S Odeonom na put

Na slici: detalj sa sajma
Odeon postoji već 20 godina. Nakon deceniju i po zajedničkog poslovanja, dva vlasnika su se razlišla, pa sada na tržitu posluju dvije agencije, Odeon World Travel i Odeon Travel & Service. Nakon osamostaljenja, Mirko Bauk, vlasnik i direktor turističke agencije Odeon World Travel, odlučio se upusti u „franšiznu pustolovinu“. Želio je, za početak, da najvažnija beogradska naselja dobiju svoj Odeon (kod starih Grka i Rimljana, odeon je označavao zgradu u kojoj su se održavala pesnička i muzička nadmetanja). Nešto slobodnija varijanta ovog „kazališta“, danas nudi turističke aranžmane, koji se prodaju u dvije poslovnice u vlasništvu same tvrtke i sedam franšiznih jedinica.
– Franšize mi pružaju mogućnost da budem rasterećen glede financijskih obveza. Namjera je bila razgranati mrežu po Beogradu, jer je prijestonica veliki grad i ljudi već sad ne žele ići s jednog kraja grada na drugi da bi uplatili turistički aranžman. Ipak, želio sam na neki način podjeliti rizik investicije, a franšize su idealan model za to – objašnjava Bauk.
Prva franšizna poslovnica otvorena je na Novom Beogradu. – Prije pet godina Novi Beograd je vapio za turističkim agencijama. Mi smo bili među prvima koji su tamo otvorili poslovnicu kroz franšizu. Primatelj franšize je imao sjajan početak i posluje dan-danas – dodaje Bauk.
Sa Novog Beograda krenuli su dalje: Banjica, Crveni krst, Vidikovac, Zemun. Jedan od Odeonovih subagenata (turistička agencija koja prodaje aranžmane većeg broja različitih turističkih agencija) riješio je i sam da se u Novom Sadu oproba kao primatelj franšize. Time su zakoračili i na to tržište. – Novi Sad nema kapaciteta za više od jedne franšize – kaže Bauk.
Od prije šest mjeseci, turističke aranžmane Odeon World Travel agencije modu kupiti i klijenti iz Aranđelovca. Agencija u ovom gradu također posluje kao franšiza.
Bauk kaže da se nisu sve franšizne jedinice razvijale istim tempom, ali smatra svojevrsnim uspijehom što su sve „preživjele“.
Bauk bi volio da Odeon stigne i u Niš, Kragujevac i Suboticu. Međutim, dok ne nađu ozbiljnog primatelja franšize, ne žele se upuštati u neizvesne avanture.
O „prelasku“ granice za sada ne razmišlja. – Imamo odlične subagente u Republici Srpskoj, Banja Luci, Bjeljini, Brčkom, zatim u Crnoj Gori u Podgorici, pa čak i u pograničnim dijelovima Hrvatske. Nikoga ne forsiramo da postane primatelj. Tržištu smo ostavili da diktira tempo razvoja – kaže Bauk.
Primatelji franšize, prema njegovim riječima, imaju obvezu plaćati naknadu od 1.200 eura godišnje. Pogodnost je to što novac ne moraju dati odmah po započinjanju biznisa, već nakon godinu dana. Veći dio marže od prodaje turističkih aranžmana ostaje primatelju franšize, dok ostatak odlazi davatelju. Neophodna investicija za opremanje i iznajmljivanje lokala, bez pomenute godišnje naknade, iznosi oko 3.000 eura, potvrđuje Bauk. Povrat se može očekivati za godinu dana. – Poduzetnici koji bi se voljeli baviti ovim poslom mogli bi dobro zaraditi, no uslov je da se posvete poslu i izaberu dobru lokaciju – kaže Bauk.
Odeon World Travel, kao davatelj franšize, ima obvezu izbrendirati objekat, nabaviti uniforme, snabdevati primatelje brošurama i katalozima. Kada se oglašavaju, koji god medij da koriste, reklamirat će sve poslovnice u mreži. Kompletan marketing osmišljava i financira centrala. Prije započinjanja posla, u njihovim prostorijama se održavaju obuke koje traju minimum mjesec dana. Pored toga, sve primatelje franšize odvode na studijska putovanja da se upoznaju sa destinacijama za koje prodaju aranžmane.
pročitajte članke

– Turistički sektor se oporavlja, samim time raste i interes za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio s dva nova tržišta – Sjevernom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi te očekivanja novih primatelja franšize?
Unatoč pandemiji koja je teško pogodila turistički sektor, franšizni sustav Direct Booker proširio je svoje poslovanje na talijansko tržište. Primatelj franšize stari je znanac.
CityPal, web platforma i brošure putem kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mjesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
Direct Booker, franšizni sustav turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smještajem, započinje poslovanje u Poljskoj. Franšiznu su mrežu proširili i u regiji.
Najčitanije

Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Ivica Lacić iz Zadra postao je primatelj franšize Sushi by A's u lipnju 2020. Što je potrebno za uspjeh, a što mu je donijelo sigurnost u poslovanju?
Kako se poslovanje širilo, gdje vide prostora za razvoj te tko može biti idealni primatelj franšize, otkriva Sarah Vuković, master franšizer koncepta "Malac Genijalac" za tržište Hrvatske
Friendly Fire, vodeći hrvatski brand gaming cafe-a, otvorio je svoju prvu od 30 potpisanih franšiza u Meksiku u gradu Mexico City.
Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.