Američke franšize diljem svijeta
Možda većina ljudi na svijetu još uvijek ne zna u potpunosti što znači riječ "franšiza", ali sigurno vrlo dobro zna za McDonald's, Pizza Hut ili KFC. A činjenica je da su ovi brendovi proširili svoje poslovanje diljem svijeta –najviše zahvaljujući franšizingu. Entrepreneur je, stoga, i ove godine objavio listu Top Global Franchises sa 200 najuspješnijih američkih franšiza koje aktivno rade na širenju franšizne mreže na inozemnim tržištima.
Ova "specijalizirana" lista sastavljena je na temelju Entrepreneurove godišnje liste 500 najuspješnijih franšiznih sustava* (Entrepreneur's 2015 Franchise 500®), a kao osnovni kriterij, uzeta je činjenica da tvrtke traže nove primatelje franšize izvan Sjedinjenih Država te da već imaju najmanje pet uspostavljenih franšiznih poslovnica u inozemstvu.
Entrepreneur
Iako ne spada u franšizne sustave s najvećim brojem poslovnica izvan matičnog tržišta (nešto manje od 800), u sadejstvu sa drugim relevantnim pokazateljima – tempom rasta, financijskim izvještajima i stabilnošću sustava – na sam vrh ovogodišnje liste popeo se Anytime Fitness (1). Da je ovo jedna od "najpopularnijih" američkih franšiza, pokazuje i podatak da je samo u posljednje tri godine Anytime Fitness utrostručio broj klubova izvan Amerike. To je vjerojatno i najjači razlog što je s vrha potisnuo trgovački lanac 7-Eleven (2), koji je i dalje najrasprotranjeniji franšizni brend na svijetu s više od 47.600 jedinica izvan Amerike. Zanimljivo je da je 7-Eleven tijekom prošle godine otvorio skoro 2.800 novih prodavaonica u inozemstvu, dok je na matičnom tržištu bio primoran zatvoriti 50 lokala.
Na trećem se mjestu ove godine nalazi najveći lanac restorana brze usluge na svijetu – Subway (3), koji je pridodao 2.000 restorana u franšiznu mrežu tijekom prošle godine, tako da u ovom tenutku ima 15.600 franšiza u 109 zemlja diljem svijeta. Da podsjetimo, Subway i dalje traži primatelje franšize u ovoj regiji – u Hrvatskoj i Sloveniji.
Kao i prethodnih godina, najuspješnije američke franšize koje se šire internacionalno dolaze iz oblasti ugostiteljstva i gastronomije. Njih je i ove godine najviše – 25% rangiranih brendova "pokriva" restorane, pizzerije, fast-food koncepte, barove za prodaju sendviča, smrznutog jogurta i drugih poslastica. Među prvih dvadeset ima ih čak 12, što je više nego prethodne godine: pored spomenutog Subwaya (3), rangirani su i Pizza Hut (4), Auntie Anne's Hand-Rolled Soft Pretzels (5), KFC (6), McDonald's (7), Papa John's (10), Baskin-Robbins (12), Dunkin' Donuts (14), Krispy Kreme (15), Cinnabon (17), Hardee's (19) i Denny's (20).
U sam vrh, među prvih deset, ove su se godine probili i GNC Franchising (8), lanac prodavaonica vitamina i suplemenata te trgovački lanac Circle K (9).
_____________
* Magazin Entrepreneur svake godine objavljuje Listu 500 najuspješnijih američkih franšiznih sustava. Tvrtke se rangiraju na temelju niza kriterija koji uključuju i financijske izvještaje, veličinu franšizne mreže, iznos početne investicije, starost tvrtke, broj godina u franšizingu, postotak raskinutih ugovora.
pročitajte članke

Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potrvđuje i posljednje izvješće o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
Popularno na forumu
In memoriam
.
Kontakt
Zelim postat jedan od clana grupe .Ing grad u mirovini zvonko misir iz Hlebina a za podrucje ukoliko se vi slazete zupanije Bj. KcKz. Vt. Kao i Vz zupanije imam konjicki klub...
Kako odabrati franšizu
„po svojoj mjeri“?
Svidza mi se
Mnogo problema, al’ ima rešenja
Teoretski jeste možda to tako... ali praksa? Birokratija!
Rođendansko slavlje
Bravo direktoreeee!!! sve cestitke od srca i puno uspeha u daljem radu..puno pozdrava iz Swedena.