Blago iz plodova podneblja
Radionicu i dućan All Nut osnovali su i vode Jasna i Miroslav Stojanović, filologinja i arhitekta po struci. Razmišljajući, naime, kako bi tradicionalni srbijanski proizvod „upakirali“ na moderan način, došli su na ideju pokrenuti proizvodnju ulja od koštica šljive. Vremenom su proširili asortiman te su se na njihovoj paleti proizvoda našla i ulja od marelice i lješnjaka, ponekad i od maka i oraha, ali i brašna od koštica šljive, octa, dok su pravi hit kozmetički proizvodi u kojima je uvijek, kao jedan od sastojaka, neko od njihovih hladno prešanih ulja. Osim što je ručno rađena, All Nut kozmetika je, kako objašnjavaju vlasnici koncepta, mješavina tradicionalne kozmetike i francuske škole aromaterapije.
Jasna Stojanović kaže da je šljiva karakteristična za Srbiju tako da je izbor „osnovnog“ proizvoda bio sasvim prirodan, a posebno kada su, živeći u inozemstvu, čuli da je od koštice šljive moguće napraviti ulje. – Iako je Srbija prepoznata po hrani, domaći su proizvodi obično prezentirani na dosadan i staromodan način. „Obukli smo“ šljivu u 21. stoljeće i, praktički, od nečega što se ne koristi, mi pravimo nešto ekstravagantno i kvalitetno – kaže Jasna Stojanović.
Dokaz za to je i što su, prema njezinim riječima, ova brašna i ulja kušali i kuhari iz Pariza ovjenčani Michelinovim zvjezdicama, najvećim priznanjem u kulinarstvu. Prijatelji koji su brašna i ulja nosili u Pariz, rekli su im da su kuhari bili oduševljeni. – Od jezgra koštice šljive pravi se ulje, a od onoga što ostane, uljna pogača. Ta se uljna pogača melje i može se koristiti kao bezglutensko brašno ili kao sirovina za piling. Kvaliteti našeg brašna pridonosi i to što se koštice ručno odvajaju od jezgra, a uljna je pogača veoma mekana te se može i jesti – objašnjava Jasna.
Ove proizvode u Srbiji uglavnom kupuju vrhunski kuhari koji svojim jelima žele dodati nešto posebno. Kozmetika se, priznaju, trenutačno bolje prodaje, a kupci su uglavnom žene između 25 i 60 godina, ali i stranci i turisti.
Dućan su uredili tako da bude spoj tradicionalnog i modernog. Smješten je u Dizajn distriktu u Čumićevom sokačetu u Beogradu, a kako kažu, u želji da stvore poseban ugođaj pri kupovini, kombinirali su stari namještaj i moderan dizajn. U tom se dućanu prodaje 40 vrsta All Nut proizvoda, grupisanih u dvije kategorije – za jelo i tijelo: ulja, brašna i octa te ručno rađena kozmetika – sapuni, linije za muškarce, bebe, lice, stopala i kosu. – Od samog smo početka željeli imati svoj dućan jer je to najbolji način prezentiranja naših proizvoda, iako se oni prodaju i u nekoliko drugih trgovina sličnog tipa, poput suvenirnica i gift shop-ova – objašnjava Jasna Stojanović.
Prodaja u velikim trgovačkim lancima ne bi bila najbolja opcija, kaže Jasna, jer ne bi mogli osigurati potrebne količine. S druge stane, najam u shopping centrima je skup, zahtjeva rad u više smjena, što stvara potrebu za dodatnom radnom snagom i povećava troškove. Dućan u Čumićevom sokačetu radi u jednoj smjeni, jer je takav koncept samog otvorenog trgovačkog centra.
Ipak, u Crnoj je Gori All Nut otvoren upravo u shopping centru Delty City, a riječ je o franšiznoj trgovini koja je počela raditi u studenom prošle godine. – Mi smo u razdoblju do 2014. do 2016. tijekom ljeta imali franšizne dućane u Kotoru i Budvi. Ti dućani više ne rade, ali smo napravili novu poslovnu suradnju s prijateljem koji je uzeo master franšizu za Crnu Goru i otvorio All Nut u Podgorici. Oni rade dobro, a uskoro otvaraju i franšizni korner na skijalištu u Kolašinu u okviru jedne suvenirnice. Iako se radi o korneru, bit će zastupljeni svi naši proizvodi – objašnjava Jasna.
Prema franšiznoj praksi, izgled dućana jeste standardiziran, no, naglašava Jasna, nije tipski.
– Mi svakako radimo dizajn koji prati naš stil – kaže ona te dodaje da za dućan nije potrebno više od dvadesetak kvadrata.
Svjesni su da pravog partnera nije lako pronaći te da mogućnost širenja franšizne mreže i prodaje njihovih proizvoda u inozemstvu ovisi upravo o tome. Ipak, voljeli bi proširiti franšizu i u druge zemlje regije. – Ni u inozemstvu nije lako voditi dućan, jer to podrazumijeva visoke troškove, iako je on svojevrsni marketing i izlog ka potrošačima. Imali smo upite za pokretanje online prodaje. Mi također prodajemo online, ali su kupci uglavnom ljudi koji su već dolazili u dućan i koji znaju što kupuju. Ljudi, jednostavno, prvo vole vidjeti proizvod koji će kasnije naručiti – kaže Jasna.

pročitajte članke

Milica Luković otvorila je prije više od godinu dana trgovinu nakita i asesoara "Brosh" u Beogradu. Što je uočila, i naučila, radeći kao primateljica franšize i poduzetnica?
Vedrana Kosanović, primateljica master franšize hrvatskog benda L'Arome, zadužena je za širenje mreže u Srbiji. U nešto više od godinu dana, na tom je tržištu otvoreno osam parfumerija.
Franšizni korneri pogodni su za trgovce koji žele obogatiti postojeću ponudu. Dobar primjer daju dvije poduzetnice iz Srbije koje su u svoje dućane dodale "kutak" za nakit Dvije šmizle.
Za koje je vrijeme moguće povratiti investiciju u L’Arome parfumeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije branda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
Franšizni sustav L’Arome se u proteklih godinu dana proširio na nekoliko tržišta. Zainteresiranima se nudi više franšiznih formata te dobri uvjeti suradnje.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potrvđuje i posljednje izvješće o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Popularno na forumu
Franšizni sustav je poput velike obitelji
Svidza mi se .Trenutno trazim neku dobru fransizu za sebe...
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com