Uz partnere, u svakom pogledu
Teritorij ste Češke već dobro pokrili franšinim podružnicama – trenutačno, ima ih 36. Kakvi su rezultati na domaćem tržištu?
Vrlo smo zadovoljni. Iako se radi o tri različita biznisa, ovi su koncepti vrlo kompatibilni, međusobno povezani, te se dobro „nadopunjuju“ i potiču. Broj klijenata je u posljednjih godinu dana, primjerice, porastao za 40%. To, s druge strane, znači i da je sve više ljudi spremno platiti za istinski kvalitetnu uslugu.
Određeni su aspekti franšizne suradnje poboljšani. Čime se mogu pohvaliti poduzetnici koji rade pod vašim brandom i pružaju usluge selidbi, čišćenja ili popravki?
Trenutačno radimo na novim odredbama o zaštiti naših franšiznih partnera. Prvenstveno mislimo na zaštitu od klijenata koji ovu vrstu posla tretiraju kao low cost uslugu. Konkretno, govorim o situaciji kada mušterija otkaže posao u zadnjem trenutku, bez preuzimanja odgovornosti. Očigledno, neki klijenti ne znaju, ili ne razumiju, da svi naši partneri stvarno žele pružiti kvalitetnu uslugu, što znači da ulažu puno vremena i energije kako bi zadovoljili njihove potrebe. Kada ugovori posao, partner angažira radnu snagu, priprema opremu, odgađa druge aktivnosti. Ako se angažman u posljednjem trenutku otkaže, on ne gubi samo na tom poslu, već i na nekom drugom koji je u međuvremenu mogao zakazati. Najmanje su poželjni, naravno, oni klijenti koji to urade više puta.
Zaštita u ovom slučaju podrazumijeva redefiniranje poslovne politike i pravila koja će zaštititi ne samo potrošače nego i naše partnere. Također, radimo na izradi interne baze podataka koja će uključivati obavijesti o tim "neozbiljnim" klijentima. Baza će biti dostupna svim našim primateljima franšize.
Što, po vašem mišljenju, najviše privlači poduzetnike koji se odluče za kupnju ove franšize?
Prije svega, ovo nije pretjerano kompliciran niti skup sustav, s obzirom na uvjete na češkom tržištu. Većina zainteresiranih zna da ima priliku započeti vlastiti posao od kojeg će dobro živjeti. Naši partneri u Češkoj, primjerice, mogu vratiti investiciju za osam do deset mjeseci, a osim toga, od nas će dobiti i vozila i opremu za rad, što vrijedi tri puta više od ulazne franšizne nakanade.
Pretpostavljamo da su uvjeti za franšizne partnere s drugih tržišta nešto drukčiji?
Donekle, da. Na tržištima izvan Češke, prvenstveno tražimo primatelje master franšize, što, naravno, sužava broj pogodnih kandidata i partnera, jer su obveze i investicije za franšizu neusporedivo veće.
Koji faktori ometaju širenje mreže?
Iz iskustva mogu reći, jedini su faktori neznanje i arogancija. Na primjer, najčešći je slučaj da ljudi kažu: "Neću nikome ništa platiti, ja to mogu učiniti sam!" Također, kad vidimo da drugi pokušavaju kopirati naše franšize bez poznavanja tržišnih uvjeta ili poslovnih rizika. Pokrenu isti posao na svoju ruku, a tri mjeseca kasnije ne razumiju zašto još uvijek nema profita. U ovom slučaju, naravno, oni kažu da je naša mreža laž, da ovakvi biznisi nisu profitabilni. Neće pomisliti da je problem u njima.
Na kakvu vrstu potpore mogu računati primatelji franšize?
Svaki franšizni partner dobiva svu potrebnu opremu te vozila za obavljanje posla. Također, i svu potporu po pitanju marketinga. Uvijek se ima kome obratiti, bilo da je riječ o biznisu ili administraciji. Naš IT odjel im je na raspolaganju, kad god je to potrebno.
Koji franšizni koncept generira najveći profit?
Sva tri naša sustava isporučuju najvišu moguću razinu kvalitete usluge, i to po približno istim cijenama, tako da je teško odrediti koji je od njih najprofitabilniji. Ipak, po našem iskustvu, EXTRA Cleaninig, koji pruža usluge čišćenja, generira najstabilniji i vrlo predvidljiv prihod jer ova usluga ima najveći broj stalnih klijenata.
pročitajte članke
Friendly Fire, vodeći hrvatski brand gaming cafe-a, otvorio je svoju prvu od 30 potpisanih franšiza u Meksiku u gradu Mexico City.
Franšizni sustav KiDS Escape Room proširio je tijekom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Na mapi poslovnica su sada i dječiji escape roomovi u Splitu i Puli.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Europi, lanac esports igraonica Friendly Fire namjerava ući na tržište SAD-a.
KiDS Escape Room je u kratkom roku postao najtraženije mjesto za dječje proslave rođendana u Rijeci. Je li ovo dobra poslovna prilika i za poduzetne iz drugih gradova i što je potrebno za uzimanje franšize?
Nakon uspješne internacionalizacije poslovanja te porasta broja zaposlenika, Carwiz International sada ojačava i tim koji će biti zadužen za franšizno poslovanje.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Uniqlo, japanski modni brand koji sve više osvaja svijet, širi maloprodajnu mrežu otvaranjem vlastitih trgovina, ali i kroz franšize. Ove godine, fokus je na tržištima u Europi.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.