Američke franšize traže poduzetne
Bez obzira na veličinu i razvijenost tržišta u Sjedinjenim Američkim Državama, pojedini nacionalni franšizni sustavi – poput lanaca McDonald's, 7-Eleven ili KFC – najveći broj franšiznih poslovnica imaju, zapravo, na inozemnim tržištima. Te tvrtke su s vremenom postale sinonimi za franšizing, zaslužne i za to što se franšizni vid poslovanja proširio gotovo na sva tržišta svijeta.
Među 200 najuspješnijih globalno rasprostranjenih američkih franšiza nalaze se, sasvim očekivano, već spomenuta imena, a predvodi ih trgovinski lanac 7-Eleven s neprikosnovenih 45.000 franšiznih poslovnica van Amerike.
Nedavno je, naime, objavljena lista Top Global Franchises američkog časopisa Entrepreneur – rangirano je 200 najuspješnijih američkih franšiza koje aktivno rade na širenju franšizne mreže na inozemnim tržištima. Ova "specijalizirana" lista sastavljena je na temelju Entrepreneurove godišnje liste 500 najuspješnijih franšiznih sustava (Entrepreneur 's 2014 Franchise 500®), a kao osnovni kriterij, uzeta je činjenica da tvrtke traže nove primatelje franšize izvan Sjedinjenih Država, te da već imaju najmanje pet uspostavljenih franšiznih poslovnica u inozemstvu. Kad se uzmu u obzir i drugi relevantni pokazatelji* – veličina sustava, tempo rasta, financijska moć i stabilnost sustava – 7-Eleven je uspio dvije godine zaredom biti na samom vrhu ove liste.
Popis 200 najuspješnijih američkih franšiza koje se šire internacionalno pokazuje, međutim, da mrežu na globalnoj razini konstantno razvijaju brendovi iz područja ugostiteljstva i gastronomije, kojih je i najviše – 20% rangiranih brandova su, zapravo, restorani, picerije, fast-food koncepti, barovi za prodaju sendviča, smrznutog jogurta i drugih poslastica. Među prvih deset, ima ih čak šest; među prvih dvadeset – deset: Pizza Hut (2), Subway (4), McDonald's (5), Baskin-Robbins (6), KFC (8), Hardee's (10), Diary Queen (12), Papa John's (15 ), Dunkin' Donuts (18) i Denny's (20).
Od tih sustava, najveći broj franšiznih poslovnica van Amerike imaju franšizne "ikone" McDonald's (16 tisuća) i Subway (15 tisuća), a zatim i dva lanca u vlasništvu tvrtke YUM! Brands – KFC (9.500) i Pizza Hut (5.600). To ih, međutim, ne sprečava da i dalje šire mrežu. Pizza Hut i Subway, da podsjetimo, aktivno traže primatelje franšize i u zemljama ove regije – Hrvatskoj i Sloveniji.
Ova lista, s druge strane, ukazala je i na to da veliki broj uspješnih franšiza dolazi iz oblasti hotelijerstva, čišćenja, edukacije, fitnessa i brige o starijim osobama. To su ujedno franšizni sustavi za koje vlada veliko interesovanje na stranim tržištima. Udio ovih brendova na listi kreće se od 8,5% (hoteli), preko 7% (usluge čišćenja) do 6% (edukativni koncepti), odnosno, 3% (fitness koncepti i briga o starijim osobama).
U najuspješnije hotelijerske franšize spadaju lanac jeftinih hotela Super 8 (9), zatim International Hotel Group (27), Hampton Hotels (33), Days Inn (34), Radisson (35) - koji trenutno imaju između 90 (Hamptons), do 730 (Super 8) ili čak 1.500 poslovnica (IHG) van Amerike.
Najbolje kotirana franšiza koja pokriva najrazličitije usluge čišćenja je Jan-Pro Franchising (16), koja u ovom trenutku ima oko 1.400 franšiznih jedinica van Amerike – ali, najviše u Kanadi (skoro 1.300). Najuspješnija edukativna franšiza je Kumon (28), lanac škola za unapređenje matematičkih vještina i sposobnosti čitanja i razumijevanja teksta, sa skoro 24.000 franšiznih centara diljem svijeta. Najbolja fitness franšiza je Anytime Fitness (7), ujedno i franšiza br. 1 u Americi (prema godišnjoj listi 500 najuspešijih) – s više od 650 klubova izvan Amerike, dok područje brige o straijim osobama predvodi sustav Home Instead Home Care (19) sa 400 franšiznih agencija na stranim tržištima.
Neki od ovih franšiznih sustava uspješno posluju i na ovim prostorima. Među njima su dobro poznati Subway, McDonald's, KFC, Sixt, Sign-A-Rama, IHG, RE/MAX, Doubletree by Hilton, a kako smo spomenuli, Pizza Hut i Subway u ovom trenutku traže poduzetne, potencijalne primatelje franšize iz Hrvatske i Slovenije,.
* Magazin Entrepreneur svake godine objavljuje Listu 500 najuspješnijih američkih franšiznih sustava. Tvrtke se rangiraju na temelju niza kriterija koji uključuju i financijske izvještaje, veličinu franšizne mreže, iznos početne investicije, starost tvrtke, broj godina u franšizingu, postotak raskinutih ugovora.
pročitajte članke

Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Prema statistici Subwaya, u prvoj godini rada u Hrvatskoj najpopularniji Subway sendvič je ChickenTeriyaki, koji je bio svaki četvrti naručeni Subway sendvič.
Ekofungi nadomak Beograda proizvodi organsku gljivu. Njihove brojne inovacije snižavaju troškove proizvodnje, a maksimizuju prinose. Je li u poljoprivredi moguće razviti franšizu, razgovarali smo s vlasnicom tvrtke Ivankom Milenković.
Peta međunarodna hotelsko-investicijska konferencija Adria Hotel Forum (AHF) održat će se 8. i 9. veljače u hotelu Sheraton u Zagrebu. Forum će privući najzvučnija imena globalne hotelske industrije.
Popularno na forumu
In memoriam
.
Kontakt
Zelim postat jedan od clana grupe .Ing grad u mirovini zvonko misir iz Hlebina a za podrucje ukoliko se vi slazete zupanije Bj. KcKz. Vt. Kao i Vz zupanije imam konjicki klub...
Kako odabrati franšizu
„po svojoj mjeri“?
Svidza mi se
Mnogo problema, al’ ima rešenja
Teoretski jeste možda to tako... ali praksa? Birokratija!
Rođendansko slavlje
Bravo direktoreeee!!! sve cestitke od srca i puno uspeha u daljem radu..puno pozdrava iz Swedena.