Klima sve bolja

Ljiljana Kukec.
Ljiljana Kukec je uspješni poduzetnik i predsjednica Hrvatske udruge za franšizno poslovanje. I ne samo to: ona je i franšizni konzultant, predaje Franšizno poslovanje na privatnom fakultetu Vern u Zagrebu, magistrirala je na toj temi na Ekonomskom fakultetu u Osijeku. Trenutno završava međunarodni doktorski studij Poduzetništvo i inovativnost na tezi iz oblasti franšiza. Osnivač je i Mediteranske franšizne federacije, kao i predstavnica Hrvatske u Svjetskom franšiznom vijeću. Organizovala je i četiri Međunarodna sajma franšize u Zagrebu.
Koliko domaćih franšiza u Hrvatskoj nudi franšize, a koliko stranih franšiznih tvrtki posluje na tom tržištu?
U Hrvatskoj postoji oko 170 franšiza koje posluju na oko 1.000 prodajnih mjesta. To znači da su franšize generirale nešto malo manje od 1.000 novih tvrtki u svom prodoru na tržište. Od toga samo je oko 12 odsto domaćih franšiznih koncepata. Upravo je zadatak našeg Udruženja da stvori okruženje za rast i razvoj poslovanja hrvatskih tvrtki kroz projektovanje vlastite franšize.
Kakva je trenutno aktivnost na tržištu? Povećava li se broj franšiza, kako primatelja tako i davatelja?
Svakim danom klima je sve bolja. Ove godine Ministarstvo poduzetništva i obrta uvrstilo je franšizno poslovanje u svoje bespovratne potpore, tako da je 12 firmi dobilo vrlo značajnu nepovratnu potporu za kupnju franšize. Recimo samo da je naš najpoznatiji lanac za mršavljenje i preoblikovanje ženskog tijela Body Creator jedan od onih čija su dva primaoca dobila po 20.000 eura za kupnju franšize, što je skoro kompletan iznos. To je ujedno i jedan od uspješnih poslovnih koncepata koji će vrlo skoro doći u Srbiju, upravo radi velikog interesa tržišta za ovaj sektor koji ne poznaje krize. Žena će uvijek htjeti biti lijepe i vitke.
Koliko je Hrvatsko tržište pogodno za razvoj franšizinga? Koje su prednosti, a koje mane?
Svakim danom tržište je sve spremnije za franšize. Osim bespovratnih potpora, koje je u sklopu Poduzetničkog impulsa dalo 2012. Ministarstvo poduzetništva i obrta, napravilo smo veliki pomak i u tome što je kolegij Franšizno poslovanje uvršten kao izborni kolegij na veleučilištu Vern u Zagrebu, a taj primjer će od 2013. slijediti još neka veleučilišta i fakulteti.
Važno je i napomenuti da, u sklopu financiranja izvoza, Hrvatska banka za obnovu i razvoj ima liniju kreditiranja naših kupaca u inozemstvu, tako da je i to jedna od važnih mogućnosti razvoja franšiznog poslovanja i izvoza takvih koncepata u regiju.
Da li postoji sektor za koji su poduzetnici posebno zainteresirani i koji se pokazao kao uspješniji od drugih?
Pa još uvijek je u franšiznom smislu najjači modni sektor, ali veliki su potencijali u uslužnom sektoru, wellnesu i turizmu, ali i u sektoru brige za starije osobe koji je u razvijenim ekonomijama jako važan franšizni sektor.
Pored Hrvatske udruge za franšizno poslovanje da li postoji još neka institucionalna podrška franšiznom poslovanju?
Mi smo uvijek imali podršku Hrvatske gospodarske komore, ali više načelno. Od 2013. trebali bismo imati užu suradnju i organizaciju radionica i savjetovanja o franšiznom poslovanju za razne sektore: odvjetnici, banke, konzultanti, poduzetnici i drugo. Imamo potrebu za nekom vrstom regulacije franšiznog tržišta, pa vjerujem da ćemo sa HGK i drugim institucijama surađivati oko stvaranja takvog jednog regulatornog okvira. Hrvatska udruga za franšizno poslovanje je jedina nacionalna udruga i članica je Europske franšizne federacije (EFF) i Svjetskog franšiznog vijeća (WFC). Jako dobro smo internacionalno umreženi, a imamo i odličnu suradnju sa udrugama i institucijama u regiji. Surađujemo sa Centrom za franšize pri Privrednoj komori Srbije, za koju smatramo da je napravila odličan posao u promociji i popularizaciji ovog načina poslovanja. Organizacija prvog Sajma franšiza u Beogradu je bila odlična, sa velikim odjekom u regiji. Iduće godine je na redu Slovenija, koja će u drugom mjesecu organizirati Međunarodni sajam franšiza u Ljubljani. Vjerujem da će i srpske firme prepoznati priliku i sudjelovati, kako kao izlagači, tako i kao potencijalni investitori.
pročitajte članke

Lanac centara za rukovođenje i održavanje tjelesne težine Body Creator ove godine obilježava 18 godina poslovanja i najavljuje jače širenje u regiji. Zašto je ova franšiza idealna za žene poduzetnice?
Slavica Bakiš, nakon godinu dana poslovanja kao primatelj franšize Body Creator, kaže da se u njenom poslu tope jedino kilogrami, a zarada postupno i sigurno raste.
Hrvatska tvrtka Body Creator prilagodila je svoj koncept krizi i ponudila tržištu manje formate: corner i compact franšize.
Ove godine, tvrtka Body Creator je predstavila novi koncept centra za zdravo mršavljenje i otvorila još jednu franšiznu poslovnicu u Hrvatskoj.
U našem Katalogu franšiza mogu se pronaći tvrtke i franšizni sustavi koji žele svoje poslovno iskustvo i znanje podijeliti s poduzetnim ljudima iz ove regije.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Popularno na forumu
In memoriam
.
Kontakt
Zelim postat jedan od clana grupe .Ing grad u mirovini zvonko misir iz Hlebina a za podrucje ukoliko se vi slazete zupanije Bj. KcKz. Vt. Kao i Vz zupanije imam konjicki klub...
Kako odabrati franšizu
„po svojoj mjeri“?
Svidza mi se
Mnogo problema, al’ ima rešenja
Teoretski jeste možda to tako... ali praksa? Birokratija!
Rođendansko slavlje
Bravo direktoreeee!!! sve cestitke od srca i puno uspeha u daljem radu..puno pozdrava iz Swedena.