Brza zdrava hrana
Obično se u restorane brze prehrane ne odlazi ako tražite obroke visoke hranjive vrijednosti. Međutim, Salad Box je tu da razbije ovaj stereotip. Riječ je o rumunjskoj gastronomskoj franšizi koja nudi zdravu brzu hranu - salate i obroke na bazi svježih, niskokaloričnih i hranjivih namirnica. Činjenica je da su današnji potrošači neusporedivo zahtjevniji što se tiče zdravog života, a međunarodni uspjeh Salad Boxa potvrđuje da su osnivači ovog koncepta vrlo dobro razumjeli što potrošači traže i, sukladno tome, odgovorili na ovu potražnju. Radu Lupaş, jedan od osnivača Salad Boxa, govori o potencijalu ovog koncepta, utjecaju pandemije na transformaciju, kao i o tome tko odgovara profilu idealnog primatelja ove franšize.
Odakle ideja za Salad Box?
Često se kaže da posao i prijateljstvo ne treba miješati, međutim, mi vjerujemo u drugu mantru. Naša priča započinje 2011. godine, kada se moj prijatelj Dan Isai vratio s putovanja po Australiji. Inspiriralo ga je obilje zdravijih alternativa brzoj prehrani, pa je i sam poželio potrošačima u Rumunjskoj ponuditi zdrave obroke po pristupačnim cijenama. Odlučili smo otvoriti prvi Salad Box u travnju 2012. u Cluju, drugom po veličini gradu u Rumunjskoj. Što se dogodilo? Naše su salate postale toliko popularne da smo u roku od godinu dana otvorili čak 12 restorana!
Mi znamo da su naši kupci ljudi koji brinu o svom zdravlju i koji su svjesni važnosti dobro uravnotežene prehrane. U pravilu su to zaposleni ljudi, koji su uvijek u žurbi i trci s vremenom te koji dolaze u Salad Box na putu do posla, sastanka... Stoga i imaju potrebu da obrok bude pripremljen brzo, ali da to ne bude fast food, koji i nije toliko dobar za zdravlje.
Također, znamo da potreba za konzumacijom zdravih i svježih obroka po pristupačnim cijenama postoji u svim dijelovima svijeta, bez obzira na rasu, spol, dob ili socijalni status potrošača. Iz tog smo se razloga odlučili za „masovno tržište“ u smislu segmentacije i pristupa kupcima. Salad Box nastao je iz naše osobne potrebe te potreba zemlje u kojoj živimo. Željeli smo svojoj djeci ponuditi priliku za zdraviji način života!
U kojim regijama Europe vidite najveći potencijal za Salad Box?
Vjerujem da je u ovom trenutku Istočna Europa savršeno tržište jer trend zdravog života i dalje raste. S druge strane, Zapadna Europa ima obrazovanije kupce, što olakšava ulazak koncepta zdrave brze hrane na ta tržišta. Potražnja postoji na oba tržišta, ali situacija je u Zapadnoj Europi i dalje nešto drugačija; da, potražnja postoji, ali treba koristiti različite strategije.
Kako je pandemija utjecala na planove razvoja?
Nitko nije mogao predvidjeti ovu krizu. Kovid-19 donio je brze i neočekivane posljedice za koje naši postojeći krizni planovi i timovi nisu bili spremni. Međutim, učeći lekcije iz ove pandemije i gradeći otporniji sustav za neku buduću krizu, imamo priliku da poremećaj uzrokovan Kovidom-19 preokrenemo u svoju korist.
Bilo je izuzetno teško otpustiti neke od najboljih radnika i izgubiti fizički kontakt s potrošačima. Također, odgoditi većinu razvojnih planova zbog restrikcija i karantene.
Međutim, zaista smo ponosni na to kako se naš tim nosio sa situacijom te kako nas je poticao da idemo naprijed. Kažu da je nužnost majka izuma, mi potvrđujemo da je to istina. Ova je pandemija bila veliko iskušenje i prekretnica za nas, potaknula je transformaciju koja se možda ne bi dogodila još godinama.
Koje vještine i osobine tražite kod primatelja franšize Salad Boxa?
Znam da uzimanje franšize nije za svakoga, međutim, svi uspješni primatelji franšize imaju nešto zajedničko. Od svih atributa koje primatelj može imati, posebno cijenimo kad je sposoban, pouzdan te spreman učiti.
Po mom mišljenju, dobar primatelj franšize otvoren je i iskren od prvog dana. Uspješno poslovno partnerstvo ovisi o nekoliko čimbenika, ali povjerenje i pouzdanost su ključni. To je daleko najznačajnija kvaliteta koju tražimo. Također je važno imati na umu da u franšizingu nema puno prostora za ego – morate biti spremni učiti i rasti tijekom tom procesa. Važno je razumjeti da ćete morati prihvatiti obuku i smjernice davatelja franšize. Na svaku okolnost, pozitivnu ili negativnu, treba gledati kao na iskustvo učenja koje vam može pomoći da prijeđete na sljedeću razinu i postanete još profitabilniji i uspješniji.
Toplo preporučujem svim budućim primateljima da rade na poboljšanju financijske pismenosti – da nauče kako predvidjeti dobit i gubitak, troškove rada i materijala, da poznaju osnovno poslovno računovodstvo. Prije potpisivanja ugovora o franšizi, primatelj je često dužan dostaviti dokaze o financijskoj stabilnosti. Uspješni primatelji franšize u pravilu znaju upravljati financijama, kako na osobnoj, tako i na poslovnoj razini.
Kada primatelj franšize može očekivati prvu dobit?
Obično treba od tri do šest mjeseci kako bi prešli granicu te premašili točku breakevena. Nakon ove početne optimizacije poslovanja, zaposlenici su već dobro obučeni i dobro koordinirani, pa je to točka u kojoj treba očekivati dobit.
Salad Box
- 7 restorana u Rumunjskoj (u vlasništvu davatelja franšize)
- 66 franšiznih jedinica u Rumunjskoj, Mađarskoj, Francuskoj, Malti, Bugarskoj, Italiji, Sloveniji, Češkoj, Velikoj Britaniji, Irskoj, SAD-u, Kanadi, Alžiru
- Potrebne investicije za otvaranje restorana: 70.000-150.000 eura, ovisno o prostoru i lokaciji
- Franšizni paket uključuje i set za financijsko planiranje: plan ulaganja, plan prodaje i troškova, kontinuirana marketinška podrška
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Lanac restorana zdrave hrane Salad Box traži franšizne partnere i u zemljama ove regije.
Poduzetni ljubitelji kave koji imaju želju i ambiciju voditi premium kafeteriju od sada mogu razmisliti i o franšizi koncepta Meron. Koje sve uvjete trebaju ispuniti budući primatelji ove franšize?
Franšizni sustav Donuterie zainteresiran je razviti mrežu svojih slastičarnica i na tržištu Hrvatske. Koliko treba uložiti u ovu franšizu?
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Sa terena do franšize
I started receiving alert of cash been transferred from my account immediately I had to rush down to the bank to know what's happening I was told that my funds got wired out of...
Zaradi na jeftinoj kavi
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Više od talijanskog restorana
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Papa John's osvaja Kinu
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Franšizni „boost“
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Snažan rast u UK
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Partnerstvo ubrzava rast
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Novo ime u svijetu kave
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...