Benetton mijenja strategiju
Na prvom međunarodnom franšiznom sastanku, koji je početkom ožujka održan u sjedištu tvrtke United Colors of Benetton u blizini Trevisa, talijanski modni gigant okupio je više od 350 partnera i investitora i predstavio novu strategiju razvoja. Pod slikovitim nazivom Franchising 2.0, iz Benettona su najavili da će franšizing od sada biti okosnica širenja maloprodajne mreže, te da će suradnja između matične tvrtke i partnera biti – mnogo bliskija. U praksi, kako objašnjavaju top menadžeri Benettona, to znači da će kompanija raditi na kvalitetnijem prijenosu znanja, a partneri dobiti priliku izravno sudjelovati u razmjeni iskustava te primjera dobre prakse s matičnom tvrtkom.
Novi model, naime, predviđa i da trgovine u direktnom vlasništvu tvrtke postanu neka vrsta "oglednih laboratorija", koje će testirati poslovne modele prije no što se preporuče partnerima, a partneri će u suradnji s regionalnim menadžerima raditi na podizanju kvalitete usluge te ukupnog "korisničkog iskustva ".
– Želimo se fokusirati na kupca, njegove zahtjeve, potrebe i želje – kaže CEO Benettona Marco Airoldi i dodaje da će upravo zbog toga partneri i primatelji franšize moći očekivati kvalitetniji transfer znanja i snažnu potporu matične kompanije pri otvorenju trgovine, vođenju poslovnice te smjeni sezonskih kolekcija – što su tri najvažnija trenutka u ovoj branši.
Nova, "poboljšana verzija" Franchising 2.0 podrazumijeva, također, i jačanje digitalnih kanala prodaje.
– Trebamo pokazati da online prodaja nije neprijateljski teritorij. Prodaja putem interneta raste, to je činjenica, i svjesni smo da sve više ljudi, prije no što uđe u trgovinu, prvo posjeti web-site – kaže Christian Prazzoli, direktor franšiznog razvoja. Povezivanje "fizičkih" s online trgovinama, sljedeći je korak u razvoju. Tako će, u vrlo bliskoj budućnosti, prodavatelj putem mobilne aplikacije moći saznati koje je komade odjeće kupac gledao ili kupovao online, da bi mu, na temelju toga, mogao preporučiti željenu veličinu, boje ili kombinacije.
Sve navedene promjene podržane su već i jednom "starom" novinom. Benetton od 2014. razvija poseban koncept trgovine "On Canvas", gdje se pomoću jednostavnih modularnih konstrukcija u prostoru mogu stvarati zasebne cjeline, primjenjivati drukčiji načini izlaganja robe, dok se raspored može mijenjati ovisno o veličini lokala, kolekcijama ili godišnjim dobima. Više od 230 Benettonovih trgovina je u svijetu već usvojilo ovaj koncept – među njima, i trgovine u Hrvatskoj i Srbiji. – Ova je fleksibilnost naša snaga – kaže Marko Messini, direktor distribucije i prodaje.
Redefiniranje odnosa s partnerima te evolucija franšiznog odnosa ne trebaju čuditi. Od 5.000 trgovina, koliko danas posluje pod Benetton brandom, čak 3.600 je u rukama partnera, 400 pripada primateljima franšize. "Neizravni kanali" generiraju i 65% prihoda kompanije. Međutim, relativno mali postotak "čistih" franšiza (10%) ukazuje na to da širenje maloprodajne mreže kroz klasični franšizing nije do sada bilo u fokusu kompanije. Prema novoj strategiji, to bi se trebalo promijeniti. Do 2020, naime, postotak franšiznih trgovina bi se mogao popeti i na 40%.
pročitajte članke
Turski modni brand LOFT već 30 godina uspješno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Europi, a franšizne partnere traže i u ovoj regiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirne šalove. Potražnja je i tijekom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da na javnim mestima usta i nos budu pokriveni.
Modnu je industriju također pogodila epidemiološka kriza, posebice od zatvaranja trgovačkih centara. Kako se franšizni sustavi snalaze u novim okolnostima?
Švedski modni brand H&M već posluje na 74 tržišta, a do kraja ove godine planira ući i u regiju Centralne Amerike uz pomoć iskusnog franšiznog partnera.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Popularno na forumu
Franšiza u second-hand dućanu
Postovanje,zanima me fransiza ,koji su uslovi,ja vec imam radnju polovne garderobe ali mi se dopada Vasa garderoba.Molim za odgovor I kontakt.Srdacan pozdravAleksandra
Franšiza u second-hand dućanu
Molim Vas informaciju kako doći do franšize Hasnaltruha?Hvala
Na korak do jeftine obuće
Poljska kompanija CCC u Hrvatskoj posluje direktno. Za sada nemaju nameru da se šire kroz franšizu.
Na korak do jeftine obuće
Pozdrav! Posluje li CCC u Hrvatskoj kao franšiza ili posluje izravno? Imam svoj poslovni prostor (90 kvadrata) pa me zanima postoji li interes za mjesta s 10000-20000...
Franšiza u second-hand dućanu
Uskoro ćete na našem portalu biti u mogućnosti da dobijete više informacija o mogućnostima za kupovinu Ír Használtruha franšize. Kako nam je preliminarno najavljeno,...
Franšiza u second-hand dućanu
Molim informaciju kako bih mogla otvoriti second hand dućan .