Jumbo raste na Balkanu

Jumbo, jedna od vodećih maloprodavača igračaka u Grčkoj, osnovan je 1986. godine u Ateni. Danas posluje u nekoliko zemalja -- Cipru, Bugarskoj, Rumunjskoj, gdje posjeduje vlastite prodavaonice, dok su franšizne trgovine otvorene na teritoriju Makedonije, Albanije, Srbije i Kosova i Bosne i Hercegovine.
Ugovor o franšizi za područje Makedonije potpisan je 2010. godine s tvrtkom Veropoulos Dooel. Prva trgovina otvorena je u kolovozu iste godine. Naredne godine, 2011. potpisuju ugovor s tvrtkom Kid Zone, koja je dio albanske investicijske tvrtke Balfin Group, za teritorij Albanije. Prva Jumbo trgovina u Albaniji otvorena je krajem 2011. godine. S istom tvrtkom potpisan je franšizni ugovor za područje Kosova, ali i za Bosnu i Hercegovinu. Franšizni ugovor za Srbiju, pak, potpisala je tvrtka Veropoulos 2016, a prvi je Jumbo otvoren iste godine u okviru Vero super marketa na Novom Beogradu.
Trenutno, u Makedoniji rade tri Jumbo franšizne prodavaonice, isto toliko ih ima u Srbiji, na Kosovu ih je četiri, gdje je najnovija prodavaonica nedavno otvorena u Gnjilanu, dvije posluju u Albaniji i jedna u BIH. U posljednjem financijskom izvještaju Jumbo Grupe navodi se da očekuju da franšizni partneri u narednom periodu nastave sa širenjem mreže Jumbo trgovina. Na tržištima na kojima Jumbo posluje izravno ima 73 trgovine.
Jumbo Group je u razdoblju od srpnja 2016. do kraja lipnja 2017. ostvario prihod od 681,43 milijuna eura, što je 6,88 posto više u usporedbi s prethodnom godinom, kada je prihod iznosio 637,56 milijuna eura, navodi se u službenom financijskom izvješću tvrtke. Vrijednost ukupne prodaje u franšiznim trgovinama, u promatranom razdoblju, iznosila je 20,9 milijuna eura.
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.