Španjolske franšize u ekspanziji
Franšize iz Španjolske prisutne su u 127 zemalja, što je za četiri više nego prethodne godine, pokazuje ovogodišnji izvještaj Španjolske franšizne asocijacije (Asociacion Espanola de Franquiciadores). Među španjolskim franšizama koje su internacionalizovale svoje poslovanje nalazi se čak 285 sustava.
Broj brandova koji imaju više od 100 franšiznih jedinica je 27, a najviše ih je iz svijeta mode. Ovih 27 sustava, zapravo, ima 15.864 franšizne jedinice, što je 83,7 posto od ukupnog broja u svim zemljama svijeta (18.957). Ostatak franšiznih jedinica raspoređen je između ostalih 258 sustava. U izvještaju se navodi i da je 23,5 posto sustava - odnosno 67 - tek krenulo u međunarodnu ekspanziju, te trenutno ima samo jednu franšiznu jedinicu izvan Šanije.
Fotografija na naslovnici: Gaudi Colours and Patterns, Les Haines/Flickr
Foto članak: Valencia, Spain, Keith Ellwood/Flickr
Prema podacima ove institucije, franšize iz zemlje s Pirineja prisutne su i u zemljama Balkana, a o mnogima smo već i pisali. U Hrvatskoj djeluje čak 15 španjolskih franšiznih sustava, u Srbiji 11, na Kosovu jedan, u Makedoniji devet, Bosni i Hercegovini osam, Crnoj Gori sedam, Albaniji tri. Od španjolskih brandova u zemljama regije kroz franšizing prisutni su između ostalog i Camper, Cortefiel & Pedro del Hierro, Desigual, Mango, Springfield, Naturhouse, No+Vello i drugi. Po broju franšiznih jedinica u zemljama regije prednjači Hrvatska sa 93, dok ih je u Srbiji 39, Bosni 24, Makedoniji 13, Crnoj Gori sedam, Albaniji četiri, Kosovu dvije.
Ipak, španjolskih franšiza najviše ima u Portugalu, najbližem susjedu, gdje ih je 185. Slijedi Meksiko s 82 franšizna sustava, zatim Andora 78, Francuska 61, Italija 52. Među ostalim zemljama gdje su španjolske franšize najprisutnije su Kolumbija, Maroko, Velika Britanija, Panama i Venecuela - dakle, pet zemalja iz Europe, četiri latinoameričke zemlje i jedna iz sjeverne Afrike. Primjećuje se da "španaca" najviše ima u zemljama koje su im geografski ili jezički bliske (područje Mediterana i Latinska Amerika, kao romansko, odnosno, španjolsko govorno područje).
Španjolske franšize, općenito, najprisutnije su u zemljama Europe i to u 46 zemalja. Na američkom kontinentu, uključujući Sjevernu i Latinsku Ameriku, franšize iz Španjolske posluju u 28 zemalja, dok se u Aziji mogu naći u 23 zemlje. Na Bliskom istoku ima deset franšiznih sustava, u Africi u 18. Franšize iz Španjolske stigle su čak i u Australiju i na Novi Zenland.
Ukoliko se prisutnost rangira po broju franšiznih jedinica, poredak je prilično drugačiji. I dalje je na prvom mjestu susjedni Portugal sa 2.847 franšiznih jedinica, slijedi Francuska sa 2.032, Italija sa 1.179, Brazil 1.156, a tek onda Meksiko s 1.059. Po ovom kriteriju među prvih deset zemalja s najviše franšiznih jedinica tvrtki iz Španjolske nalaze se još i Kina, Venezuela, Argentina, Poljska i SAD.
Najviše tvrtki koje su uspjele proširiti svoje poslovanje kroz franšizing izvan matice dolazi iz područja mode, ugostiteljstva, ali i ljepote i estetike. Sustavi iz ove tri oblasti čine više od polovice ukupnog broja internacionalizovanih španjolskih franšiza (54,4%). Tvrtke koje se u inozemstvu šire kroz franšizni model poslovanja uglavnom (oko 66 posto) dolaze iz područja Madrida i Katalonije, dok ih je iz ostalih dijelova zemlje neusporedivo manje.
pročitajte članke
Franšiza ili licenca?
/04.10.2022
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Najčitanije
Jeste li za vending biznis?
/19.10.2018
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Poslovni model jednog od najuspješnijih franšiznih sustava temelji se na nekoliko jednostavnih načela. Što je utjecalo na globalni uspjeh McDonald’sa?
Popularno na forumu
In memoriam
.
Kontakt
Zelim postat jedan od clana grupe .Ing grad u mirovini zvonko misir iz Hlebina a za podrucje ukoliko se vi slazete zupanije Bj. KcKz. Vt. Kao i Vz zupanije imam konjicki klub...
Kako odabrati franšizu
„po svojoj mjeri“?
Svidza mi se
Mnogo problema, al’ ima rešenja
Teoretski jeste možda to tako... ali praksa? Birokratija!
Rođendansko slavlje
Bravo direktoreeee!!! sve cestitke od srca i puno uspeha u daljem radu..puno pozdrava iz Swedena.