Jysk se i dalje širi
Zoran Matulić
Zoran Matulić, koordinator prodaje i marketinga tvrtke Jysk West Balkan (Slovenija, Hrvatska, Srbija i Bosna i Hercegovina), kaže da će Jysk nastaviti širiti svoju maloprodajnu mrežu u zemljama regije, a naročito u Srbiji i Bosni i Hercegovini. - Tržišta Slovenije i Hrvatske su gotovo pokrivena te se na njima može očekivati otvaranje još svega nekoliko trgovina, eventualno u Mariboru i Zagrebu. U Srbiji smo pak na "pola puta", baš kao i u Bosni i Hercegovini gdje bi trebalo biti bar duplo više trgovina. Problem u Federaciji je što se tamo suočavamo s tri porezna sustava, tako da ta zemlja, na žalost, nije baš najpoželjnija za strana ulaganja - kaže Matulić.
U travnju 2013. u Srbiji će biti otvorena dva nova Jysk-a i to u Šapcu i Požarevcu. Svečano otvorenje u Šapcu rezervirano je za 3. travanj, dok će Jysk u Požarevcu biti otvoren 17. travnja i nalazit će se u poslovno-trgovinskom centru Enel. Jysk će tako zaokružiti ponudu centra gdje će moći da se nađe sve za uređenje i opremanje doma, budući da se u Enelu već nalaze i salon namještaja Simpo i Centar bijele tehnike.
Krajem lipnja biće otvorena još jedna Jysk trgovina i u Beogradu. - Prije nego otvorimo neku trgovinu svakako prvo uradimo analizu tržišta kao i procjenu koji broj ljudi gravitira toj radnji. Naš princip je da trgovine moraju biti na minimum 60 kilometara udaljenosti, izuzev u velikim gradovima poput Beograda i Zagreba u kojima živi veliki broj stanovnika - objašnjava Matulić.
Očekuje da će i nove trgovine poslovati pozitivno, upravo kao i postojeće. - Sve radnje koje rade dulje od godinu dana bilježe pozitivne rezultate na sva četiri tržišta, Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Srbiji. Očekujemo da će se to tako nastaviti i u ovoj godini i da će takve rezultate imati i nove trgovine - ističe Matulić.
Nekoliko ključnih stvari utječe na samu ekspanziju marke s Jutlanda - pronalazak dobre lokacije i cijena najma. - U suradnji s lokalnim partnerima nastojimo pronaći dobre lokacije kojima će gravitirati najmanje 15.000 do 20.000 ljudi. Druga najvažnija stavka za nas je cijena najma, budući da mi ne gradimo objekte već smo isključivo dugoročni zakupci, te nam je ta stavka u rashodima vrlo značajna - objašnjava Matulić.
Matulić kaže da tvrtka još uvijek razmatra ulazak na tržište Crne Gore, dok na Kosovu i Makedoniji djeluje kao franšiza. - Franšize nisu pod ingerencijom Jysk West Balkan, već su one u izravnoj komunikaciji s centralom. Ono što znam je da oni slijede određene upute davatelja franšize prilikom korištenja marke i opremanja lokala. Također, u obvezi su slijediti i određene upute prilikom izbora asortimana robe, ali imaju svakako i određenu slobodu izbora u tom domenu - kaže Matulić.
Tvrtka Jysk je u prošloj fiskalnoj godini zabilježila rast prometa za šest posto (na 2,528 milijuna eura), dok je zarada prije kamata i oporezivanja (EBIT) rasla 5,5 posto i dostigla 319 milijuna eura.
pročitajte članke
Tvrtka za proizvodnju vanjske stolarije „Sunce Marinković“ iz Kragujevca već desetljeće razvija partnersku mrežu, ali se zainterisiranima za suradnju nudi i klasična franšiza.
KARE Design, njemački proizvođač dizajniranog namještaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regiji. Nove trgovine nedavno su otvorene u Dubrovniku i Tirani.
Azijski trgovinski lanac KIODA planira razviti mrežu i na tržištima Europe. Na karti razvoja nalaze se i zemlje ove regije.
Duka je brand sa švedskim korijenima, sinonim za trgovine u kojima se može kupiti sve za opremanje i uređenje kuhinje. Osim posuđa, aparata i tekstila, Duka odnedavno nudi – i franšizu!
U Beogradu je otvorena nova franšizna trgovina branda Coincasa. Talijanski brand planira širenje i u Hrvatskoj i Sloveniji.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.