Bosch raste i kroz franšizu

Tvrtka Bosch u Srbiji razvija dva franšizna sustava: Bosch Diesel Center i Bosch Car Service. Prvi franšizni Bosh Diesel servis u Srbiji otvoren je prije više od 30 godina u Novom Miloševu. Bio je to ujedno i prvi Bosch Car servis jer su – pored popravaka dizel sustava – pružali i sve ostale popravke na automobilima.
Danas, na ovdašnjem tržištu djeluje devet franšiznih Bosch Diesel servisa i 33 franšizna Bosch Car servisa raspoređenih na čitavom teritoriju Srbije. Davatelj franšize je tvrtka Bosch.
Miloš Vidanović, zadužen za franšiznu mrežu u Srbiji, kaže da u narednom razdoblju očekuju i proširenje ove mreže. – Bosch Diesel servisi usko su specijalizirani za popravak dizel sustava u kolima. Poznato je da je Bosch u automobilskoj industriji u ovom segmentu lider u cijelom svijetu. Inače, postojeći Bosch Diesel servisi već su dugo u sustavu, imaju veliku tradiciju koja se prenosila "s koljena na koljeno" i ova se mreža širi postupno i na duži rok. Franšizni sustav Bosch Car servisi, koji se bave kompletnom popravkom svih vrsta automobila, rast će i dalje, te očekujemo da se njihov broj do kraja godine poveća na 36 – kaže Vidanović.
Za ulazak u Bosch Car Service franšizu, neophodno je ispuniti određene uvjete. Prije svega, servis mora imati tri dizalice, odnosno, tri radna mjesta, te biti opremljen određenom Boschovom opremom. Pored toga, barem jedan majstor u smjeni mora proći obuku koja se provodi u Boschovom trening centru u Novom Miloševu. To je jedan od 46 trening centara koje ova tvrtka ima diljem svijeta. – Postoji ukupno 16 obuka, a radnik mora proći bar 9 obuka. Svaka obuka traje od dva do tri dana – objašnjava Vidanović.
Prioritet za primatelja franšize je ugradnja Boschovih auto-dijelova. – Naravno, oni mogu izaći u susret klijentu ukoliko im je servis preskup, ali auto-dijelove moraju nabavljati od distributera koji prodaju naše dijelove. Distributeri su nas dužni obavještavati o prometu na tri mjeseca, odnosno, o nabavi robe naših primatelja franšize – kaže Vidanović.
Franšizni ugovor nije vremenski ograničen. Primatelji franšize u prvoj godini ne plaćaju nikakvu naknadu, a nakon toga odvajaju 1.200 eura, koji se usmjeravaju na marketinške aktivnosti.
On ističe da je ovaj franšizni lanac servisa, koji diljem svijeta služi milijune klijenata, prepoznatljiv po tome što otklanja kvarove koje drugi majstori nisu uspjeli. Franšizodavac prije svega inzistira na vrhunskoj usluzi klijentu i obučenosti radnika.
Prepoznatljivost na tržištu i poslovanje pod brandom koji je lider u automobilskom sektoru, samo je jedna je od prednosti koju stječu primatelji franšize, naglašava Vidanović. Pored toga, davatelj franšize – tvrtka Bosch –trudi se na svaki način pružiti podršku primateljima i omogućiti im povećanje prihoda. Tako je na globalnoj razini slopljen ugovor s osiguravajućom tvrtkom Europe Assistance, te je primateljima franšize omogućeno da svojim vjernim klijentima poklanjaju tzv. "pomoć na putu". U okviru tog programa lojalnosti, klijenti dobivaju i besplatno šlepanje automobila, ma gdje se on pokvario u Srbiji, a postoji mogućnost doplate za cijelu Europu, do najbližeg Bosch Car servisa.
Zahvaljujući tome što je cjelokupna franšizna mreža na neki način povezana, davatelj franšize ima mogućnosti sklapati poslove s tvrtkama koje imaju velike vozne parkove. – Zapravo, mi pokušavamo privući dodatne klijente svojim primateljima franšize, i to su uglavnom tvrtke koje imaju svoj vozni park. Takvim je tvrtkama potrebna jedinstvena cijena te jedinstvena kvaliteta usluge, ma gdje da im se pokvari auto, što naši servisi mogu pružiti – objašnjava Vidanović kakvu sve potporu daje davatelj franšize.
Franšizna mreža Bosch Car servisi stara je gotovo čitav vijek – prvi je servis otvoren u Njemačkoj 1921. godine, a danas se u mreži nalazi više od 16.500 servisa diljem svijeta.
pročitajte članke

Andrej Tomljenović iz Osijeka četiri se godine samostalno bavio apliciranjem auto-folija. Razmišljajući o proširenju posla, došao je do Car Foil Shopa. Danas je primatelj master franšize ovog branda, zadužen za tržišta Hrvatske i Slovenije.
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i montažu auto-folija, započeo je poslovanje u Hrvatskoj. Primatelj master franšize za Hrvatsku bit će zadužen i za teritorij Slovenije.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za montažu folija, sada nudi nekoliko franšiznih formata. Jedan je od njih prikladan i za manja mjesta.
Kako je protekla prva godina za Car Foil Shop u Sloveniji, u kojim se gradovima nudi franšiza ovog branda te kako vidi daljnji razvoj, odgovara Nik Kajtna, primatelj master franšize za Sloveniju
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potrvđuje i posljednje izvješće o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.