Pun potencijal nakon pandemije
LG Laundry Lounge brand je samoposlužnih praonica koje pružaju usluge pranja, sušenja i glačanja rublja. Koncept je osmislila i razvila tvrtka LG Electronics. Prva je praonica otvorena u New Yorku 2012, a danas se poduzetnim ljudima iz Hrvatske i drugih zemalja Europe nudi mogućnost otvaranja franšize. Hrvatska tvrtka „Bijeli svijet“ (Bright World), kao primatelj master franšize za Hrvatsku i sve zemlje Centralne i Istočne Europe, zadužena je za razvoj franšizne mreže te potporu pojedinačnim primateljima franšize – „od ideje do realizacije“.
Uz nekoliko praonica koje su otvorene u Hrvatskoj (Zagreb, Zadar, Crikvenica, Kastav), LG Laundry Lounge ima franšizne jedinice i u Ljubljani, Beogradu, Podgorici, Pragu.
No, kako je situacija s koronavirusom utjecala na poslovanje i širenje mreže? Mario Martinek, vlasnik tvrtke „Bijeli svijet“, potvrđuje da ni sektor samoposlužnih praonica nije uspio izbjeći krizu uzrokovanu pandemijom. – Pandemija je, jednostavno, utjecala na sve vrste biznisa. Pratili smo podatke iz SAD-a, najvećeg i najznačajnijeg tržišta kada su praonice u pitanju. Vidjeli smo da je došlo do velikog pada te da su ljudi uslijed lockdown-a ponovno počeli kupovati perilice rublja za svoje domove. Ipak, očekujemo povratak u stanje od prije pandemije, čim restriktivne mjere više ne budu na snazi – kaže Martinek.
Situacija u Europi nije bila mnogo drugačija te je i „Bijeli svijet“, kako kaže Martinek, morao odgoditi otvaranje par franšiznih objekata. – Trenutačno imamo odložen projekat u Skoplju, glavnom gradu Sjeverne Makedonije. Praonica je potpuno opremljena, a primatelji franšize čekaju otvaranje. I u Poljskoj se kasni s otvaranjem nekoliko praonica, ali vjerujemo da će to biti do kraja ove godine – kaže Martinek.
Sretna je okolnost što, s druge strane, pandemija nije utjecala na pad interesa za franšizu. – Još uvijek je veliki broj zainteresiranih koji se javljaju sa željom da pokrenu praonicu rublja kao vlastiti biznis. Kad se situacija stabilizita, siguran sam da ćemo nastaviti sa širenjem franšizne mreže – kaže Martinek.
Postoji uvjerenje da ovakva vrsta biznisa u velikoj mjeri ovisi o turizmu, odnosno, o broju turista, koji i čine najveću grupu klijenata. Martinek ipak napominje da je i po tom pitanju došlo do određenih promjena. – Praonice rublja imaju različite vrste vlasnika i investitora. Pojedini dolaze iz zemalja poput Hrvatske, Grčke, Albanije – gdje su ovakvi biznisi koncentrirani oko turističkih žarišta. No, druga vrsta investitora vidi da je isplativno otvoriti praonicu rublja u velikim gradovima poput Praga, Varšave i Budimpešte. Dakle, sada imamo val novih kandidata za franšizu koji su fokusirani na velike gradove jer se pokazalo da Kovid u tom slučaju neće značajno utjecati na poslovanje – objašnjava Martinek.
S druge strane, vjeruje da će se s kampanjom cijepljenja i povratkom u normalnost povećavati broj investitora iz turističkih destinacija. – Kako s Jadranske obale, tako i iz turističkih mjesta po Rumunjskoj i Bugarskoj, gdje leži veliki potencijal, upravo zbog brojne populacije i stalnog protoka turista – dodaje Martinek.
Kako izgleda idealan kandidat za franšizu?
Svi investitori ili entuzijasti koji u praonici rublja vide dobru priliku za pokretanje vlastitiog biznisa mogu se javiti za franšizu LG Laundry Lounge. – Ne tražimo ništa specifično od kandidata. Najvažnija je „volja“ da postanete poduzetnik, a druga važna stvar su financije... – kaže Antonija Jurić, menadžerica marketinga u tvrtki „Bijeli svijet“.
Ipak, ako bi pravila idealan profil kandidata, Jurić kaže da su to ljudi koji ozbiljno pristupaju poslu od samog početka. – Najbolji kandidat je onaj koji postavlja puno pitanja, koji prihvaća naše savjete i koristi naša iskustva u svezi s marketingom, uzima sve u obzir kako bi izgradio solidan biznis. Znam da ovo zvuči kao da tražimo puno, ali ako imaju ispravan stav i volju da prođu kroz ovaj proces, za nas će oni biti top kandidati – objašnjava Antonija Jurić.
Budući da davatelj franšize ulaže svoje vrijeme i znanje u obuku i pripremu primatelja franšize, Jurić kaže da od kandidata očekuju podjednaku predanost cilju. – Naši primatelji franšize dolaze iz različitih sredina i profesija, ali ako žele postići rezultate, moraju imati specifičan biznis „mindset“. Imamo, na primjer, partnere koji su bili studenti ekonomije. To znači da su već imali neka teorijska znanja o poduzetništvu i osnovna znanja o vođenje biznisa – kaže Jurić.
Niste sami
Kad god se radi o franšiznoj suradnji, podrška davatelja je zagarantirana – potvrđuje Antonija Jurić. – Ponudili smo čitav paket podrške – počevši od opreme potrebne za rad praonice, preko besplatnih promocija, pomoći pri kalkulaciji troškova, odabiru odgovarajuće lokacije, pa sve do paketa proizvoda neophodnih za početak rada – ukazuje Jurić na što mogu računati primatelji franšize prije nego što otvore LG praonicu.
– U biti, trudimo se prilagoditi njihovim individualnim potrebama kako bi postigli najbolje rezultate – kaže ona. – Ponekad im, na primjer, savjetujemo da ne kupuju mnogo opreme na početku jer moraju biti profitabilni u prvoj godini. Ne želimo da ljudi samo otvore i zatvore praonicu. Mi želimo biti uz njih, kao prijatelji i mentori – zato nam i vjeruju – naglašava Jurić.
Primatelji se franšize odnedavno mogu osloniti na upute i smjernice davatelja po pitanju promocije na društvenim mrežama. – Savjetujemo ih kako trebaju urediti svoje profile, što izgleda atraktivno te što je u skladu sa smjernicama LG-a – kaže Jurić.
Na kraju, dodaje naša sugovornica, primatelji trebaju znati da nisu sami u ovom procesu pokretanja posla. – Kad bolje razmislim, mi se pokušavamo staviti u poziciju apsolutnog početnika kako bismo put od kandidata do vlasnika biznisa učinili što lakšim – kaže Antonija Jurić.
pročitajte članke
Friendly Fire, vodeći hrvatski brand gaming cafe-a, otvorio je svoju prvu od 30 potpisanih franšiza u Meksiku u gradu Mexico City.
Franšizni sustav KiDS Escape Room proširio je tijekom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Na mapi poslovnica su sada i dječiji escape roomovi u Splitu i Puli.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Europi, lanac esports igraonica Friendly Fire namjerava ući na tržište SAD-a.
KiDS Escape Room je u kratkom roku postao najtraženije mjesto za dječje proslave rođendana u Rijeci. Je li ovo dobra poslovna prilika i za poduzetne iz drugih gradova i što je potrebno za uzimanje franšize?
Nakon uspješne internacionalizacije poslovanja te porasta broja zaposlenika, Carwiz International sada ojačava i tim koji će biti zadužen za franšizno poslovanje.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Pametno ulaganje u koncept budućnosti
Dragi tražitelji kredita, imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska prava s...
Hrvatska franšiza u Meksiku
Dragi tražitelji kredita, imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska prava s...
Pametno ulaganje u koncept budućnosti
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Cammeo stiže u Beograd
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Taxi Cammeo pokreće franšizu
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Taxi Cammeo pokreće franšizu
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Snažno u franšizni razvoj
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Čuvaj sjećanja!
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...