Slasna poslovna šansa
Iako je najpoznatiji specijalitet japanske kuhinje – sushi – odavno osvojio svijet, u zemljama ove regije popularnost raste tek u novom tisućljeću. Čine ga dva osnovna sastojka – riža i svježa riba – i smatra se iznimno zdravom hranom. Sushi se do sada uglavnom služio u restoranima. Međutim, u Hrvatskoj i Sloveniji pojavio se američki franšizni koncept Sushi by A’s, koji ne samo što nudi potrošačima novu mogućnost kupnje sushija, već predstavlja i priliku za pokretanje vlastitog posla.
Hrvatska Grupa Ohana dovela je Sushi by A’s u ovu regiju 2014. godine. U temelju ovog franšiznog sustava je priprema i prodaja sushi proizvoda i to u trgovačkim lancima. Naime, u okviru odabranih lanaca, postavljaju se rashladne vitrine Sushi by A’s, u kojima se sushi prezentira i prodaje. Do sada je uspostavljena suradnja s Konzumom i Sparom. Partnerstvo s trgovačkim lancima omogućio je davatelj franšize Grupa Ohana, a mreža se nastavlja razvijati pronalaženjem pojedinačnih franšiznih partnera.
U tvrtki objašnjavaju da je Sushi by A’s franšiza s vrlo malo ulaganja. – Mi, kao davatelji franšize, obezbjeđujemo našim partnerima lokaciju sa svim uvijetima, koji su potrebni za obavljanje djelatnosti – radne ploče, rashladne vitrine, skladišni prostor. Naš partner nema baš nikakva ulaganja i brigu oko prostora u kom će raditi. Pored toga, partneru su obezbjeđeni i kupci proizvoda jer su to svi oni ljudi koji ulaze u trgovačke lance, konkretno, u Hrvatskoj su to Konzum i Spar. Budući da ovi lanci ulažu u marketing na nacionalnom nivou, donekle je pokriven i marketing naših partnera. Podizanje prodaje radimo takođe kroz promocije i degustacije u prodajnom prostoru ili van njega – kažu u Grupi Ohana.
Sama se prodaja obavlja preko blagajni trgovačkih lanaca, što znači da primatelju franšize nije potrebna ni fiskalna kasa. Usto, davatelj franšize obezbjeđuje i redovito snabdjevanje svim potrebnim sastojcima za rad.
U dogovoru s upravom trgovačkih lanaca, Ohana je u stalnom širenju broja prodajnih mjesta i iz tog razloga ima stalnu potrebu za novim partnerima, primateljima franšize. – Primatelj franšize ne dobiva prava samo za jednu prodavaonicu, već ovisno o vlastitim ambicijama može preuzeti širenje mreže u čitavom gradu. Konkretno, u najvećoj prodajnoj jedinici Konzuma ili Interspara, u određenom gradu, organiziramo, na dnevnom nivou, pripremanje i pakiranje sushija po unaprijed definiranim receptima, te iste dostavljamo u onoliko dostavnih mjesta koje primatelj franšize može i želi pokrivati, u obostranom interesu – kažu u Grupi Ohana.
Primatelj franšize prolazi obuku za pripremu sushija, a svaka tri mjeseca Grupa Ohana organizira posjete master chefova iz Hrvatske i Amerike kao oblik dodatne edukacije. Ideja je učiniti meni što atraktivnijim i raznovrsnijim.
– Pravljenje sushija je umjetnost utkana u hrani. Zato od partnera tražimo da je posvećen upravo tom segmentu, pripremi sushija, a za sve ostalo brine grupacija – naglašavaju u Grupi Ohana.
Dodaju da su potrošači iznimno zadovoljni njihovim receptima te da Sushi by A’s proizvode stavljaju u rang s onima koji se poslužuju u restoranima, ali s povoljnijom cijenom. S druge strane, pakiranje je osmišljeno tako da se sushi može jesti u hodu, u domu, na radnom mjestu, jer se u pakiranju, osim sushija, dobivaju i prilozi – soja, wasabi sos, đumbir, chili.
Trenutačno u Hrvatskoj posluju 22 franšizna Sushi by A’s prodajna mjesta. Grupa Ohana traži sada primatelje franšize za tri prodajna mjesta u Dubrovniku i isto toliko u Rijeci i Zadru. Što se daljnjeg širenja mreže tiče, u ovoj su fazi fokusirani prije svega na Hrvatsku i Sloveniju, ali, kako kažu u tvrtki, postoji mogućnost širenja i u druge zemlje regije.
pročitajte članke
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
/14.07.2023
Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Najčitanije
Jeste li za vending biznis?
/19.10.2018
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Poslovni model jednog od najuspješnijih franšiznih sustava temelji se na nekoliko jednostavnih načela. Što je utjecalo na globalni uspjeh McDonald’sa?
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?