Udruživanjem do opstanka

U gospodarski teškim vremenima konkurenti bi mogli udružiti snage, ne bi li opstali na tržištu, a posebno kada je tržište-relativno malo. Upravo to su uradila dva poljska franšizna sustava: Office 1 i Printeria.pl. Prvi je specijaliziran za prodaju uredskog materijala, a drugi za prodaju odnosno recikliranje spremnika i tonera za pisače. Rezultat njihove suradnje je "dvostruka franšizna prodavaonica" u mjestu Tomaszów Lubelski, u kojoj obje kompanije posluju pod istim krovom.
Ideja je nastala kada je Mark Olenkilwicz, franšizoprimac Office 1 sustava, poželio proširiti ponudu uredskog materijala. Prosto, tržište na kojem je poslovao - gradić u istočnoj Poljskoj, Tomaszów Lubelski, sa svojih 20-ak tisuća stanovnika, nije bio dovoljno velik da zadovolji njegove apetite, ali i ni potencijale sustava čiju je franšizu posjedovao. Učinilo mu se idealnim ponuditi Office 1 proširi i uslugama tvrtke Printeria.pl, naime ponuda djelovala kompatibilno a mogućnosti za plasman objedinjene ponude na relativno malo tržište - izglednije. Inače, prije no je uopće poslao primatelj franšiza, Mark je posjedovao vlastitu radnju za prodaju uredskog materijala. Pomišljeno - uz suglasnost oba sustava i - učinjeno.
- Podržat i ozbiljnije razmišljati o ovakvim oblicima suradnje i dalje, posebno kada se radi o širenju na manja mjesta, je izgleda da je to imperativ za investitore u takvim mjestima - da mogu ponuditi "širi asortiman proizvoda i usluga" no što je to slučaj u velikim gradovima - kaže Radoslaw Dobrowolski, menadžer sustava Printeria.pl.
- Većina tvrtki koje posluju u sličnim regijama nema jednostavan i jeftin pristup profesionalnim biznis uslugama, pa su možda ovakve - usluge nastale kombinacijom dva sustava - baš pravi odgovor na takve potrebe. Možda suradnja Office 1 i Printeria.pl iznjedri novi trend u franšizingu u Poljskoj - dodaje Dobrowolski.
Slično razmišlja i Grazyna Marciniak, menadžer za razvoj mreže Office 1 sustava: - Iz godine u godinu prodaja tinte i tonera u našim objektima raste. Ali u isto vrijeme smo primijetili da na tržištu postoji mnogo malih tvrtki koje nude slične proizvode i koje su nam sve jača konkurencija, i to posebno u manjim mjestima. Otuda da je ovakav koncept možda i najbolji način borbe protiv konkurencije - po sloganu "ako ne možeš ih lako pobijediš pridruži im se ili ih pridruži" - gdje smo specijaliziranom ponudom konkurente firme "zakrpili" odnosno nadgradili našu ponudu, i time zapravo, na zadovoljstvo kupaca, ojačali i vlastitu poziciju - kaže Marciniak.
Office 1 inače planira jačati svoje prisustvo iu manjim gradovima, gdje je lokalna konkurencija često izuzetno jaka, ali, budući da nude široku paletu uredskog materijala, obično značajno širu od postojeće konkurencije, imaju dobre šanse da se prošire na tržištu. Za primatelje franšize koji žele pridružiti njihovom sustavu potrebna je investicija od 30.000 do 40.000 zlota (7-10 tisuća eura). Korisnik franšize bi trebalo osigurati i prostor od 30 do 50 kvadrata. Nedavno otvorena (dnevna) prodavaonica u Tomaszów Lubelski je 18. prodajno mjesto Office 1 u Poljskoj.
Sa druge strane, za otvaranje prodavnice Printeria.pl neophodno je 13.500 zlota (nešto preko 3000 EUR). Ovaj iznos uključuje obuku, marketing, kao i pribor i opremu koja se koristi za punjenje spremnika. Printeria.pl zasad u Poljskoj ima 15 prodajnih jedinica.
pročitajte članke

„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Želite izgradite atrakciju koja staje na 100 četvornih metara, a privlači posjetitelje iz svih krajeva svijeta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbyněk Černý, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Najčitanije

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.