Iz svijeta mode na put oko svijeta

Prije deset godina mlada Aranđelovčanka se zaputila u Beograd riješena dovesti poznati modni brand u svoje rodno mjesto. U jednoj od ulica u centru grada, Jovanovićeva je naišla na dućan koji joj je privukao pozornost. Na njenu sreću, butik kalifornijskog brenda Time Out je tek nekoliko mjeseci prije toga otvoren u glavnom gradu Srbije. Novi brend na tržištu, povoljne cijene i kvaliteta garderobe naveli su je da pomisli: "To je to". - Baš tako nešto je trebalo maloj sredini kakva je Aranđelovac. Prihvatljive cijene, dobar kvalitet, a da brend bude poznat - kaže Jovanović.
O franšizi nije znala mnogo. Samo ono što se u to vrijeme moglo pročitati u tisku, a nije moglo mnogo. No, i bez saznanja o detaljima, svidjela joj se ideja da bude dio neke veće "priče" i da, kako kaže, iza nje "stoji" poznato ime, odnosno, brend. - Za mene je poslovanje pod franšizom zapravo kao kad imate starijeg brata koji vas štiti. Taj oslonac je u biznisu veoma važan. Istina je da radite za manju maržu, ali gotovo ni o čemu drugom ne razmišljate. U slučaju Time Out-a, davatelj svakog tjedna šalje robu, određuje asortiman, politiku cijena, vrijeme i iznose sniženja, što mnogo olakšava poslovanje - objašnjava Jovanović.
Zbog pada kupovne moći građana, ali i porasta broja kineskih butika i prodavaonica s jeftinom garderobom u Aranđelovcu, posao više nije bio rentabilan. Zbog toga je davalac preuzeo franšizu i sada ima vlastiti butik u tržnom centru Fortuna koji je u vlasništvu Lidijinog oca Dragana Jovanovića (o čemu smo već pisali).
Poduzetnički duh, koji je vjerojatno i naslijedila od oca, nije je napustio. Željela je ponovno dovesti modni brend, sada u novootvoreni tržni centar, ali je zainteresiranost bila slaba zbog krize. Nije, međutim, odustajala već je riješila da se okuša u novom biznisu. Početkom prošle godine potpisala je franšizni ugovor s turističkom agencijom Odeon Word Travel, a poslovanje je započela u lipnju. - Moj suprug je turistički vodič i radio je za mnoge poznate agencije. Najviše zbog toga smo se odlučili da se oproba u industriji turizma. Promatrali smo malo i što nedostaje tržištu, pa smo zaključili da nema nijedne poznate agencije u gradu i okolici - priča Jovanović.

Opet se vodila logikom da stane iza prepoznatljivog branda i sustava koji će joj biti oslonac u svakom trenutku. - Možda zarade nisu ogromne kao kad ste sami vlasnik, ali je izvjesno da će kvaliteta usluge i proizvoda, kao i sugurnost putnika, biti osigurani. Dobivate već kreirane aranžmane. Reklamu osigurava također franšizodavac. Pet-šest agencija koje rade subagenturu u Aranđelovcu, tj. prodaju aranžmane drugih agencija, nemaju, primjerice, kataloge koji se mogu podijeliti klijentima. Mi smo u tom pogledu u prednosti, jer znamo da ljudi vole poneti te materijale kući da ih prelistaju - objašnjava Jovanović.
Sa suprugom je izračunala da su za osam mjeseci poslovanja prodavali u prosjeku po jedan aranžman svaki drugi dan. I zadovoljni su. - Ljetna sezona je uvijek bolja od zimske. Trenutno se najviše prodaju aranžmani za terme u Sloveniji i skijanje na Kopaoniku. Već od početka godine ljudi su počeli da se raspituju za ljetovanja, pa očekujemo bolju sezonu nego prošle godine kada smo tek počeli poslovanje - kaže Jovanović.
pročitajte članke

– Turistički sektor se oporavlja, samim time raste i interes za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio s dva nova tržišta – Sjevernom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi te očekivanja novih primatelja franšize?
Unatoč pandemiji koja je teško pogodila turistički sektor, franšizni sustav Direct Booker proširio je svoje poslovanje na talijansko tržište. Primatelj franšize stari je znanac.
CityPal, web platforma i brošure putem kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mjesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
Direct Booker, franšizni sustav turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smještajem, započinje poslovanje u Poljskoj. Franšiznu su mrežu proširili i u regiji.
Najčitanije

Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Ivica Lacić iz Zadra postao je primatelj franšize Sushi by A's u lipnju 2020. Što je potrebno za uspjeh, a što mu je donijelo sigurnost u poslovanju?
Kako se poslovanje širilo, gdje vide prostora za razvoj te tko može biti idealni primatelj franšize, otkriva Sarah Vuković, master franšizer koncepta "Malac Genijalac" za tržište Hrvatske
Friendly Fire, vodeći hrvatski brand gaming cafe-a, otvorio je svoju prvu od 30 potpisanih franšiza u Meksiku u gradu Mexico City.
Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.