Bok, robote, naruči mi hamburger

Suvremena tehnologija i novi načini komuniciranja mijenjaju svijet, a to mogu potvrditi i lanci brze prehrane. Od samoposlužnih kioska, preko mobilnih aplikacija za naručivanje i plaćanje hrane do nove vrste udobnosti – digitalnog kućnog servisa koji naručuje hranu umijesto vas – samo su neki od primjera korištenja moderne tehnologije pomoću kojih se lanci pokušavaju povezati s mladim potrošačima. Svaka od tih opcija, naglašavaju, utječe na cjelokupno korisničko iskustvo. Čini se da hrana više nije dovoljna, iako su i u tom segmentu brandovi brze prehrane tijekom posljednjeg desetljeća morali drastično mijenjati standarde kvalitete.
Najnovijem tehnološkom trendu nedavno se pridružio i Denny's, klasični američki diner koji uslužuje goste već 65 godina. Tvrtka je u ožujku, naime, priopćila da će od sada mušterije hranu moći naručiti i putem Amazonovog digitalnog kućnog servisa, glasovne asistentice Alexe, koja je programirana odgovarati na pitanja i izvršavati određene zadatke u kućnom okruženju. Potpisivanjem ugovora s Amazonom, Denny's će ovu uslugu ponuditi za gotovo 1.600 restorana, koliko ih trenutačno ima u Americi.
Istodobno, ovu je uslugu ponudio i Dunkin’ Donuts, lanac poznat po krafnama i kavi, s tim što se mušterije u ovom slučaju „obraćaju“ glasovnom asistentu tvrtke Google, dizajniranom za mobitele, kao što je to, uostalom, slučaj i sa Starbucksom koji koristi virtualne pomoćnike Amazona i iPhonea. McDonald's, s druge strane, surađuje sa servisom za dostavu hrane UberEats, dok Taco Bell i KFC surađuju s tvrtkom GrubHub.
Činjenica je da sve ove multinacionalne tvrtke prihvaćaju modernu tehnologiju i kao „oružje“ za pozicioniranje na iznimno konkurentnom tržištu. Međutim, svaki napredak i benefit koji naprave osjećaju, zapravo, tisuće i deseci tisuća njihovih franšiznih partnera, neovisnih tvrtki koje posluju po pravilima sustava te pod okriljem istog branda.
Da uvođenje digitalnih tehnologija i okretanje mlađoj populaciji donosi korist cijeloj mreži, potvrđuje i Denny's. Ovaj je franšizni lanac, u prosincu 2017, zabilježio značajan porast online prodaje, koja je bila za 6,6% veća u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U posljednjem kvartalu, tvrtka je povećala i ukupnu prodaju za 2,5%, zahvaljujući poboljšanoj kvaliteti hrane i digitalnim opcijama, što je privuklo mlađe potrošače.
Denny's je, inače, poznat i po specifičnom meniju koji se, u raznolikosti i „gurmanskijim“ obrocima, razlikuje od klasičnih restorana brze prehrane. – Nekada su ljudi na kućnu adresu mogli naručiti samo pizzu ili vrlo mali broj pristojnih obroka – primjećuje John Dillon, direktor marketinga tvrtke Denny's. To vrijeme je prošlo, a s menijem koji nudi „nešto drukčije“ te novim mogućnostima naručivanja, Denny's u kućnoj dostavi svakako vidi veliku šansu.
Franšiznu će mrežu, najavljuju, širiti i u Europi – prvi je restoran u siječnju ove godine otvoren u Velikoj Britaniji, a tvrtka je zainterisirana pronaći primatelje franšize i u zemljama ove regije.
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?