Franšizing je odavno postao jedan od najefikasnijih načina za širenje biznisa na međunarodnoj razini. Iako većina ljudi u svijetu možda ne zna točno što znači „franšiza“, zasigurno jako dobro zna za McDonald's, Pizzu Hut ili KFC. Općenito, američki brandovi i jesu najzaslužniji za afirmaciju franšiznog poslovanja i svakako predstavljaju uzor.
Zahvaljujući franšizingu, stotine američkih tvrtki proširile su svoje poslovanje na tržišta diljem svijeta. Američki magazin Entrepreneur stoga svake godine objavljuje popis Top Global Franchises sa 200 najuspješnijih američkih franšiza koje aktivno rade na širenju franšizne mreže na inozmenim tržištima.
Ovaj specijalizirani popis sastavljen je na temelju Entrepreneurove godišnje liste 500 najuspješnijih američkih franšiza (Entrepreneur's Franchise 500®), a ključno je da tvrtke traže nove primatelje franšize izvan Sjedinjenih Država, te da već imaju najmanje pet osnovanih franšiznih jedinica u inozemstvu. Kad se uzmu u obzir i drugi relevantni pokazatelji – potrebna ulaganja, naknade za franšizu, razina podrške primatelju, veličina sustava, stopa rasta, financijska moć i stabilnost sustava – dobiva se poredak koji pokazuje koje američke franšize trenutno dominiraju svijetskim tržištima.
Deset najuspješnijih američkih franšiza na globalnoj razini 2021.
- McDonald's (restoran brze usluge)
- KFC (restoran brze usluge)
- 7-Eleven (lanac supermarketa)
- Pizza Hut (restoran brze usluge)
- Dunkin' (restoran brze usluge)
- Taco Bell (restoran brze usluge)
- Century 21 Real Estate (nekretnine)
- Kumon Math & Reading Centres (edukativni centar)
- Anytime Fitness (fitness centar)
- Smoothie King (prodaja smoothiea/sokova, voća)
Cjelokupni popis 2021 Top Global Franchises možete pronaći ovdje.
pročitajte članke

Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potrvđuje i posljednje izvješće o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Popularno na forumu
In memoriam
.
Kontakt
Zelim postat jedan od clana grupe .Ing grad u mirovini zvonko misir iz Hlebina a za podrucje ukoliko se vi slazete zupanije Bj. KcKz. Vt. Kao i Vz zupanije imam konjicki klub...
Kako odabrati franšizu
„po svojoj mjeri“?
Svidza mi se
Mnogo problema, al’ ima rešenja
Teoretski jeste možda to tako... ali praksa? Birokratija!
Rođendansko slavlje
Bravo direktoreeee!!! sve cestitke od srca i puno uspeha u daljem radu..puno pozdrava iz Swedena.