Husse osvaja novo tržište
Iako je srbijanska tvrtka Milexim Pet Food od samog starta poslovanja u Srbiji bila primatelj master franšize švedskog branda Husse za Srbiju i Crnu Goru, tek sada se, kako kaže njezin vlasnik Saša Milutinović, ukazala prilika za pokretanje posla u Crnoj Gori. Htjeli su, po njegovim riječima, odabrati dobrog lokalnog partnera koji bi bio predan razvoju posla i potencijalnim korisnicima na ovom tržištu.
Franšizni ugovor potpisala su dva prijatelja Feđa Popović i Mića Avramović, koji su već suvlasnici jedne tvrtke. Međutim, njihova je aktivnost potpuno drukčija od onoga što Husse radi, pa će prodaja i distribucija hrane za kućne ljubimce postati njihova nova djelatnost. Ono što ih ipak povezuje s ovim biznisom je činjenica da su strastveni lovci i vlasnici više pasa. – S primateljima franšize za Crnu Goru, Feđom i Mićom, upoznao sam se preko kinologa i lovaca. Oni su nam u početku tražili hranu za svoje pse i kako su bili oduševljeni proizvodom, počeli su ozbiljno razmišljati o kupnji franšize za to tržište – priča Saša Milutinović.
Crnogorska tvrtka sada priprema papire za uvoz prvih količina hrane iz Belgije, gdje se nalazi tvornica i centralno skladište branda Husse. Kako bi pojednostavili poslovanje, oni će izravno uvoziti hranu.
– Bilo bi komplicirano da najprije mi uvezemo hranu u Srbiju, što nam je, kao primateljima master franšize, jedan od zadataka, a onda da izvozimo u Crnu Goru. Zato smo sklopili ugovor o izravnom uvozu hrane. Budući da je papirologija za uvoz u Crnu Goru vrlo slična našoj, puno smo im pomogli oko toga i svaki dan smo u kontaktu s njima. Prije nekoliko dana, tim iz Srbije održao je dvodnevni trening u Crnoj Gori i trudili smo se prenijeti sva važna znanja. Vrlo sam zadovoljan njihovim interesom i pitanjima koja su postavili – kaže Milutinović.
Zbog cijena proizvoda koje će biti izražene u lokalnoj valuti, primatelji franšize u Crnoj Gori će dobiti i vlastitu internetsku stranicu, ali će o uređivanju stranice brinuti centrala u Beogradu. S druge strane, Facebook stranicu će samostalno kreirati. – Pored osnovnih informacija o samoj hrani – što je možda i najznačajniji dio obuke, jer oni moraju biti pravi savjetnici svojim kupcima i potencijalnim kupcima – pružili smo im obuku i u vezi s marketingom i promocijom na društvenim mrežama – kaže Milutinović.
Primatelji će, dodaje Milutinović, pokrivati uglavnom teritorij Podgorice i centralnu Crnu Goru, ali namjeravaju da u što skorije vrijeme pronađu primatelja franšize za primorsku oblast i sjever zemlje.
Iako je tržište Crne Gore malo, Milutinović je iznenađen brojem potencijalnih klijenata. – Ilustracije radi, za svega pola sata, koliko smo sjedili u jednom kafiću poslije završene obuke, primijetili smo nekoliko desetaka vlasnika pasa koji su izveli svoje ljubimce u šetnju. To nas je uvelike potaklo i vjerujemo da je potencijal tržišta velik. S jedne strane, konkurencija je najmanje deset puta niža nego na tržištu Srbije. Branda poput Husse-a u Crnoj Gori gotovo i nema, jer se prodaju ili iznimno nekvalitetni i jeftini brandovi ili kvalitetni i preskupi, a Husse predstavlja vrhunsku hranu za pristupačnu cijenu. Treći razlog vjere u uspjeh u Crnoj Gori jest da nema razvijene isporuke hrane bez ograničenja količine i udaljenosti teritorija. Husse će biti prvi sustav s besplatnom isporukom na cijelom teritoriju – objašnjava Milutinović.
– Ono što ističemo na svakom razgovoru sa svakim primateljem franšize – da se mora raditi i da se rezultat neće napraviti ako se sjedi u uredu – jasno smo istaknuli i njima. U početku će raditi sami, a ako zaposle radnika, i ta će osoba morati ići na obuku – rekao je Milutinović.
pročitajte članke
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.