Magija pisane riječi

Šalice, majice ili kalendari s fotografijama i imenima određenih osoba – samo su neke od popularnih i prikladnih sitnica koje se najčešće kupuju za poklon. Izdavačka kuća "Plavi slon" (Modry slon) iz Češke je, međutim, otišla korak dalje i prije 16 godina objavila prvu "personaliziranu" knjigu. Ideja je, zapravo, bila vrlo jednostavna – junaci knjige su postajale "stvarne" osobe – djeca, ili odrasli, kojima je dar bio namijenjen i za koje se knjiga tiskala po narudžbi.
Koncept je vrlo brzo postao popularan u Češkoj – ideja je privukla mame i tate koji su, u potrazi za idealnim poklonom za djecu, ponekad bili prisiljeni potrošiti i više od svojih mogućnosti. "Plavi slon" je ponudio kreativnu i jedinstvnu alternativu igračkama, za koju nije bilo potrebno izdvojiti previše novaca. Međutim, ono što je ovom konceptu donijelo najviše hvale, bila je činjenica da su djeca knjige – rado čitala. A zatim su, počela više čitati i druge knjige. Češki Institut za unapređivanje obrazovanja i Ministarstvo za obrazovanje, mlade i sport podržali su i ocijenili ovaj projekat kao jedan od "najstimulativnijih načina za promociju čitanja kod mladih".
Sa popularnošću, rasla je i potražnja. Da bi uspjeli pokriti cijelo tržište, izdavačka kuća je razvila i ponudila franšizu. Jedan primatelj franšize pokrivao je gradove ili područja s najmanje 200.000 stanovnika. U Češkoj, trenutno, imaju 31 primatelja franšize, a koncept su "izvezli" i na tržišta Slovačke i Poljske. Sada su zainteresirani naći primatelje master franšize i u zemljama ove regije – Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji.
Za pokretanje posla nisu potrebni posebni uvjeti – većina primatelja franšize ovaj posao vodi od kuće, ali poslovnica može biti smještena i u tržnom centru ili knjižari. Sve što primatelj franšize treba imati su računalo, laserski pisač i klamericu. Davatelj franšize osigurava software te određenu količinu polugotovih proizvoda koji su potrebni za tiskanje knjiga po narudžbi.
– Iskustvo pokazuje da se investicija vraća vrlo brzo. Mjesečna zarada svakako najviše ovisi o trudu i umješnosti primatelja franšize, i može se kretati od 200, pa do 1.500 eura – kaže Rafał Kwiatkowski, direktor razvoja u Modry slon. – Treba računati na to da prodaja knjiga značajno raste za vrijeme blagdana, prije kraja školske godine, pa i prije Valentinova, kada se knjige kupuju čak i za odrasle – dodaje Kwiatkowski.
Više o franšiznom sustavu Plavi slon, možete pronaći u našem Katalogu franšiza.
pročitajte članke

JumpingClay, koncept trgovine i radionice za modeliranje gline, razvija odnedavno franšiznu mrežu i u Češkoj. Nositelj franšize nudi tri opcije za pokretanje posla.
Hoće li se personalizirane knjige pojaviti i u ovoj regiji te kako teče suradnja s franšiznim partnerima, otkriva Marek Halfar, osnivač i franšizni menadžer češke izdavačke kuće "Plavi slon"
Minela Bašić je oduvijek voljela raditi s djecom, a kako je nedavno postala dio Jumping Clay franšizne obitelji – ta joj se želja i ispunila.
Jumping Clay, koncept trgovine i radionice gdje se može kupiti, ali i naučiti kako modelirati figurice od gline, početkom ove godine ušao je na dva nova tržišta u regiji.
Biznisi utemeljeni na internetu spadaju u najbrže rastuću sferu poslovanja. Knjige su, pak, među najprodavanijim proizvodima na internetu. Češki izdavač "Plavi slon" spaja oba svijeta.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.