Neotkrivena oaza franšiza

Tim Hortons je najveći franšizni lanac u Kanadi, poznat po svojoj ponudi kava i krafni.
Četvrtak
17.09.2015
U zemljama regije broj franšiza iz Kanade na razini je statističke pogreške, ali tamošnja franšizna udruga procjenjuje da u toj zemlji radi više od 1.300 franšiznih sustava koji imaju više od 78.000 franšiznih jedinica.
 

Jedan od 14 zaposlenih u Kanadi, odnosno oko milijun ljudi, izravno ili posredno radi u franšiznoj industriji, procjena je Kanadske franšizne asocijacije. Mada se franšizing najčešće povezuje s industrijom brze hrane, 60 posto franšiza u toj zemlji zapravo je iz drugih sektora. U ponudi su najrazličitije franšize, one koje zahtijevaju niže investicije od 10.000 dolara, ali i one skuplje, čije investicije prelaze milijun dolara, dok se franšizne naknade kreću od 5.000 do 75.000 dolara.

Foto: Tim Hortons, Calgary Reviews / Flickr

Jedna od napoznatijih kanadskih franšiza u regiji jeste brand obuće Aldo te konsultanstka kuća Match Point, koja upravo i sama spaja davatelje i primatelje franšiza. I na ta se dva imena priča o prisustvu kanadskih franšiza u regiji zaustavlja.

Na listi TOP 100 globalnih franšiza za ovu godinu koju sastavlja konzultantska kuća FranchiseDirect, zastupljeni su i sustavi koji dolaze iz Kanade: lanac kave-pekara Tim Hortons, H&R Block iz sfere financijskih usluga, lanac barova za prodaju smrznutog jogurta Yogen Fruz i lanac brze hrane Pita Pit. Čini se malo, ali ako u obzir uzmemo da čak 81 sustav s te liste dolazi iz SAD, najvećeg i najrazvijenijeg tržišta franšiza, onda bi se moglo reći da se Kanada dobro drži, u rangu Španjolske i Francuske, koje su zastupljene s četiri, odnosno, šest franšiza.

Među kanadskim tvrtkama s najviše franšiznih jedinica u matičnoj zemlji nalazi se spomenuti Tim Hortons sa 3.500 franšiza, a slijede Pizza Pizza sa 724, County Style Food (500), M&M Meat Shop (409), Second Cup (360), Canadian Tire (350), Boston Pizza (348), Mr. Sub (317), Coffee Time (300) – podaci su portala BeTheBoss.ca.