Ostati prvi

U svijet osiguranja Mladen Kapa ušao je davne 1985. Počeo je s procjenom imovinskih šteta, a poslovne veštine u tom području, kako kaže, "brusio" je čitavih dvadeset godina. Iskustvo, međutim, nastavio je stjecati i radeći u drugim područjima, najviše u osiguranju imovine i projektima uvođenja nekih vrsta obveznog osiguranja (granično osiguranje, obvezno osiguranje plovila i putno zdravstveno osiguranje). – Na tim projektima sam bio zadužen i za stvaranje načina rada i provođenje obuhvata osiguranja – kaže Kapa.
Povrh svega, Kapa je bio i rukovoditelj prodajne mreže, a samim tim, zadužen i za njeno uspostavljanje i razvoj, ali i za jedan od najvažnijih zadataka – edukaciju zastupnika. Na temelju svog bogatog iskustva, zapravo, lako je mogao objasniti suštinu poslovanja te što bi trebalo odlikovati dobrog i savjesnog prodavača u osiguranju.
Pored toga što prodavač uvijek treba odgovoriti na sve pozive i izazove, on mora biti i dobro educiran – imati pouzdane odgovore o industriji u kojoj djeluje, o tvrtki za koju radi, proizvodima, mogućnostima, čak i konkurentskim proizvodima i uslugama te snagama i slabostima sustava. – Naravno, uvijek sam govorio da je za dobrog prodavača najprije neophodno da bude zainteresiran za svog klijenta i siguran da su klijentova očekivanja ispunjena. Treba uvijek ispunjavati obećanja i brzo odgovarati na sva pitanja klijenta, jer dobar prodavač sebi ne smije dozvoliti da obećava ono što ne može ispuniti – kaže Kapa. – Uostalom, dobar prodavač uvijek poznaje i onu drugu, ljudsku, stranu svojih klijenata i on se prema njima ophodi kao prema prijateljima – dodaje.
Kao i u svakom poslu, dobar prodavač uvijek i može očekivati dobre rezultate – Kapin godišnji portfelj kretao se između 40.000 i 50.000 eura, najviše zahvaljujući policama osiguranja imovine. Sve ovo – iskustvo, poslovne vještine i rezultati – preporučili su Mladena Kapu za prvog primatelja franšize tvrtke Uniqa u Crnoj Gori.
Tako je, početkom rujna 2013. godine, otvorena prva franšizna agencija za ekskluzivno zastupanje Uniqa osiguranja u Baru – "Unikapa".
Otkako radi kao primatelj franšize, Kapa kaže da je do sada imao samo pozitivna iskustva. Preuzimanje franšize mu nije donijelo nikakvih većih teškoća, jer, kako ističe, u potpunosti može računati na startnu potporu matične tvrtke. – Velika je prednost što imamo podršku – od pomoći prilikom prikupljanja dokumentacije, pa do krajnjih dozvola, edukacije, opremanja prostora – kaže Kapa.
Poslovanje u okviru razvijenog i dokazanog franšiznog sustava, reklo bi se, potire većinu "sistemskih" nedostataka. – Uvođenje ovakvog koncepta, zapravo, doprinosi razvoju malog biznisa, afirmira poduzetništvo i podržava samostalni početak poslovanja i unapređenja privatnog i obiteljskog biznisa – objašnjava Kapa.
Čak i u fazi pokretanja agencije, kada, po pravilu, većina poduzetnika očekuje mnogo više prepreka, Kapa ističe da nije imao nikakvih problema. – Možda će zvučati nevjerojatno u današnje vrijeme, ali od samog početka je sve išlo po planu, bez poteškoća, neugodnosti, problema i iznenađenja. Iskreno sam uvjeren da će se suradnja agencije Unikapa i tvrtke Uniqa nastaviti u najboljim poslovnim odnosima – kaže on.
Njegova je misija, kako kaže, ostala nepromenjena od dana otvaranja. Kao što je i rekao na svečanom otvaranju agencije, želja mu je da, kada tvrtka Uniqa pokrije tržište franšizama, njegova agencija ostane prva – ne samo po datumu otvaranja, već i po kvalitetu pružanja usluga, poslovnim rezultatima i, pre svega, po broju zadovoljnih osiguranika.
pročitajte članke

Zašto se Paysera odlučila za franšizing, kakve partnere traže te što nude u franšiznom paketu, objašnjava Liudas Kanapienis, direktor tvrtke specijalizirane za e-plaćanja
Nova regulativa Europske unije koja se odnosi na prodaju osiguranja uvodi zahtjevnija "pravila igre". O čemu se radi te što bi ovdašnji osiguravatelji mogli naučiti iz toga?
Raditi u financijskom sektoru te voditi banku – nije posao za svakoga. To potvrđuje i Magdalena Soska iz Poljske, primatelj franšize Getin Noble banke.
Međunarodno poznata tvrtka za pružanje platnih usluga Diners Club International pokreće posao i u Kazahstanu. Nositelj franšize bit će najveća domaća trgovačka banka Kazkommertsbank.
Paysera nudi jednostavna i učinkovita rješenja za elektronička plaćanja za klijente diljem svijeta. Tvrtka sada traži i partnere koji bi posao razvijali u ovoj regiji.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potrvđuje i posljednje izvješće o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.