Regionalna suradnja je važna
Da bi se franšizing kao model poslovanja popularizirao, važno je da postoje uspješne "franšizne priče" iz regije koje bi se prenosile među poduzetnicima, jedan je od zaključaka nedavno održanog 8. Međunarodnog franšiznog foruma u Zagrebu. Ljiljana Kukec, predsjednica Hrvatske udruge za franšizno poslovanje, iznosi svoje dojmove o Sajmu franšiza i Međunarodnom franšiznom forumu.
U Zagrebu je 11. i 12. studenog održan 5. Sajam franšiza i 8. Međunarodni franšizni forum. Predsjednica Hrvatske udruge za franšizno poslovanje Ljiljana Kukec vodila je dvije radionice i bila moderator Foruma.
Kako ocjenjujete ovogodišnji Sajam franšiza i Međunarodni franšizni forum?
Mislim da su 5. Sajam franšiza i 8.Međunarodni franšizni forum FiP 2014 bili uspješni. Ukupno se na Sajmu, kao i na prezentacijama koje su organizirane u sklopu Foruma, predstavilo oko 25 franšiza, i to iz Italije, Hrvatske, SAD, Bugarske, Engleske ... Okrugli stol koji je organiziran na temu franšiznog poslovanja, s gostima iz Srbije , Slovenije, Mađarske, SAD, Hrvatske i BiH bio je interesantan, jer su gosti pričali, odnosno, iznijeli osobna viđenja o problemima u ovom sektoru u zemljama iz kojih dolaze. Zaključak skupa bio je da je za populariziranje franšiznog poslovanja i za rast sektora prije svega važno imati "uspješne franšizne priče" - pokazati primjerima dobre prakse i iskustva iz regije što je i kako franšizing može biti dobar razvojni model.
Sajam je ukupno imao oko 1.000 posjetilaca, i interesiriranje za franšize bilo je značajno - o čemo potvrdu mogu dati i sami izlagači - kao smo imali i dobar odjek u javnosti. Među franšizama koje su se predstavile bile su Refan, Naturhouse, Body Creator, Redac point, Signarama, EmBroidme ...
Kakvo je bilo zanimanje za radionice koje su organizirane u sklopu Sajma?
Radionice su bile organizirane kao uzastopne sesije koje su obrađivale pojedinačne aspekte franšiznog poslovanja. Neke od sesija odnosile su se na potencijalne primatelje, odnosno, kupunju franšize i važna pitanja u tom procesu, druge na franšizu kao načina rasta poslovanja - dakle, bile su namjenjene više davateljima franšiza. Neke su, jednostavno, bile usmjerene na predstavljanje pojedinih franšiza, koncepata i iskustava u radu. Interes za radionice bio je dobar - oko 50 sudionika svaki dan - dokaz je da su teme bile važne i interesantne.
Treba li naredni korak u organizaciji ovakvih događaja biti ipak regionalni sajam koji bi možda okupio još više izlagača, pa i veći broj posjetitelja? Kakvi su uopće potencijali i realne mogućnosti za tako nešto?
Nažalost, nisam sigurna da li bi regionalni sajam privukao više ljudi, jer svaki sajam, bio u Zagrebu ili Beogradu, jeste regionalni - svejedno će doći svi iz regije. Mislim da, generalno, sajmovi kao takovi više ne privlače toliko ljude kao prije, a ključni razlog za to je možda i to što se sve informacije mogu pronaći na internetu, pa, zaiteresirani i ne moraju kontaktirati s davateljima franšiza samo na sajmovima. Jedini jak sajam franšiza koji i dalje okuplja puno ljudi je sajam u Parizu.
Inače, regionalna suradnja svakako je važna. Mislim da je jak franšizni portal prioritet i to se može vrlo brzo dogoditi s vašim portalom. U Hrvatskoj, recimo, postoje još dva portala i oba imaju ponudu franšiza, no, nažalost, franšize se još uvijek prodaju "slučajno". Netko vidi dobar poslovni model i želi ga kupiti - tako se kod nas tek razvijaju franšize! Stoga, u Udruzi pravimo razne napore na pobošljanju ambijenta za franšizing.
Udruga, recimo, ima dobru komunikaciju sa Hrvatskom gospodaraskom komorom i vjerujem da ćemo ostvariti osnivanje centara za franšizepri HGK te osnivanja franšiznog registra i inkubatora. Mislim da je to dobar smjer kojim možemo ići za poticanje stvaranja domaćih franšiza.
pročitajte članke

Kako se poslovanje širilo, gdje vide prostora za razvoj te tko može biti idealni primatelj franšize, otkriva Sarah Vuković, master franšizer koncepta "Malac Genijalac" za tržište Hrvatske
Što je potrebno i tko može postati primatelj franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik Solution Laba
„Moć franšizinga? Postoje procedure, nema puno otvorenih pitanja, sve je pokriveno uputama temeljenim na našem iskustvu”, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za djecu.
„Naša franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvijek, bitne su danas, a biti će bitne i u budućnosti“, istaknuli su Helena i Hrvoje Tkalčić, primatelji master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
In memoriam
.
Kontakt
Zelim postat jedan od clana grupe .Ing grad u mirovini zvonko misir iz Hlebina a za podrucje ukoliko se vi slazete zupanije Bj. KcKz. Vt. Kao i Vz zupanije imam konjicki klub...
Kako odabrati franšizu
„po svojoj mjeri“?
Svidza mi se
Mnogo problema, al’ ima rešenja
Teoretski jeste možda to tako... ali praksa? Birokratija!
Rođendansko slavlje
Bravo direktoreeee!!! sve cestitke od srca i puno uspeha u daljem radu..puno pozdrava iz Swedena.