Dobro je imati rezervu

Iako bi se po nazivu tvrtke moglo reći da dolazi iz zemlje izlazećeg sunca, Nippon Pieces Services je, zapravo, francuska franšiza. Tvrtka posluje od 1994. godine i za ovih 20 godina postojanja postala je jedna od najvećih aftermarket europskih kuća za prodaju rezervnih dijelova za automobile. Zastupnik je i partner za dvadesetak proizvođača auto-dijelova japanskih i korejskih marki na tržištu Europe, ali i na tržištu DOM-TOM zemalja (sve teritorije i departmani van Europe kojima upravlja Francuska).
Na tržištu Srbije prisutni su od 2008. godine, kada je potpisan ugovor o master franšizi. Nositelj franšize postala je tvrtka Nippon Pieces Services-S Beograd. Dejan Mišić, vlasnik i direktor ove tvrtke, kaže da je u posao ušao s višegodišnjim iskustvom. Budući da je dugo radio kao voditelj prodaje rezervnih dijelova za automobile i kamione, zaključio je da tržištu Srbije nedostaje aftermarket dobavljač kvalitetnih rezervnih dijelova, prije svega, za japanska i korejska vozila.
Tražnja za auto-dijelovima ovih proizvođača bila je izražena još 2005. kada su se na tržištu Srbije, kako Mišić kaže, u prodaji uglavnom mogli naći rezervni dijelovi nepoznatog ili neodređenog podrijetla. – Nippon Pieces Services France je zastupnik najvećih i najkvalitetnijih proizvođača iz Japana i Koreje i zato je privukao moju pozornost. Shvatio sam da je takva tvrtka potrebna svakom tržištu. S predstavnicima tvrtke smo prvi put razgovarali još 2004, ali smo ugovor o franšizi potpisali tek 2008. Zbog ekonomske krize koja se još uvijek osjeća u Srbiji, otvorili smo za sada samo jednu trgovinu u Beogradu, ali smo zainteresirani proširiti maloprodajnu mrežu ukoliko se pojave kvalitetni kandidati za franšizu – objašnjava Mišić.
Kao davatelj franšize, NPS France svim svojim primateljima osigurava kompletnu tehničku potporu, u što ulaze i neophodni softweri, web-shop katalog namijenjen krajnjim kupcima, podrška prilikom reklamacije proizvoda, a stalno im je dostupan i odjel za informacije o tehničkim detaljima proizvoda.
Primatelj franšize dobiva i pomoć u marketingu u vidu idejnih rješenja za nove reklamne kampanje i redovnu isporuku reklamnog materijala. U svakom trenutku primatelj ima informacije o dostupnosti svakog proizvoda, kao i rokovima isporuke na lager u Francuskoj, ali i informacije s tržišta dijelova i vozila. – Primatelji pojedinačne franšize u Srbiji bi, praktično, dobili istu vrstu podrške koju i mi dobijamo od principala. Uvjet je da primatelji franšize ili partneri koji su zainteresirani za suradnju s nama po drugim principima, što je također moguće, imaju iskustva i predznanje u prodaji auto-dijelova. Nije, međutim, važno da su radili baš s japanskim ili korejskim auto-dijelovima, budući da će kod nas svakako proći kratku obuku – objašnjava Mišić.
Ugovor o franšizi je, kako kaže, vrlo obiman, tako da je potrebno više vremena za analizu uvjeta prije potpisivanja samog ugovora. Osim preuzimanja marke i prodaje auto-dijelova koje zastupa Nippon Pieces Services, jedan od uvjeta je da cjenik bude usklađen s prerorukama davatelja, kao i da, naravno, sva nabava robe ide preko matične tvrtke iz Francuske.
Klijenti tvrtke su profesionalni auto-servisi, automehaničarske radionice, kao i privatna lica koja traže visoku kvalitetu i pouzdanost proizvoda, kaže Mišić. – Međutim, zbog loše ekonomske situacije u zemlji postotak kupaca koji se opskrbljuju našim proizvodima je manji nego kod prodavača koji plasiraju na tržište proizvode bez ili s lažnim podrijetlom, uglavnom loše kvalitete, ali po izuzetno niskim cijenama. Naši kupci su lojalni kupci jer znaju da im je kod nas zagarantirana kvaliteta i pouzdanost dijelova, kao i mogućnost reklamacije u slučaju pogreške – govori Mišić o izazovima s kojima se suočio na tržištu Srbije.
Francuska tvrtka, inače, ima franšize i na otocima Gvadalupa, Reunion, Nova Kaledonija, ali i u Gvajani, Portugalu, Tunisu i Norveškoj.
pročitajte članke

Andrej Tomljenović iz Osijeka četiri se godine samostalno bavio apliciranjem auto-folija. Razmišljajući o proširenju posla, došao je do Car Foil Shopa. Danas je primatelj master franšize ovog branda, zadužen za tržišta Hrvatske i Slovenije.
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i montažu auto-folija, započeo je poslovanje u Hrvatskoj. Primatelj master franšize za Hrvatsku bit će zadužen i za teritorij Slovenije.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za montažu folija, sada nudi nekoliko franšiznih formata. Jedan je od njih prikladan i za manja mjesta.
Kako je protekla prva godina za Car Foil Shop u Sloveniji, u kojim se gradovima nudi franšiza ovog branda te kako vidi daljnji razvoj, odgovara Nik Kajtna, primatelj master franšize za Sloveniju
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.