U nekim zemljama, poput Češke, Slovačke i Mađarske, kompanija isključivo ima radnje u svom vlasništvu. Planiraju da to učine i u Austriji, Hrvatskoj, Sloveniji i Turskoj, gdje će se nešto kasnije ove godine pojaviti prve pilot-trgovine.
Srijeda
27.02.2013
CCC nastavlja širenje prodajne mreže van Poljske. Planira se ulazak na tržišta Hrvatske i Slovenije.
 

Tvrtka CCC je najveći proizvođač i distributer obuće u Poljskoj. Upravlja mrežom od više od 700 prodavaonica pod brendovima CCC, BOTI i Quazi. I dok je u Poljskoj odustala od širenja kroz franšizu, na inozemnim tržištima kompanija intenzivno koristi ovaj model razvoja.

- Dosadašnjom strategijom razvoja uspjeli smo CCC učiniti globalnom tvrtkom. U Rumunjskoj, Rusiji, Kazahstanu i Latviji do sada imamo ukupno 15 franšiznih trgovina - kaže Dariusz Miłek, osnivač i vlasnik tvrtke.

Tvrtka CCC je u potrazi za partnerima na novim tržištima, ali cilja na velike tvrtke koje poznaju tržište i imaju iskustva u ovoj oblasti modne industrije. Partneri bi utrli put, stvorili jezgru prodajne mreže i izgradili svijesti o brendu prije otvaranja prvog dućana. U najkraćem, postavili bi temelj za mrežu vlastitih prodavaonica tvrtke CCC.

U nekim zemljama, poput Češke, Slovačke i Mađarske, u kojima tvrtka planira do 2015. postati lider na tržištu, otvorili su isključivo dućane u svom vlasništvu. Planiraju to učiniti i u Austriji, gdje su već sklopili ugovor sa tvrtkom koja će biti odgovorna za ulazak na to tržište, ali i u Hrvatskoj, Sloveniji i Turskoj, gdje će se nešto kasnije ove godine pojaviti prve pilot-trgovine.

Poslovni model u Poljskoj

Kad je prije više od deset godina osnivač i vlasnik tvrtke Dariusz Miłek počeo osvajati tržište, franšiza je predstavljala važan faktor u širenju brenda CCC na nacionalnoj razini. Franšiznih partnera je u jednom trenutku bilo čak 70. Danas, posluje samo jedan partner koji vodi osam radnji, a Miłek priznaje da nije siguran na koji način bi mogao okončati suradnju. Dokle god partner ostvaruje profit, radikalna rješenja će morati sačekati. Miłek ne isključuje mogućnost partneru ponuditi da i dalje upravlja postojećim radnjama, ali ne kao vlasnik, već kao zastupnik/distributer. Ovo rješenje se pokazalo prihvatljivim u slučaju jednog drugog franšiznog partnera.

Dariusz Miłek naglašava da su mnogo bolje poslovne rezultate postizali u vlastitim trgovinama nego u većini franšiznih. Zato su se prethodnih godina fokusirali na zatvaranje neprofitabilnih prodajnih mjesta i potragu za atraktivnijim lokacijama za vlastite radnje, kao i na raspuštanje franšizne mreže, pošto su rezultati bili ispod očekivanog. Međutim, tvrtka ne odustaje od franšiznog modela poslovanja. Franšiza je svoju ulogu vrlo dobro odigrala na tržištu Poljske, budući da je zaslužna za uspostavljanje najveće mreže za prodaju obuće. Miłek sada tu misiju povjerava partnerima u inozemstvu.

Dok Miłek planira proširiti poslovanje po Europi, tvrtka bilježi rast prihoda. U 2012. prihod je bio viši za 20 posto. Međutim, ovaj rast nije proizveo i proporcionalnu promjenu dobiti, pošto je tvrtka zaradila samo 3,8 posto više u odnosu na prethodnu godinu.

- Ovo može izazvati pomiješane osjećaje. S jedne strane, dinamičan rast prihoda i prometa u trgovinama, a s druge - bruto marža i zarada su 4,5 posto niže od očekivanog - zaključuje Miłek. - Međutim, vrlo smo zadovoljni rezultatima naših prodajnih objekata u Slovačkoj, Rumunjskoj i Mađarskoj. Nadamo se da ćemo do 2015. udvostručiti prihod i zadržati visoku stopu profitabilnosti.