Dominacija stranih franšiza
Prema najnovijoj Analizi tržišta franšiza tvrtke PROFIT system, u Srbiji po broju aktivnih sustava i dalje dominiraju inozemne franšize, iako je njihov udio u ukupnom broju franšiza (62%) prošle godine bio nešto niži od prethodnog istraživanja iz 2013. godine, kada je taj udio bio 67%.
Najveći broj franšiza, njih 26, potječe iz Sjedinjenih Američkih Država. Podatak koji i nije veliko iznenađenje, pogotovo kada se uzme u obzir da je američko tržište franšiza jedno od najrazvijenijih u svijetu – kako po broju aktivnih sustava, tako i po broju branši u kojima je franšizing zastupljen – a pogotovo kada se uračuna, sada već poslovično, poduzetništvo i proaktivnost američkih tvrtki. Naime, većina franšiznih sustava iz SAD-a ulazi u razvoj s ambicijom da proširi mrežu na velikom i konkurentnom domaćem tržištu, a potom, u gotovo istoj mjeri, i na inozemnim tržištima.
Nakon sustava iz SAD-a, prema zastupljenosti na tržištu Srbije slijede sustavi iz Italije (12), Francuske (10) i Njemačke (9). Osim toga, sustavi iz zemalja regije aktivni su u Srbiji kada je riječ o proširenju franšizne mreže, tako da na ovom tržištu djeluje i sedam franšiza iz Hrvatske te pet iz Slovenije. Ni ovaj podatak nije neočekivan, jer praksa pokazuje da sustavi iz zemalja regije, kada se šire izvan granica domaćeg tržišta, prvo ciljaju susjedne zemlje s kojima imaju bliske povijesne i kulturne veze.
Svi grafikoni preuzeti s portala Franchising.rs
Promatrano po vrsti djelatnosti, inozemne franšize u uslužnom sektoru* više su zastupljene na tržištu Srbije (56%) nego u području trgovine** (44%).
Kod sustava podrijetlom iz SAD-a, Njemačke, Hrvatske, Velike Britanije i Austrije dominiraju franšize koje se bave uslužnim djelatnostima, dok su iz Italije, Slovenije i Španjolske dominantne trgovačke franšize. Zanimljivo je da u Srbiji talijanski franšizni sustavi djeluju isključivo na području trgovine, kao što su iz Austrije prisutne samo uslužne franšize.
*Usluge: gastronomija i ugostiteljstvo, edukacija, ljepota i fitness, poslovne usluge, usluge za individualne klijente, financijske usluge, turizam i hotelijerstvo
**Trgovina: kozmetika, nakit, pokloni, roba široke potrošnje, odjeća i obuća, stvari za djecu, auto-oprema i benzinske crpke, telefoni, računala, tehnika

pročitajte članke

Verbatoria nastavlja širiti svoju franšiznu mrežu u Europi – na mapi se sada nalazi i novi partner iz Poljske. Tvrtka je također sudjelovala na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
„Znanstvena kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
Friendly Fire, vodeći hrvatski brand gaming cafe-a, otvorio je svoju prvu od 30 potpisanih franšiza u Meksiku u gradu Mexico City.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
In memoriam
.
Kontakt
Zelim postat jedan od clana grupe .Ing grad u mirovini zvonko misir iz Hlebina a za podrucje ukoliko se vi slazete zupanije Bj. KcKz. Vt. Kao i Vz zupanije imam konjicki klub...
Kako odabrati franšizu
„po svojoj mjeri“?
Svidza mi se
Mnogo problema, al’ ima rešenja
Teoretski jeste možda to tako... ali praksa? Birokratija!
Rođendansko slavlje
Bravo direktoreeee!!! sve cestitke od srca i puno uspeha u daljem radu..puno pozdrava iz Swedena.