Poduzetne krasi predanost
Želeći stvoriti priliku za posao te iskoristiti lokal koji je imala u svom vlasništvu, Milica je Luković dugo razmišljala čime bi se mogla baviti. Odlučila je da je najbolje uzeti franšizu kako bi se skratilo vrijeme potrebno za pokretanje posla. – Kada uzimate franšizu, preskačete nekoliko koraka, vrijeme priprema se mnogo skraćuje i daleko manje razmišljate o procedurama potrebnim za započinjanje posla, jer vam davatelj, ukoliko je riječ o ozbiljnom franšiznom sustavu, daje gotov paket – navodi ona što je bio glavni razlog za uzimanje franšize.
Tragajući za biznisom koji bi je zainteresirao, pročitala je mnogo članaka o franšiznim sustavima koji se razvijaju u Srbiji, ali je sve postalo jasno kada je naišla na "Brosh". – Koncept mi se svidio, a što je najvažnije, cijene nakita i drugih proizvoda koji se mogu naći u "Brosh" trgovinama bile su vrlo pristupačne. To je, na neki način, bilo presudno. Svi slični brandovi iz ove oblasti imaju daleko skuplje proizvode – objašnjava Milica Luković zašto je odlučila otvoriti "Brosh".
Njezin se dućan nalazi u Beogradu i djeluje već više od godinu dana. Milica vjeruje da je za uspjeh potrebno da se vlasnik u potpunosti posveti poslu te u svom dućanu radi sama. – Mi već imamo redovite kupce, ali nam još uvijek dolaze i novi, što znači da postoji potencijal za rast prodaje. Za sve treba vremena, pa i da svi u našoj okolici čuju za nas. Najvažnije je da svatko tko uđe u dućan može pronaći nešto za sebe, odnosno, da postoje proizvodi prilagođeni za svačiji džep. To je naročito važno u današnje vrijeme jer je kupovna moć građana niska i ne mogu baš svi u svakom trenutku priuštiti nakit ili novu torbu, već čekaju plaću, mirovinu ili neko drugo primanje. Za mene je vrlo važno da gotovo svatko tko uđe u radnju nešto i kupi, što, naravno, utječe i na poslovanje trgovine – objašnjava Milica.
Kupci u "Brosh"-u uglavnom su žene od 30 do 40 godina, ali dolaze i starije dame, muškarci i mladi ljudi.
– Imam stalnu mušteriju od 90 godina i veoma sam sretna zbog toga. U vrijeme maturalnih večeri, naravno, dolaze nam tinejdžeri. Nerijetko u dućan ulaze i muškarci jer kupuju poklone, a i žene ne kupuju samo za sebe, već i za druge – primjećuje Luković.
Najučinkovitiji način reklamiranja trgovine jest, kako kaže, dijeljenje letaka te plaćeno oglašavanje na društvenim mrežama. – Najbolja reklama je i kad ljudi iz okolice saznaju za nas te počnu širiti glas o tome – kaže ona.
Raditi u trgovini, prema njezinim riječima, nije lako, kao što nije lako ni biti poduzetnik. – Ukoliko govorimo o ovom i sličnim poslovima, rad s ljudima je najvažniji – kako komunicirati s kupcima, koliko ste spremni pomoći i posavjetovati, jer mnogi ne znaju što konkretno žele ili su neodlučni. Svakako, prije odluke o otvaranju trgovine, treba napraviti istraživanje tržišta i kalkulaciju kako bi se vidjelo hoće li planirani promet pokriti buduće troškove poslovanja. U mom slučaju, velika olakšavajuća okolnost je što imam vlastiti lokal te što radim sama. U suprotnom, trebalo bi pažljivo analizirati visinu rente te hoće li prihodi moći pokriti najam. Prije konačne odluke o ulasku u poduzetništvo, treba osigurati i kapital potreban za financiranje biznisa u razdoblju od najmanje godinu dana. Toliko je vremena potrebno za uhodavanje posla, nakon čega se može razmišljati o povratu investicije – kaže Milica.
Kada je riječ o franšizingu, ništa manje nije važna ni suradnja između davatelja i primatelja franšize, jer taj odnos treba biti i korektan i dugoročan. – Za ovo vrijeme koliko radimo nismo imali niti kakvih problema u komunikaciji. Za mene je olakšavajuća okolnost što o asortimanu ne moram brinuti, izbor je vrlo veliki, a na meni je da izaberem ono što mislim da će se najbolje prodavati. Čak i mi, slušajući zahtjeve kupaca, dajemo prijedloge davatelju što bi trebalo biti uključeno u ponudu – kaže Milica.
Za naredni period, namjerava pojačati marketing, budući da u dućan svakodnevno dolaze novi kupci. – To znači da još uvijek postoji potencijal za rast – napominje ona.
pročitajte članke
Vedrana Kosanović, primateljica master franšize hrvatskog benda L'Arome, zadužena je za širenje mreže u Srbiji. U nešto više od godinu dana, na tom je tržištu otvoreno osam parfumerija.
Franšizni korneri pogodni su za trgovce koji žele obogatiti postojeću ponudu. Dobar primjer daju dvije poduzetnice iz Srbije koje su u svoje dućane dodale "kutak" za nakit Dvije šmizle.
Za koje je vrijeme moguće povratiti investiciju u L’Arome parfumeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije branda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
Franšizni sustav L’Arome se u proteklih godinu dana proširio na nekoliko tržišta. Zainteresiranima se nudi više franšiznih formata te dobri uvjeti suradnje.
U maloj se radionici All Nut već devet godina ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljive i drugog voća. Osim dućana u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi se mogla proširiti i u druge zemlje regije.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Primjenjuje se ponuda kredita od 3%.
Nisam mogao vjerovati u internetski zajam dok ga nisam potvrdio i bio sam vrlo sretan kada sam ga dobio od gospodina Paula, svi vi koji trebate zajam trebali biste se obratiti...
Primjenjuje se ponuda kredita od 3%.
Nisam mogao vjerovati u internetski zajam dok ga nisam potvrdio i bio sam vrlo sretan kada sam ga dobio od gospodina Paula, svi vi koji trebate zajam trebali biste se obratiti...
Primjenjuje se ponuda kredita od 3%.
Nisam mogao vjerovati u internetski zajam dok ga nisam potvrdio i bio sam vrlo sretan kada sam ga dobio od gospodina Paula, svi vi koji trebate zajam trebali biste se obratiti...
Primjenjuje se ponuda kredita od 3%.
WESTLAKE loans saved me from the dishonest and malicious people who excel in extorting money. they kindly granted me a loan of €50,000 over a period of 10 years, that is, a...
Primjenjuje se ponuda kredita od 3%.
WESTLAKE loans saved me from the dishonest and malicious people who excel in extorting money. they kindly granted me a loan of €50,000 over a period of 10 years, that is, a...
Čista esencija
WESTLAKE loans saved me from the dishonest and malicious people who excel in extorting money. they kindly granted me a loan of €50,000 over a period of 10 years, that is, a...
Čista esencija
WESTLAKE loans saved me from the dishonest and malicious people who excel in extorting money. they kindly granted me a loan of €50,000 over a period of 10 years, that is, a...
Čista esencija
Fast loan with 100% guarantee You need a loan to implement your projects, to buy a house or to buy a new car. You have the opportunity to have the amount you want with a total...