Dio iste obitelji, a posebni

... i model se pokazao uspješnim. Prije sedam godina, naime, tvrtka DIM 011 otvorila je prvi ZLA Shtek dućan u Beogradu, a ideja je bila da se na jednom mjestu nađu brojni proizvodi za motanje i korištenje duhana, ali i garderoba pod Zla-Zla brandom. Nedugo potom, 2012. godine, svoj su poslovni model ponudili i drugim poduzetnicima u Srbiji.
– Odlučili smo da s drugim poduzetnicima suradnju razvijamo kroz tzv. "labavu franšizu". Zbog sveukupne ekonomske situacije i samog tržišta smatrali smo da je to najbolji model. Naime, nismo željeli biti policajci, inzistirati na detaljima te financijskim obvezama, već sa suradnicima razviti partnerski odnos. Vizualni identitet naših partnera vrlo je sličan našim trgovinama, oni u svom nazivu imaju i dio imena našeg branda "Shtek", čime smo željeli istaknuti da su ipak dio iste obitelji, a opet posebni. Proizvode za koje smo mi generalni zastupnici obvezni su kupovati od nas, omogućili smo im odgođeno plaćanje, a naš je dio obveze razvijati marketing, te na taj način razvijati i vlastiti i njihov posao – objašnjava Ivan Peševski, vlasnik tvrtke DIM 011.
Još su jednu vlastitu trgovinu otvorili u Nišu prije četiri godine, a već naredne 2013, otvara se prvi partnerski dućan MoonZla Shtek u Zemunu, te NS Shtek u Novom Sadu. "Zla Shtek familija", kako nazivaju svoju maloprodajnu mrežu, proširuje se 2014. s još dva partnera u Beogradu – Brdo Shtek i Blok Shtek. Istim je tempom nastavljeno i prošle godine, kada su dijelom mreže postala još dva dućana – Shtek V na beogradskoj općini Vračar te Krug Shtek u Kragujevcu. Vlastitu trgovinu, pak, sele na novu lokaciju.
Danas, dakle, u maloprodajnoj mreži posluju dvije trgovine u vlasništvu tvrtke DIM 011 te pet "labavih franšiza". – Prednost ovakve suradnje svakako je razvijanje branda, a do sada se nismo susreli s nekim nedostacima ili manama koje bi utjecale na promjenu samog modela suradnje. S druge strane, opći uvjeti za poslovanje u Srbiji su katastrofalni, no trudimo se imati široku ponudu artikala za sve platežne slojeve, pa i za one s najnižim prihodima – kaže Peševski.
Foto: Zla Shtek, Beograd
U Zla Shtek dućanima može se pronaći širok dijapazon proizvoda: rizle, pajpovi, lule, mrvilice, digitalne vage, rezani duhan, cigarilosi, duhan za nargile, nargile, osvježivači prostorija, ali i trenirke, duksevi, majice i mnogo toga još. – Konstantno se trudimo unaprijediti poslovanje i ponudu. Proširujemo ponudu Zla-zla garderobe i pribora za pušenje, a prije smo nekoliko mjeseci počeli s prodajom i opreme za uzgoj biljaka, što se pokazalo dobrim potezom, jer su reakcije potrošača odlične. Naime, postali smo zastupnici nekoliko najkvalitetnijih proizvoda iz te grane. Za nekoliko mjeseci počinjemo i proizvodnju prvih srpskih rizli – papira za motanje pod našim brandom, što je za nas vrlo važna stvar – kaže Peševski.
U međuvremenu, razvili su online shop za hrvatsko tržište pod domenom zla-zla.com. Peševski kaže da su zainteresirani proširiti postojeći oblik suradnje i na zemlje regije.
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.