Igra otvorenih karata

U usporedbi sa stanjem od prije dvadeset godina, je li danas teže ili lakše dovesti poznate strane brendove na domaće tržište?
Smatram da je lakše. Djelomično i zbog toga što franšizni sustavi danas mogu računati na lokalne konzultantske kuće specijalizirane za franšizing koje će profesionalno posredovati između davatelja i potencijalnih primatelja franšize.
Što podrazumijeva ta suradnja? Kakvu vrstu obveze preuzima konzultant za franšizing?
Važno je napomenuti da potencijalni primatelj franšize u tom "posredničkom" odnosu ne snosi nikakav trošak. Dopustite da vam navedem jedan primjer. Trenutno radim na pokretanju franšize američkog lanca Pizza Hut, koji do sada nije bio prisutan na tržištima Slovenije i Hrvatske. Izravno surađujem s tvrtkom YUM! Brands, koja je vlasnik marke. Oni me plaćaju da im pronađem adekvatne primatelje franšize, a zauzvrat, mogu računati na moju lojalnost i potpunu predanost poslu.
Znači li to da je franšizni konzultant, de facto, sposoban procijeniti je li kandidat "pravi čovjek" za franšizu koji će se moći nositi i sa svim izazovima poslovanja?
Franšizni sustavi bi, prije svega, trebali biti otvoreni s kandidatima i ne smiju tajiti s kakvim je sve rizicima povezan posao kojim se bave. Najbolje je potencijalnim primateljima franšize dopustiti da razgovaraju s ljudima koji već rade u franšiznom sustavu. To, recimo, po pravilu radi McDonald's. Jednostavno, morate biti iskreni s kandidatima. Ako posao zahtijeva mnogo rada, ili ako na povrat investicije treba čekati godinama, kandidat to treba znati. Franšiza je, zapravo, vrlo pošten način na koji se može zaraditi novac. Kao primatelj franšize vi ćete svakako dobiti i know-how i brend i sve potrebne alate koji će vam pomoći da uspješno vodite posao - no, morate znati da nitko neće raditi umjesto vas!
S druge strane, kandidati često u posao ulože svu svoju ušteđevinu, riskirajući da im propadne sve što su do tada stvorili. To, na određen način, obvezuje i davatelje franšize?
Tako je. Davatelj franšize ne smije ništa skrivati. Iz svog osobnog iskustva znam da je skoro 80 posto primatelja franšize iz zemalja bivšeg Istočnog bloka uložilo sve što imaju u pokretanje franšize. I nažalost, postoje franšizni sustavi koji idu samo to da uzmu novac od kandidata. To je, zapravo, jedan od razloga zašto je toliko važno imati savjetnika - dobro je za obje strane, i za davatelje i za primatelje franšize. Franšizni konzultant je tu da pomogne da se izbjegnu kobne pogreške pri investiranju, ali i da se pronađu pravi ljudi koji će voditi i razvijati franšizu.
pročitajte članke

Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
Kako se poslovanje širilo, gdje vide prostora za razvoj te tko može biti idealni primatelj franšize, otkriva Sarah Vuković, master franšizer koncepta "Malac Genijalac" za tržište Hrvatske
Što je potrebno i tko može postati primatelj franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik Solution Laba
„Moć franšizinga? Postoje procedure, nema puno otvorenih pitanja, sve je pokriveno uputama temeljenim na našem iskustvu”, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za djecu.
„Naša franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvijek, bitne su danas, a biti će bitne i u budućnosti“, istaknuli su Helena i Hrvoje Tkalčić, primatelji master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Prema statistici Subwaya, u prvoj godini rada u Hrvatskoj najpopularniji Subway sendvič je ChickenTeriyaki, koji je bio svaki četvrti naručeni Subway sendvič.
Ekofungi nadomak Beograda proizvodi organsku gljivu. Njihove brojne inovacije snižavaju troškove proizvodnje, a maksimizuju prinose. Je li u poljoprivredi moguće razviti franšizu, razgovarali smo s vlasnicom tvrtke Ivankom Milenković.
Peta međunarodna hotelsko-investicijska konferencija Adria Hotel Forum (AHF) održat će se 8. i 9. veljače u hotelu Sheraton u Zagrebu. Forum će privući najzvučnija imena globalne hotelske industrije.
Popularno na forumu
In memoriam
.
Kontakt
Zelim postat jedan od clana grupe .Ing grad u mirovini zvonko misir iz Hlebina a za podrucje ukoliko se vi slazete zupanije Bj. KcKz. Vt. Kao i Vz zupanije imam konjicki klub...
Kako odabrati franšizu
„po svojoj mjeri“?
Svidza mi se
Mnogo problema, al’ ima rešenja
Teoretski jeste možda to tako... ali praksa? Birokratija!
Rođendansko slavlje
Bravo direktoreeee!!! sve cestitke od srca i puno uspeha u daljem radu..puno pozdrava iz Swedena.