Iz Južne Afrike u svijet

Tajana Balent
Carglass je samo jedan od brendova tvrtke Belron, koja je svoje poslovno putovanje započela još u 19. stoljeću u Južnoafričkoj Republici. Od tada je razvijeno nekoliko brendova, a Carglass je prevashodno zastupljen u europskim zemljama.
Tvrtka "Pro staklo servis d.o.o." postala je 2011. godine primatelj master franšize Carglassa za teritoriju Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Prvi centar je otvoren u Zagrebu i radi od početka 2012. godine. Tajana Balent, generalna menadžerica tvrtke u Hrvatskoj, kaže da je brend Carglass danas sinonim za popravak i zamjenu stakala na automobilima. – Svoje ime izgradili smo izradom patentiranih alata i tehnika popravka auto-stakala, kojeg osim nas još nitko u svijetu nije usvojio. Ključan razlog našeg uspjeha je ipak naš pristup poslu – mi prodajemo proizvod, ali naš cilj je zadovoljan kupac – objašnjava ona.
Uz uslugu mobilnog popravka ili zamjene auto-stakla koja je vrlo tražena ljeti, u Hrvatskoj trenutno posluje servisni centar u Zagrebu, u Oreškovićevoj ulici, a planira se uskoro i otvaranje druge poslovnice na podučju sjeverne Hrvatske. Tvrtka "Pro staklo servis" kao vlasnik master franšize ima mogućnost davanja pojedinačnih (singl-unit) franšiza, što i jeste namjera ove tvrtke.
– Carglass Hrvatska, kao i sve ostale članice Belron grupacije, naporno radi na izgradnji svog image-a. Izgledom servisnog centra, uslugama koje Carglass Hrvatska pruža dok stranke čekaju – besplatan WiFi, kava, dnevne novine – profesionalnošću usluge, što podrazumjeva neograničenu garanciju, europsku kvalitetu stakala, besplatno savjetovanje i dijagnozu problema te educiranim tehničkim osobljem, Carglass Hrvatska želi napraviti odmak od trenutnog standarda u Hrvatskoj i, zapravo, postaviti svojim primjerom višu razinu usluge – objašnjava Tajana Balent koje bi to standarde poslovanja potencijalni primatelji morali ispuniti i poštivati ukoliko bi postali dio ovog franšiznog sustava.
Posebnost ovog brenda ogleda se upravo u tome što tvrtka Belron pod svojim okriljem razvija i namjenski centar za razvoj i istraživanje - Belron Technical - koji neprestano usavršava tehniku i znanja u ovoj djelatnosti. U ovoj tvrtki vjeruju da se najbolja usluga može pružiti samo ukoliko su onima koji rade na raspolaganju najbolji alati i znanje, a oni se prenose i primateljima franšize.
Foto: Carglass Hrvatska
– Uvjereni smo da je dolazak u Hrvatsku odličan potez, što se pokazalo i nakon analize tržišta. Na ovom tržištu ne postoje franšize koje se bave zamjenom ili popravkom auto-stakala. Pored toga, iskustva u susjednim zemljama – Sloveniji, Srbiji i Mađarskoj – pokazala su se vrlo pozitivnim, što je i nas ohrabrilo. Također, kao članici franšiznog sustava olakšan nam je prodor na domaće tržište i ostvarivanje suradnje sa već postojećim globalnim partnerima, sustavna edukacija djelatnika i primjena "najbolje prakse" ostalih članica grupacije. Pritom, imamo mogućnost pružati naše usluge inozemnim gostima tijekom njihovog boravka u Hrvatskoj, što ne mora da ih financijski optereti ili stvori izvanredni trošak. Naime, koristimo takozvani ISP system koji podrazumijeva da ukoliko klijent posjeduje policu osiguranja – a stranci je uglavnom posjeduju – uslugu naplaćujemo od njihove osiguravajuće kuće, a ne od njih izravno – kaže Tajana Balent i ističe da bi sve te prednosti stekli i novi primatelji single-unit franšize.
Carglass je u svijetu zastupljen u 34 zemlje, zapošljava preko 20.000 ljudi i ima više od 8.000.000 klijenata.
pročitajte članke

Andrej Tomljenović iz Osijeka četiri se godine samostalno bavio apliciranjem auto-folija. Razmišljajući o proširenju posla, došao je do Car Foil Shopa. Danas je primatelj master franšize ovog branda, zadužen za tržišta Hrvatske i Slovenije.
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i montažu auto-folija, započeo je poslovanje u Hrvatskoj. Primatelj master franšize za Hrvatsku bit će zadužen i za teritorij Slovenije.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za montažu folija, sada nudi nekoliko franšiznih formata. Jedan je od njih prikladan i za manja mjesta.
Kako je protekla prva godina za Car Foil Shop u Sloveniji, u kojim se gradovima nudi franšiza ovog branda te kako vidi daljnji razvoj, odgovara Nik Kajtna, primatelj master franšize za Sloveniju
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potrvđuje i posljednje izvješće o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.