Izazov u Indiji

Američki fast-food lanac će izgubiti više od jedne trećine svojih restorana u Indiji, gdje djeluje gotovo 400 McDonald’s franšiza. Bit će to direktna posljedica raskida franšiznog ugovora i oduzimanja licence tvrtki CPRL (Connaught Plaza Restaurants) koja je dosada vodila McDonald’s restorane u sjevernom i istočnom dijelu Indije. Odluku je donijelo rukovodstvo McDonald’sa poslije "duge i iscrpljujuće borbe", koja je trajala devet godina. U praksi, to znači da CPRL više neće moći koristiti logo, zaštitne znakove, recepte, marketinšku ni tehničku potporu američkog lanca u roku od 15 dana od pristizanja obavijesti.
U korijenu ovog spora, prema američkim medijima, stoje financijske nesuglasice. McDonald’s tereti CPRL za kršenje ugovornih obveza te višegodišnje neplaćanje franšiznih naknada. Indijska se tvrtka pak brani činjenicom da prodaja i profit restorana konstantno padaju, te da nisu bili u mogućnosti isplatiti bankarske kredite, dok dugovi – i dalje rastu.
U lipnju je CPRL zatvorio 43 restorana u New Delhiju jer nisu uspjeli obnoviti licence. U isto vrijeme, McDonald’s je najavio da kreće u potragu za novim franšiznim partnerom. Odluka koja dolazi iz sjedišta McDonald’sa pokazuje da američki lanac nije spreman tolerirati nepravilnosti u radu franšiza niti u jednoj zemlji, iako će spor s franšiznim partnerom, u određenoj mjeri, negativno utjecati na reputaciju branda te poslovanje lanca u Indiji.
Više pizzerija nego McDonald’sa
Indija je druga najmnogoljudnija zemlja svijeta (s velikim brojem potencijalnih potrošača), ali ona ne spada u najperspektivnija tržišta za McDonald’s. Iako je ovo tržište počeo osvajati mnogo prije svojih najvećih "matičnih" konkurenata, poput Burger Kinga i Wendy’sa – McDonald’s još uvijek ne posluje dovoljno dobro. Dok Domino’s Pizza, primjerice, sudjeluje s gotovo 16% udjela na tržištu brze hrane u Indiji, McDonald’s je uspio zahvatiti tek 7,5% ovog tržišta. Tome u prilog ide i činjenica da je, prije posljednjih događaja, McDonald’s imao 430 poslovnica u Indiji, a Domino’s Pizza više od 1.000.
Problemi s kojima se lanac sada suočava na indijskom tržištu, svakako bi mogli utjecati na razvoj franšizne mreže u cjelini, naročito u zemljama u razvoju, gdje je strogo poštivanje franšiznih uvjeta i standarda često otežano uslijed slabijih prilika na lokalnim tržištima. S druge strane, očekuje se da tržište brze hrane u Indiji do 2020. poraste na više od 4 milijarde dolara. Pravo je pitanje hoće li McDonald’s, kada pronađe novog franšiznog partnera, uspjeti uhvatiti povoljni ekonomski val te nastaviti razvijati franšiznu mrežu u Indiji.
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?