Mini-mreža Mini Panija

Prije no što je postao primatelj franšize srbijanske tvrtke Mini Pani, Vladimir Todorović iz Kragujevca bavio se raznim privatnim poslovima, uglavnom iz oblasti njege tijela. Nakon što je od prijatelja iz Beograda čuo za pozitivno iskustvo s franšiznim sustavom Mini Pani, počeo je razmišljati o otvorenju mini-pekare tog branda u Kragujevcu. – Ta je 2007. godina bila odlična za poslovanje. Prijatelj je imao Mini Pani u Beogradu i Požarevcu. Vrlo je ozbiljno shvatio suradnju s davateljem franšize, dobro je poslovao i njegovi su lokali bili jako lijepi. Od njega sam dosta saznao o tome što znači poslovati u franšizi, te s te strane nije bilo niti kakvih iznenađenja. U svemu sam tome vidio potencijal te se odlučio i sam oprobati. Priča je bila dobra, a biznis nije zahtijevao previsoka ulaganja – kaže Todorović.
Nakon što su menadžeri iz Mini Panija provjerili lokaciju te porazgovarali s Todorovićem, sklopljen je ugovor i prva je mini-pekara otvorena u Kragujevcu. – Poslovanje je te godine bilo odlično. Nakon sedam mjeseci već sam otvorio drugi lokal. Odlučio sam se otvarati lokale u centralnom dijelu grada, na dobrim lokacijama i pored nekih većih institucija – škole, suda, općine, a novi će lokal biti u pješačkoj zoni. U marketingu postoje tri pravila: lokacija, lokacija i lokacija – kaže on.
Svi njegovi lokali imaju do 20 četvornih metara jer, kako kaže, ne moraju biti veći, budući da je osnovni princip ove franšize stop&go – peciva se kupuju i nose. Zanimljivo je da zakup poslovnog prostora u Kragujevcu, prema njegovom svjedočenju, tijekom krize nije padao, iako se ekonomska situacija u odnosu na vrijeme kada je pokrenuo ovaj posao drastično pogoršala. – Ipak, niti jedna kirija nije skupa ako imate posla – kaže on.
Također kaže da niti jednog trenutka nije pomišljao krenuti u sličan posao sam niti otvarati vlastitu pekaru. Franšiza mu je bila primamljiva opcija, kako zbog snage branda, tako i zbog potpore koja se podrazumijevala. – Drukčije je kada iza vas stoji jak brand s jakim marketingom koji je rađen na razini cijele zemlje. Naravno, moje je bilo da, uz suradnju s centralom, razrađujem mikromarketing. I danas, segmentu lokalnog marketinga posvećujem mnogo pažnje – pravimo i dijelimo letke, flajere, jer ovaj posao shvaćam vrlo ozbiljno. Kao i svakom drugom poslu, treba mu biti posvećen. Dakle, kao primatelj dobivate prepoznatljiv brand, razrađen marketing te proizvod čija kvaliteta ne oscilira. Vaše je pratiti pravila, peći peciva po unaprijed danim uputama, voditi računa da vam je lokal lijep, uredan te da su radnici vrijedni i ljubazni – kaže Todorović.
Stoga ne iznenađuje što je već 2009. godine otvorio i treći Mini Pani u Kragujevcu. Tri godine nakon toga otvorio je četvrti, a kroz dvadesetak dana bi trebao početi s radom i peti Mini Pani u njegovom vlasništvu. U pet objekata zaposleno je 14 radnika.
– Stalno ulažemo, iako su posljednje godine bile teške za poslovanje, u svim područjima. Svi naši objekti ipak bilježe pozitivne rezultate – kaže Todorović.
Pravila o tome tko su potrošači koji vole Mini Pani peciva ne postoje, ali ih djeca, kako kaže on, obožavaju. Najviše se prodaju peciva s bijelim sirom, šunkom i okusom pizze, a od slatkih najbolje idu višnja, marelica te peciva s eurokremom.
U poslovanju, kako kaže, mnogo znači podrška davatelja franšize. – Nas stalno obilaze njihovi terenski menadžeri koji su iznimno važna karika u cijelom lancu poslovanja. Osim što obično obilaze lokaciju na kojoj bi se trebala otvoriti pekara, vode računa i o poštivanju svih standarda. Oni su i savjetnici, uz kosultacije s njima organiziraju se promocije, dogovaraju marketinške akcije. Svakako, svi ih primatelji trebaju slušati, jer to i jeste smisao franšizinga. Pravila se moraju poštivati – ističe Todorović.
Komunikacijom s davateljima franšize je zadovoljan. Ne libi se iznijeti i svoje sugestije te ukazati na stvari koje bi se mogle unaprijediti, jer smatra da samo tako mogu postići uspjeh. – Naravno, uvijek postoji prostora za napredovanje i s jedne i s druge strane – kaže on.
O daljnjim planovima ne želi mnogo govoriti. I s onim što je do sada postigao je zadovoljan. – Iza nas stoji ozbiljna i dobra tvrtka, a i ja se posvećujem poslu i trudim se da sve radim kako treba. Uskoro otvaramo novi lokal, a vidjet ćemo za dalje – kaže Todorović.
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?