U teoriji, najbolje vrijeme za prodaju nakita je ljeto - zbog vremenskih prilika, nadolazećih odmora, promjene u garderobi i potrebe za novim modnim dodacima. S druge strane, ako otvorite radnju za prodaju nakita na kraju godine, imat ćete dobru priliku profitirati na šoping groznici pred Novu godinu i Božić.
Srijeda
16.01.2013
Ako su dijamanti najbolji ženini prijatelji, bižuterija je onda, bez sumnje, njena najbolja prijateljica.
 

Rast cijena nafte, metala i hrane izravno utječe na porast cijena proizvoda široke potrošnje. Međutim, unatoč financijskom potresu koji ljulja svijet već nekoliko godina, tržište nakita teško da je osjetilo bilo kakvo podrhtavanje. U velikoj mjeri i zbog toga što se tržište preorijentiralo na proizvodnju i prodaju nakita bez plemenitih materijala - bižuteriju. "Efekat ruža za usne" potvrđuje da će, u teškim vremenima, većina sebi uskratiti nepotreban luksuz, ali će zadržati "pravo" da kupuje sitne darove. Ako već prodaja nekretnina ili automobila opada, iskustvo pokazuje da je potrošač uvijek spreman kupiti parfem, nakit ili jeftiniji električni uređaj.

Bižuterija je zbog toga postala odlična i poželjna alternativa skupom nakitu, koji se uglavnom čuva i nosi u posebnim prigodama. Pored toga, ispostavilo se da manje luksuzan nakit bolje odgovara na brzu smjenu modnih trendova (fast fashion). Širok izbor različitih modnih dodataka, atraktivna cijena i mogućnost kreiranja ukrasa po vlastitom ukusu, jest ono što privlači kupce diljem svijeta.

Dobar primjer

Da krize za bižuteriju nema, potvrđuje i Diva, australska tvrtka za proizvodnju nakita. Pod njezinim brandom danas posluje više od 4.000 radnji u cijelom svijetu, za nju rade mladi dizajneri iz Londona, Milana i Pariza, franšizna mreža se prostire na četiri kontinenta. "Diva" je namijenjena ženama od 15 do 35 godina i u svojoj ponudi ima više od tisuću proizvoda koji su "dizajnirani" za svačiji džep.

Međunarodni uspjeh tvrtka duguje i uspješnom poslovanju franšizne mreže.

- Našu "Divu" najčešće širimo kroz franšizu. Ovakav model poslovanja je odlično rješenje ako želite pokrenuti vlastiti posao. Osim toga, franšizno partnerstvo je isplativo za obje strane. Mi polazimo od toga da lokalni poduzetnik, kao primatelj franšize, bolje poznaje prilike i potrebe domaćeg tržišta, a da centrala treba pratiti najnovije trendove u modi, što nam omogućuje da na koncu stvorimo atraktivan proizvod - kaže za poljski portal Franchising.pl Peter Bohn, izvršni direktor tvrtke Diva.

Tvrtka je na tržište Poljske, recimo, ušla sredinom 2010, i do danas je otvorila 24 radnje, od čega je, tijekom samo jedne godine (2011.) pokrenula 14 prodajnih salona. Igor Bolšakov, direktor tvrtke Diva Poland, potvrđuje za poljski portal da je najbolji način za pronalaženje pogodne franšize za pokretanje posla - internet.

- Vrlo smo zadovoljni što smo imali priliku surađivati ​​sa specijaliziranim portalima poput Franchising.pl - naglašava Igor Bolšakov - Pri tom, i sami aktivno tragamo za primateljima franšize. Naši štandovi po sajmovima, recimo, redovito privlače veliki broj zainteresiranih. Prijatno me je iznenadilo to što ljudi dolaze k nama s određenim pitanjima. I često očekuju vrlo precizne odgovore i točne podatke kao, na primjer, koliki je prosječni iznos na računu. To me je uvjerilo da će, kao primatelji franšize, biti odgovorni i predani svom poslu, što je, u stvari, i najbitnije za održavanje imidža tvrtke i branda - objašnjava Bolšakov.

Bolšakov dodaje da je, u teoriji, najbolje vrijeme za prodaju nakita ljeto - zbog vremenskih prilika, nadolazećih odmora, mijenjanja garderobe i potrebe za novim modnim dodacima. - S druge strane, svim svojim franšiznim partnerima kažemo da ako otvore radnju na kraju godine, imat će dobru priliku profitirati od šoping groznice pred Božić i Novu godinu .

Iako nije zlato sve što sija, bižuterija je postala pristupačan, originalan i nezamjenjiv modni dodatak. Zapravo, neprocjenjiva prilika da svaka žena pronađe i "ponese" svoj stil.