Nakit za cijeli svijet

Centar Beograda od lipnja prošle godine ima nove "stanare" - City Fashion Jewellery, luksuznu prodavaonicu modnog nakita. Samo mjesec dana nakon toga otvorena je i jedna manja radnja u TC Banjica. Modeli koji se prodaju pod tim brendom pravljeni su ručno i u malim serijama. - Naš nakit se razlikuje od drugih po dizajnu i ništa slično se ne može naći na tržištu. Proizvodimo zapravo onoliko komada koliko imamo prodavaonica. Svakih sedam dana izbacujemo 30 do 40 novih modela i ne ponavljamo ih - kaže Sara Čakić, franšizni menadžer.
Mada su mlad brand na tržištu, već imaju brojne zahtjeve za širenjem mreže kroz franšize. Prva franšizna radnja je otvorena u Sarajevu, dok u Crnoj Gori imaju franšizne kutke (kornere) u okviru drogerija Dama. Uskoro će franšizna mreža biti obogaćena novim radnjama u zemlji i inozemstvu. - Naši poslovni planovi više su usmjereni na širenje franšize u inozemstvu. Na domaćem tržištu franšizing još uvijek nije dovoljno razvijen, ljudi malo poznaju taj koncept poslovanja, a i financijska moć zainteresiranih nije velika - kaže Čakić.
Otvaranje franšizne prodavaonice, prva narudžba, trening, licenca i naknada za organizaciju i potporu košta oko 35.000 eura. Sara Čakić kaže da se investicija može isplatiti za pola godine.
Drugi model podrazumijeva franšizne kornere namijenjene buticima ili parfumerijama koji bi imali tri ili više brendiranih vitrina s nakitom City Fashion Jewellery. Za franšizni korner nije neophodno da djelatnost radnje bude prodaja nakita, već može biti kozmetika, odjeća, aksesoar, kožna galanterija i slično. Ova forma franšize posebno može biti interesantna i uslužnim djelatnostima kao što su hoteli, frizerski i kozmetički saloni, cvjećarnice ...
Početno ulaganje za franšizni korner iznosi od 10.000 eura, pa naviše, ovisno o veličini kornera. - Da bi neko postao franšizoprimac najvažnije je da voli ovaj posao i da mu financije ne budu jedini motiv. Primatelj mora voleti modu, nakit, i treba se predati poslu u potpunosti, jer drugačije ne može uspjeti u ovoj branši - ističe Čakić.
U ovoj kompaniji se ne zaustavljaju samo na tržištu Europe. Žele ići još dalje. Zbog toga su osnovali kompaniju u Sjedinjenim Američkim Državama koja će biti zadužena za širenje franšize "preko bare". - Upiti koji nam stižu za sada idu preko vanjskih franšiznih brokera. U pregovorima smo s nekoliko potencijalnih primatelja iz zapadnoeuropskih zemalja, ali i sa Istoka. Naš proizvod je potpuno konkurentan jer se izdvajamo po dizajnu, a možemo ponuditi vrlo pristupačne cijene. Sav repromaterijal nabavljamo direktno iz proizvodnje, što nam omogućuje da naš proizvod bude i povoljan u odnosu na kvalitetu koju posjeduje - kaže Čakić.
Vlasnica tvrtke Ljiljana Čakić vjeruje da će City Fashion Jewellery osvojiti tržište. - Prezadovoljni smo dosadašnjim rezultatima. Ljudi cijene što je nakit domaće proizvodnje. Reakcije u Sarajevu su, recimo, bile pozitivne i zbog toga što je proizvod s balkanskog područja - kaže Sara Čakić.
pročitajte članke

Milica Luković otvorila je prije više od godinu dana trgovinu nakita i asesoara "Brosh" u Beogradu. Što je uočila, i naučila, radeći kao primateljica franšize i poduzetnica?
Vedrana Kosanović, primateljica master franšize hrvatskog benda L'Arome, zadužena je za širenje mreže u Srbiji. U nešto više od godinu dana, na tom je tržištu otvoreno osam parfumerija.
Franšizni korneri pogodni su za trgovce koji žele obogatiti postojeću ponudu. Dobar primjer daju dvije poduzetnice iz Srbije koje su u svoje dućane dodale "kutak" za nakit Dvije šmizle.
Za koje je vrijeme moguće povratiti investiciju u L’Arome parfumeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije branda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
U maloj se radionici All Nut već devet godina ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljive i drugog voća. Osim dućana u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi se mogla proširiti i u druge zemlje regije.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Franšizni sustav je poput velike obitelji
Svidza mi se .Trenutno trazim neku dobru fransizu za sebe...
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com