05.11.2013

Modni pohod iz Sarajeva

Razvoj franšizne mreže će i naredne godine biti jedan od strateških ciljeva modne tvrtke Bellissima. Planiraju mrežu proširiti i na tržišta Makedonije i Albanije.

Mada se izlazak iz krize najavljivao još prije nekoliko godina, činjenice govore da će ona potrajati. O tome svjedoči i podatak da u mnogim zemljama regije potrošnja na malo i dalje pada. Modna kuća Bellissima, koja pored vlastitih trgovina ima i franšizne, upravo je u franšizingu vidjela šansu, ne samo za opstanak, već i pravljenje profita. Zbog toga su svoje poslovanje u potpunosti usmjerili na širenje franšizne mreže.

Bellissima, kolekcijama Fot. Bellissima

Mada je pad kupovne moći i dalje izražen na mnogim od tržišta na kojima posluje Bellissima, tvrtka je uspjela izbjeći ozbiljniji pad prodaje. Lijek su pronašli i u širenju franšizne mreže. Pored toga što će nastaviti širiti mrežu u zemljama ove regije, planiraju ulazak i na druga tržišta Europe, ali i Azije i Afrike.

Razvoj franšizne mreže na prostorima Albanije i Makedonije bit će jedan od strateških planova za 2014. godinu ove tvrtke iz Sarajeva. - Tijekom ove godine uspostavili smo kontakte s potencijalnim partnerima iz tih zemalja, jer nam je osnovni cilj da u narednom periodu počnemo širiti franšiznu mrežu na ovim područjima - potvrdili su nam predstavnici tvrtke.

Bellissima u Hrvatskoj ima vrlo razvijenu mrežu vlastitih trgovina. Ulazak te zemlje u Europsku uniju, naime, odrazio se i na poslovanje tvrtke iz Bosne i Hercegovine. - Odmah nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju, zapazili smo da se povećava broj kupaca, što je, na jednoj strani, značajno utjecalo na obujam prodaje, a na drugoj, na uspostavljanje mnogo veće granične kontrole prilikom uvoza robe. To je, zapravo, umnogome usporilo i proces poslovanja - ističu u tvrtki.

Osim Bosne i Hercegovine i Hrvatske, Bellissima djeluje i u Srbiji, Kosovu i Crnoj Gori. Navike potrošača na ovim tržištima su, kako kažu, vrlo slične. Međutim, ekonomska kriza se značajno osjetila na svakom od njih. - S obzirom da Bellissima ima jasno definiranu ciljanu skupinu kupaca, potražnja naših proizvoda u regiji je približno ista. Jedine razlike možemo osjetiti u Hrvatskoj i Crnoj Gori, uzimajući u obzir da ove zemlje u ljetnom razdoblju posjećuje veći broj turista iz različitih dijelova svijeta, što se, naravno, odražava i na prodaju nešto drugačijeg asortimana - objašnjavaju.

Mada je pad kupovne moći i dalje izražen na mnogim od tržišta na kojima posluje Bellissima, tvrtka je, kako kažu, uspjela izbjeći ozbiljniji pad prodaje. - Između ostalog, reagirali smo na vrijeme i zatvorili dućane koje nisu bili profitabilni - kažu.

Lijek su pronašli i u širenju franšizne mreže. Pored toga što će nastaviti širenje mreže u zemljama ove regije, planiraju ulazak i na druga tržišta Europe, ali i Azije i Afrike, koja nude veće mogućnosti za stvaranje profita, a zahtijevaju manja ulaganja. - Bellissima svim svojim primateljima franšize daje ekskluzivno pravo uvida u svaku novu kolekciju, dosta vremena prije njenog lansiranja. To uključuje i uvid u planiranje svakog segmenta kolekcije - od modela, preko izbora materijala, do cijene proizvoda. To nam, zapravo, pomaže da budemo vrlo konkurentni na regionalnim i drugim tržištima - ističu.

Od samog stupanja u proces franšiznog poslovanja primatelji mogu računati na stalnu potporu - od arhitektonskog rješenja i dizajna prodajnog mjesta, preko promocije branda do uključivanja u sve projekte koji će povećati obujam poslovanja. - Takođe, zahtijevamo i jamčimo poslovanje po ISO standardima - objašnjavaju u tvrtki zašto bi netko trebao uzeti baš njihovu franšizu.

Kažu da svoj ​​franšizni koncept nisu mijenjali. Jedina promjena koju su uveli početkom ove godine jeste aktivno sudjelovanje na svjetskim sajmovima tekstila u Düsseldorfu, Moskvi i Parizu. Predstavljanje na ovim sajmovima, kako kažu, Bellissimi uvećava šansu da se proširi na svjetsko tržiše i proširi mrežu svojih kupaca.

Primatelji franšize im se najčešće obraćaju za pomoć pri dizajniranju interijera prodajnih objekata, te pri svečanom otvorenju, a tvrtka im pomaže i u marketingu i organiziranju promotivnih događaja.

Svoje primatelje, kako kažu, jako cijene. Obično se radi o uspješnim poslovnim ljudima kojima je najvažnije da se ispoštuju rokovi isporuke robe, količine proizvoda, kao i cijene. - Ono što je specifično za naše primatelje franšize iz regiona jeste da veoma polažu na kvalitetu, ne samo materijala od kojeg se izrađuje neki proizvod, nego i kvalitetu same izrade proizvoda - kažu u ovoj tvrtki.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank