Samo za jake partnere
Proteini.si su izvorno slovenska franšiza, a riječ je o trgovinama u kojima se prodaju dodaci prehrani za sportaše. Proizvodi su namijenjeni svim uzrastima, i koriste ih profesionalni sportaši te rekreativci. No, glavna ciljana skupina su im mladi od 20 do 30 godina koji intenzivno treniraju. U Srbiji, Proteini.si posluju gotovo pet godina i za to je vrijeme otvoreno 12 trgovina, najviše zahvaljujući primatelju master franšize za Srbiju, tvrtki D Sport System.
Iako imaju mogućnost dalje davati franšize, Monika Bojović, PR tvrtke, kaže da su čak 11 trgovina otvorili sami te da jednog primatelja pojedinačne franšize imaju u Sremskoj Mitrovici.
– Postoji nekoliko razloga zašto je to tako. Zahtev davatelja franšize, tvrtke ROLnet, jeste da se trgovine otvaraju u trgovačkim centrima ako postoje u gradu gdje se trgovina otvara. To u startu poskupljuje investiciju, jer je zakup lokala u tržnom centru općenito skuplji nego izvan njega. Drugi razlog je što su početne investicije visoke i potrebno je naći kandidata s dovoljno kapitala. Uz sve to, nama nije cilj nekome olako dati franšizu koju će primatelj ubrzo zatvoriti, već želimo pažljivo analizirati i njegove mogućnosti te potencijal lokalnog tržišta – objašnjava ona.
Beograd, u kojem imaju četiri trgovine, za sada najbolje posluje, kaže naša sugovornica. – O tome kakva je kupovna moć u Srbiji govori i podatak da mi 50 odsto ukupne prodaje, uključujući prodaju u trgovinama i online, ostvarimo u Beogradu. Mladi ljudi, kojima su naši proizvodi uglavnom namijenjeni, sele iz manjih sredina te se otvara i pitanje strukture stanovništva u pojedinim mjestima. Zbog toga smo oprezni kada otvaramo dućane u manjim mjestima, a za te potrošače nudimo mogućnost online prodaje i besplatne dostave proizvoda za veće narudžbe – kaže Bojović.
No, u Sremskoj Mitrovici oko dvije godine profitabilno posluje trgovina u vlasništvu lokalnog poduzetnika, primatelja franšize. – Sremska Mitrovica je pozitivan primjer, ali se tu „poklopilo mnogo kockica“. Primatelj franšize je sportaš s mnogo kontakata, a to je važno na samom početku poslovanja. Njegov dućan čak i nije u šoping centru jer ga u tom gradu nema, ali mu to ne smeta u radu – objašnjava Monika Bojović te dodaje da oni jesu voljni davati pojedinačne franšize, no, ne po svaku cijenu.
U ovoj godini planiraju otvoriti još jednu trgovinu u Beogradu, koju će, takođe, otvoriti sami. – Ovisno o poslovanju maloprodaje razmatrat ćemo i druge mogućnosti – kaže ona.
Proteini.si, inače, posluju kao franšiza i u Hrvatskoj. Prva je trgovina otvorena sredinom 2013. u Zagrebu, a danas imaju trgovine u Splitu (2), Zagrebu (2), Rijeci, Zadru, dok se proizvodi ovog branda prodaju i u tridesetak teretana.
pročitajte članke
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.