Dobar prodavač uvijek misli pozitivno. Uvijek uradi ono što je preuzeo na sebe, a ukoliko dođe do nekih nepredviđenih situacija, na vrijeme obavijesti klijente da neće biti u stanju da ispoštuje dati rok. Dobar prodavač je uvijek zainteresiran za svog klijenta i siguran da su klijentova očekivanja ispunjena.
Petak
06.06.2014
Kao prodavač s odličnim rezultatima i iskustvom od trideset godina u osiguranju, Mladen Kapa bio je idealan kandidat za prvog primatelja Uniqa franšize u Crnoj Gori.
 

U svijet osiguranja Mladen Kapa ušao je davne 1985. Počeo je s procjenom imovinskih šteta, a poslovne veštine u tom području, kako kaže, "brusio" je čitavih dvadeset godina. Iskustvo, međutim, nastavio je stjecati i radeći u drugim područjima, najviše u osiguranju imovine i projektima uvođenja nekih vrsta obveznog osiguranja (granično osiguranje, obvezno osiguranje plovila i putno zdravstveno osiguranje). – Na tim projektima sam bio zadužen i za stvaranje načina rada i provođenje obuhvata osiguranja – kaže Kapa.

Povrh svega, Kapa je bio i rukovoditelj prodajne mreže, a samim tim, zadužen i za njeno uspostavljanje i razvoj, ali i za jedan od najvažnijih zadataka – edukaciju zastupnika. Na temelju svog bogatog iskustva, zapravo, lako je mogao objasniti suštinu poslovanja te što bi trebalo odlikovati dobrog i savjesnog prodavača u osiguranju. 

Pored toga što prodavač uvijek treba odgovoriti na sve pozive i izazove, on mora biti i dobro educiran – imati pouzdane odgovore o industriji u kojoj djeluje, o tvrtki za koju radi, proizvodima, mogućnostima, čak i konkurentskim proizvodima i uslugama te snagama i slabostima sustava. – Naravno, uvijek sam govorio da je za dobrog prodavača najprije neophodno da bude zainteresiran za svog klijenta i siguran da su klijentova očekivanja ispunjena. Treba uvijek ispunjavati obećanja i brzo odgovarati na sva pitanja klijenta, jer dobar prodavač sebi ne smije dozvoliti da obećava ono što ne može ispuniti – kaže Kapa. – Uostalom, dobar prodavač uvijek poznaje i onu drugu, ljudsku, stranu svojih klijenata i on se prema njima ophodi kao prema prijateljima – dodaje.

Kao i u svakom poslu, dobar prodavač uvijek i može očekivati dobre rezultate – Kapin godišnji portfelj kretao se između 40.000 i 50.000 eura, najviše zahvaljujući policama osiguranja imovine. Sve ovo – iskustvo, poslovne vještine i rezultati – preporučili su Mladena Kapu za prvog primatelja franšize tvrtke Uniqa u Crnoj Gori. 

Tako je, početkom rujna 2013. godine, otvorena prva franšizna agencija za ekskluzivno zastupanje Uniqa osiguranja u Baru – "Unikapa". 

Otkako radi kao primatelj franšize, Kapa kaže da je do sada imao samo pozitivna iskustva. Preuzimanje franšize mu nije donijelo nikakvih većih teškoća, jer, kako ističe, u potpunosti može računati na startnu potporu matične tvrtke. – Velika je prednost što imamo podršku – od pomoći prilikom prikupljanja dokumentacije, pa do krajnjih dozvola, edukacije, opremanja prostora – kaže Kapa.

Poslovanje u okviru razvijenog i dokazanog franšiznog sustava, reklo bi se, potire većinu "sistemskih" nedostataka. – Uvođenje ovakvog koncepta, zapravo, doprinosi razvoju malog biznisa, afirmira poduzetništvo i podržava samostalni početak poslovanja i unapređenja privatnog i obiteljskog biznisa – objašnjava Kapa. 

Čak i u fazi pokretanja agencije, kada, po pravilu, većina poduzetnika očekuje mnogo više prepreka, Kapa ističe da nije imao nikakvih problema. – Možda će zvučati nevjerojatno u današnje vrijeme, ali od samog početka je sve išlo po planu, bez poteškoća, neugodnosti, problema i iznenađenja. Iskreno sam uvjeren da će se suradnja agencije Unikapa i tvrtke Uniqa nastaviti u najboljim poslovnim odnosima – kaže on.

Njegova je misija, kako kaže, ostala nepromenjena od dana otvaranja. Kao što je i rekao na svečanom otvaranju agencije, želja mu je da, kada tvrtka Uniqa pokrije tržište franšizama, njegova agencija ostane prva – ne samo po datumu otvaranja, već i po kvalitetu pružanja usluga, poslovnim rezultatima i, pre svega, po broju zadovoljnih osiguranika.