Španjolske franšize u ekspanziji

Franšize iz Španjolske prisutne su u 127 zemalja, što je za četiri više nego prethodne godine, pokazuje ovogodišnji izvještaj Španjolske franšizne asocijacije (Asociacion Espanola de Franquiciadores). Među španjolskim franšizama koje su internacionalizovale svoje poslovanje nalazi se čak 285 sustava.
Broj brandova koji imaju više od 100 franšiznih jedinica je 27, a najviše ih je iz svijeta mode. Ovih 27 sustava, zapravo, ima 15.864 franšizne jedinice, što je 83,7 posto od ukupnog broja u svim zemljama svijeta (18.957). Ostatak franšiznih jedinica raspoređen je između ostalih 258 sustava. U izvještaju se navodi i da je 23,5 posto sustava - odnosno 67 - tek krenulo u međunarodnu ekspanziju, te trenutno ima samo jednu franšiznu jedinicu izvan Šanije.
Fotografija na naslovnici: Gaudi Colours and Patterns, Les Haines/Flickr
Foto članak: Valencia, Spain, Keith Ellwood/Flickr
Prema podacima ove institucije, franšize iz zemlje s Pirineja prisutne su i u zemljama Balkana, a o mnogima smo već i pisali. U Hrvatskoj djeluje čak 15 španjolskih franšiznih sustava, u Srbiji 11, na Kosovu jedan, u Makedoniji devet, Bosni i Hercegovini osam, Crnoj Gori sedam, Albaniji tri. Od španjolskih brandova u zemljama regije kroz franšizing prisutni su između ostalog i Camper, Cortefiel & Pedro del Hierro, Desigual, Mango, Springfield, Naturhouse, No+Vello i drugi. Po broju franšiznih jedinica u zemljama regije prednjači Hrvatska sa 93, dok ih je u Srbiji 39, Bosni 24, Makedoniji 13, Crnoj Gori sedam, Albaniji četiri, Kosovu dvije.
Ipak, španjolskih franšiza najviše ima u Portugalu, najbližem susjedu, gdje ih je 185. Slijedi Meksiko s 82 franšizna sustava, zatim Andora 78, Francuska 61, Italija 52. Među ostalim zemljama gdje su španjolske franšize najprisutnije su Kolumbija, Maroko, Velika Britanija, Panama i Venecuela - dakle, pet zemalja iz Europe, četiri latinoameričke zemlje i jedna iz sjeverne Afrike. Primjećuje se da "španaca" najviše ima u zemljama koje su im geografski ili jezički bliske (područje Mediterana i Latinska Amerika, kao romansko, odnosno, španjolsko govorno područje).
Španjolske franšize, općenito, najprisutnije su u zemljama Europe i to u 46 zemalja. Na američkom kontinentu, uključujući Sjevernu i Latinsku Ameriku, franšize iz Španjolske posluju u 28 zemalja, dok se u Aziji mogu naći u 23 zemlje. Na Bliskom istoku ima deset franšiznih sustava, u Africi u 18. Franšize iz Španjolske stigle su čak i u Australiju i na Novi Zenland.
Ukoliko se prisutnost rangira po broju franšiznih jedinica, poredak je prilično drugačiji. I dalje je na prvom mjestu susjedni Portugal sa 2.847 franšiznih jedinica, slijedi Francuska sa 2.032, Italija sa 1.179, Brazil 1.156, a tek onda Meksiko s 1.059. Po ovom kriteriju među prvih deset zemalja s najviše franšiznih jedinica tvrtki iz Španjolske nalaze se još i Kina, Venezuela, Argentina, Poljska i SAD.
Najviše tvrtki koje su uspjele proširiti svoje poslovanje kroz franšizing izvan matice dolazi iz područja mode, ugostiteljstva, ali i ljepote i estetike. Sustavi iz ove tri oblasti čine više od polovice ukupnog broja internacionalizovanih španjolskih franšiza (54,4%). Tvrtke koje se u inozemstvu šire kroz franšizni model poslovanja uglavnom (oko 66 posto) dolaze iz područja Madrida i Katalonije, dok ih je iz ostalih dijelova zemlje neusporedivo manje.
pročitajte članke

Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Španjolski Naturhouse, lanac centara specijaliziranih za prodaju dijetetskih preparata te savjetovanje o zdravoj prehrani, sada ima više od 2.200 jedinica. Franšizna se mreža i dalje širi.
Za područje se dijetetike odlučila jer je to voljela. Primateljica Naturhouse franšize postala je jer je to bio najbolji izbor, riječi su Radke Tabačekove iz Slovačke.
Naturhouse, lanac specijaliziran za prodaju dijetetskih preparata te savjetovanje o zdravoj prehrani, franšiznu mrežu odnedavno širi i na Malti.
Zašto su usluge nutricionista sve traženije i što je najveća dobit za primatelje Naturhouse franšize, otkriva Jan Gonda, primatelj master franšize za Češku i Slovačku
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
In memoriam
.
Kontakt
Zelim postat jedan od clana grupe .Ing grad u mirovini zvonko misir iz Hlebina a za podrucje ukoliko se vi slazete zupanije Bj. KcKz. Vt. Kao i Vz zupanije imam konjicki klub...
Kako odabrati franšizu
„po svojoj mjeri“?
Svidza mi se
Mnogo problema, al’ ima rešenja
Teoretski jeste možda to tako... ali praksa? Birokratija!
Rođendansko slavlje
Bravo direktoreeee!!! sve cestitke od srca i puno uspeha u daljem radu..puno pozdrava iz Swedena.