Salate iz staklenke u franšizi
Vladimir Elesin
Iako su posve drugih poslovnih profila, odgojiteljicu Ivanu i dizajnera Vladimira Elesina iz Novog Sada, ta činjenica nije omela u namisli da uđu u svijet gastronomije. Pročitavši članak na interenetu o tome kako su salate pakirane u staklenkama oduševile tisuće zaposlenih ljudi na mnogim tržištima, i sami su poželjeli pokrenuti takav poslovni koncept u Srbiji. Otvorili su lokal u takozvanoj "Silicijskoj dolini" Novog Sada u kojoj radi 2.000 informatičara, jer ciljna skupina potrošača ove tvrtke upravo jesu zaposlenici koji nemaju vremena, a žele pojesti zdrav i hranjiv obrok.
– Željeli smo ponuditi ljudima alternativu u prehrani, a dovoljno obilan i hranjiv obrok. Naše salate imaju u prosjeku 300 grama i kao takve predstavljaju obrok, ali možemo slobodno reći da još uvijek educiramo stanovništvo koje je ipak naviklo na neki drugi način prehrane – tešku hranu. Ipak, prvi dan kada smo otvorili lokal, prodali smo više od 40 salata, što znači da su ljudi spremni za nešto drugačije i rekacije potrošača su zaista pozitivne – kaže Vladimir Elesin i dodaje da su im za sada klijenti većinom žene, ali da počinju polako pridobivatu i muškarce.
Tegla's je, naime, take-away koncept, iliti "hrana za ponijeti". Vladimir Elesin ističe da ih ne treba svrstavati u restorane brze prehrane, jer inzistiraju na zdravim namirnicama, koriste prirodne začine i sastojke kontrolirane kvalitete. Salate koje se prodaju pod markom Tegla's ne mogu se probati ni na jednom drugom mjestu, prije svega zbog specifičnog dresinga koji nastaje u njihovoj kuhinji. – Zvezda vodilja nam je bila da napravimo proizvod koji vrijedi i da kontinuitet kvalitete ne smije narušiti nijedan segment poslovanja – ni sastojci salata, način pripreme, niti ljudi koji pripremaju salate – objašnjava Elesin.
Budući da su od samog početka razmišljali o franšiznom širenju, jedan od prvih koraka koji su načinili jeste zaštita imena u Zavodu za intelektualno vlasništvo. Iako su na tržištu kratko prisutni, prva franšiza ovog branda otvorena je u Beogradu.
Naime, franšizni koncept ove tvrtke podrazumijeva otvaranje lokala koji ima prodajni dio i kuhinju u kojoj se pripremaju salate. – Naša franšiza, pored preuzimanja branda, pomoći oko marketinga, opremanja lokala, podrazumijeva i kompletan prijenos znanja u vezi s recepturama – objašnjava Elesin.
Za otvaranje bara Tegla's neophodan je lokal ne manji od 30 kvadrata, a najpogodnija bi lokacija bila, prema njegovim riječima, ona slična novosadskoj. – To bi, zapravo, trebalo biti mjesto gdje u bližem okruženju posluju IT tvrtke, banke i druge tvrtke u kojima ljudi sjede po osam sati, kuckaju na računalu i pitaju se kako pojesti nešto zdravo i ukusno i na taj način zadovoljiti sve svoje prehrambene potrebe – napominje Elesin. Zaposlenici u franšiznoj jedinici bili bi u obavezi provesti 4 do 7 dana na obuci u Novom Sadu kako bi se na licu mjesta vidjeli način poslovanja i priprema salata. Primatelj bi bio u obvezi platiti ulaznu franšiznu naknadu, te mjesečne naknade koje iznose određeni postotak od prometa.
Pored razvoja franšizinga Tegla's usporedo razvija i distribucijsku mrežu, te se salate pod ovim brandom mogu kupiti na još jednom mjestu u Novom Sadu i u desetak partnerskih lokala u Beogradu, a uskoro se očekuje otvaranje još jednog lokala Tegla's u centru Novog Sada. – Ljudi trebaju znati da je riječ o specifičnom konceptu, prije svega, zbog toga što je naše tržište, kao što sam napomenuo, naviklo na drugačiju hranu. U tom smislu, tržište se tek razvija i ne treba očekivati da se od ovog posla može obogatiti preko noći. To je i jedan od razloga zašto mislimo da je naša franšiza zanimljiva inozemnim tržištima – dodaje Elesin.
Bračni par Elesin osobito je ponosan na to što su, povrh svega, razvili eco-friendly koncept. Naime, staklenka je povratna ambalaža i za svakih 10 staklenki, klijenti dobiju salatu za dinar.
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Popularno na forumu
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...