Costa Coffee nadmašio Starbucks

U organizaciji međunarodne grupacije Allegra, deveti Europski simpozij o kavi (European Coffee Symposium) održan je krajem studenog 2016. u Budimpešti. Okupio je više od 400 predstavnika i top menadžera europske industrije kave te "food-to-go" sektora, a priznanja, kao i prethodnih godina, dodijeljena su kompanijama i pojedincima koji su najviše doprinijeli razvoju ovog tržišta u Europi.
Prestižnu titulu "najboljeg u Europi" britanski brand Costa Coffee dobiva peti put u posljednjih šest godina, četvrti put zaredom. Drugo je mjesto ovoga puta zauzeo Starbucks, a treće Caffe Nero. Starbucks je, s druge strane, proglašen za najbolji lanac kafeterija u Zapadnoj Europi te u kategoriji "Najetičniji brand", dok je Costa Coffee proglašen najboljem lancem u Centralnoj i Istočnoj Europi. Budući da se nagrade dodjeljuju prema glasovima predstavnika branše te konkurentskih brandova, ova priznanja, samim tim, imaju posebnu "težinu".
– Nagrada za nas predstavlja veliki uspjeh. Ne samo što smo prvi među lancima kafeterija u Središnjoj i Istočnoj Europi, već i na razini čitave Europe. Uspjeli smo pobijediti takve konkurente poput Starbucksa i Caffe Nera – izjavio je Robert King, predsjednik Uprave Costa Coffee franšize u Europi.
A nešto južnije...
U Srbiji, situacija s brandom Costa Coffee posve je drukčija. Ovdašnji bi ljubitelji kave uspjeh lanca mogli čak prihvatiti s blagom rezervom. Ne bez razloga. Početkom rujna 2016. na pojedinim Costa Coffee lokalima u Beogradu mušterije su bile zatečene neobičnim obavještenjem – kava se ne služi zbog isteka zaliha. Krajem godine, pojedine su Costa Coffee kafeterije već bile zatvorene. Službenih priopćenja o povlačenju i sudbini lanca u Srbiji – još uvijek nema.
Da podsjetimo, Costa Coffee se u Srbiji pojavio 2007. godine. Franšizna prava za razvoj lanca na tržištima zapadnog Balkana – Srbiji, Crnoj Gori, BiH, Hrvatskoj, Makedoniji, Sloveniji i Albaniji – držala je srbijanska kompanija Delta Sport. Od 2014. franšizu je preuzela kompanija Retail Group Balkans, članica Fawaz Alhokair grupacije, "naslijedivši" od Delta Sporta i franšize za brandove Aldo, Accessorize, Monsoon i Sergent Major – za teritorije Srbije, Crne Gore, BiH i Makedonije.
U ovom trenutku, jedino što se može vidjeti na službenim stranicama jeste da se Costa Coffee ne nalazi na popisu brandova koje zastupa Retail Group Balkans.
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?