Dio iste obitelji, a posebni

Prednost ovakve suradnje svakako je razvijanje branda i do sada se nismo susreli s nekim nedostacima ili manama koje bi utjecale na promjenu samog modela suradnje... Vizualni identitet naših partnera vrlo je sličan našim trgovinama, oni u svom nazivu imaju i dio imena našeg branda "Shtek", čime smo željeli istaknuti da su ipak dio iste obitelji, a opet posebni.
Četvrtak
04.05.2017
Tvrtka DIM 011, vlasnik branda ZLA Shtek, prije je nekoliko godina počela svoju maloprodajnu mrežu graditi kroz specifičan oblik suradnje – "labavu franšizu"...
 

... i model se pokazao uspješnim. Prije sedam godina, naime, tvrtka DIM 011 otvorila je prvi ZLA Shtek dućan u Beogradu, a ideja je bila da se na jednom mjestu nađu brojni proizvodi za motanje i korištenje duhana, ali i garderoba pod Zla-Zla brandom. Nedugo potom, 2012. godine, svoj su poslovni model ponudili i drugim poduzetnicima u Srbiji.

Odlučili smo da s drugim poduzetnicima suradnju razvijamo kroz tzv. "labavu franšizu". Zbog sveukupne ekonomske situacije i samog tržišta smatrali smo da je to najbolji model. Naime, nismo željeli biti policajci, inzistirati na detaljima te financijskim obvezama, već sa suradnicima razviti partnerski odnos. Vizualni identitet naših partnera vrlo je sličan našim trgovinama, oni u svom nazivu imaju i dio imena našeg branda "Shtek", čime smo željeli istaknuti da su ipak dio iste obitelji, a opet posebni. Proizvode za koje smo mi generalni zastupnici obvezni su kupovati od nas, omogućili smo im odgođeno plaćanje, a naš je dio obveze razvijati marketing, te na taj način razvijati i vlastiti i njihov posao – objašnjava Ivan Peševski, vlasnik tvrtke DIM 011.

Još su jednu vlastitu trgovinu otvorili u Nišu prije četiri godine, a već naredne 2013, otvara se prvi partnerski dućan MoonZla Shtek u Zemunu, te NS Shtek u Novom Sadu. "Zla Shtek familija", kako nazivaju svoju maloprodajnu mrežu, proširuje se 2014. s još dva partnera u Beogradu – Brdo Shtek i Blok Shtek. Istim je tempom nastavljeno i prošle godine, kada su dijelom mreže postala još dva dućana – Shtek V na beogradskoj općini Vračar te Krug Shtek u Kragujevcu. Vlastitu trgovinu, pak, sele na novu lokaciju.

Danas, dakle, u maloprodajnoj mreži posluju dvije trgovine u vlasništvu tvrtke DIM 011 te pet "labavih franšiza". – Prednost ovakve suradnje svakako je razvijanje branda, a do sada se nismo susreli s nekim nedostacima ili manama koje bi utjecale na promjenu samog modela suradnje. S druge strane, opći uvjeti za poslovanje u Srbiji su katastrofalni, no trudimo se imati široku ponudu artikala za sve platežne slojeve, pa i za one s najnižim prihodima – kaže Peševski.

Foto: Zla Shtek, Beograd

U Zla Shtek dućanima može se pronaći širok dijapazon proizvoda: rizle, pajpovi, lule, mrvilice, digitalne vage, rezani duhan, cigarilosi, duhan za nargile, nargile, osvježivači prostorija, ali i trenirke, duksevi, majice i mnogo toga još. – Konstantno se trudimo unaprijediti poslovanje i ponudu. Proširujemo ponudu Zla-zla garderobe i pribora za pušenje, a prije smo nekoliko mjeseci počeli s prodajom i opreme za uzgoj biljaka, što se pokazalo dobrim potezom, jer su reakcije potrošača odlične. Naime, postali smo zastupnici nekoliko najkvalitetnijih proizvoda iz te grane. Za nekoliko mjeseci počinjemo i proizvodnju prvih srpskih rizli – papira za motanje pod našim brandom, što je za nas vrlo važna stvar – kaže Peševski.

U međuvremenu, razvili su online shop za hrvatsko tržište pod domenom zla-zla.com. Peševski kaže da su zainteresirani proširiti postojeći oblik suradnje i na zemlje regije.