Express). Ulaskom francuskog branda, 22 benzinske postaje Lukoila su tako obogatile svoju osnovnu ponudu i robom široke potrošnje - Carrefour Express na benzinskim postajama radi 24 sata dnevno i ima neuobičajeno širok asortiman robe, uključujući čak i namirnice koje se inače ne prodaju na ovakvim mjestima - voće, povrće, meso, pecivo i mliječne proizvode.
Suradnja između Carrefoura i Lukoila definirana je franšiznim ugovorom. Carrefour, kao davatelj franšize, ima obvezu da benzinske crpke redovito snebdeva robom. S druge strane, Lukoil, kao primatelj Carrefour franšize, ima pravo formirati cijene proizvodima, i one su uglavnom niže nego u običnim supermarketima.
- Pri izboru proizvoda koji će ući u asortiman trgovina oslonili smo se na iskustvo i znanje koje već godinama stječemo razvijajući franšizni format Carrefour Express. Zahvaljujući tome, uspjeli smo napraviti i optimalan asortiman robe za kupce koji koriste usluge benzinskih crpki - kaže Marek Lipko, direktor franšiznog razvoja tvrtke Carrefour u Poljskoj.
- Želimo privući klijente tako što ćemo im ponuditi novu razinu usluge. Ono što je u današnjem svijetu jako važno jest da ljudima date mogućnost da što manje vremena provedu u svakodnevnoj kupnji, a da što više budu sa svojom obitelji i prijateljima - kaže Pjotr Žuromski, direktor prodaje Lukoila u Poljskoj.
Carrefour iza sebe već ima sličan pokušaj suradnje s drugim lancem benzinskih crpki. Taj projekt, međutim, nije uspio. Carrefour marketi s robom široke potrošnje su se, naime, prije nekoliko godina mogli pronaći i na BP benzinskim crpkama, ali je suradnja okončana nakon negativne ocjene o pilot-projektu. Za vrijeme konferencije za novinare, upitan da navede razloge neuspjeha, Francois Vincent, direktor franšiznog razvoja tvrtke Carrefour u Poljskoj, kroz šalu je rekao da nije pristojno govoriti o bivšim partnerima pred novim partnerom. Odgovor, izgleda, treba tražiti između redaka. - Ovakva vrsta suradnje prije svega zahtijeva predanost obje strane. Od toga ovisi uspjeh projekta - dodao je Vincent.
Hoće li "brak" dvije tvrtke opstati? Postoje naznake koje kažu da hoće. Za sada, Carrefour marketi unutar Lukoil benzinskih crpki dobro posluju u nekoliko poljskih regija, dok samo u Varšavi ima šest ovakvih postaja. Pored toga, dvama tvrtkama ovo nije prvi put da surađuju na ovaj način. Po istom principu, Lukoil i Carrefour već nekoliko godina uspješno posluju u Belgiji.
Izvor: Franchising.pl
pročitajte članke

Andrej Tomljenović iz Osijeka četiri se godine samostalno bavio apliciranjem auto-folija. Razmišljajući o proširenju posla, došao je do Car Foil Shopa. Danas je primatelj master franšize ovog branda, zadužen za tržišta Hrvatske i Slovenije.
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i montažu auto-folija, započeo je poslovanje u Hrvatskoj. Primatelj master franšize za Hrvatsku bit će zadužen i za teritorij Slovenije.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za montažu folija, sada nudi nekoliko franšiznih formata. Jedan je od njih prikladan i za manja mjesta.
Kako je protekla prva godina za Car Foil Shop u Sloveniji, u kojim se gradovima nudi franšiza ovog branda te kako vidi daljnji razvoj, odgovara Nik Kajtna, primatelj master franšize za Sloveniju
Najčitanije

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.