CCC sve bliži

Tvrtka CCC je najveći proizvođač i distributer obuće u Poljskoj. Upravlja mrežom od više od 700 prodavaonica pod brendovima CCC, BOTI i Quazi. I dok je u Poljskoj odustala od širenja kroz franšizu, na inozemnim tržištima kompanija intenzivno koristi ovaj model razvoja.
- Dosadašnjom strategijom razvoja uspjeli smo CCC učiniti globalnom tvrtkom. U Rumunjskoj, Rusiji, Kazahstanu i Latviji do sada imamo ukupno 15 franšiznih trgovina - kaže Dariusz Miłek, osnivač i vlasnik tvrtke.
Tvrtka CCC je u potrazi za partnerima na novim tržištima, ali cilja na velike tvrtke koje poznaju tržište i imaju iskustva u ovoj oblasti modne industrije. Partneri bi utrli put, stvorili jezgru prodajne mreže i izgradili svijesti o brendu prije otvaranja prvog dućana. U najkraćem, postavili bi temelj za mrežu vlastitih prodavaonica tvrtke CCC.
U nekim zemljama, poput Češke, Slovačke i Mađarske, u kojima tvrtka planira do 2015. postati lider na tržištu, otvorili su isključivo dućane u svom vlasništvu. Planiraju to učiniti i u Austriji, gdje su već sklopili ugovor sa tvrtkom koja će biti odgovorna za ulazak na to tržište, ali i u Hrvatskoj, Sloveniji i Turskoj, gdje će se nešto kasnije ove godine pojaviti prve pilot-trgovine.
Poslovni model u Poljskoj
Kad je prije više od deset godina osnivač i vlasnik tvrtke Dariusz Miłek počeo osvajati tržište, franšiza je predstavljala važan faktor u širenju brenda CCC na nacionalnoj razini. Franšiznih partnera je u jednom trenutku bilo čak 70. Danas, posluje samo jedan partner koji vodi osam radnji, a Miłek priznaje da nije siguran na koji način bi mogao okončati suradnju. Dokle god partner ostvaruje profit, radikalna rješenja će morati sačekati. Miłek ne isključuje mogućnost partneru ponuditi da i dalje upravlja postojećim radnjama, ali ne kao vlasnik, već kao zastupnik/distributer. Ovo rješenje se pokazalo prihvatljivim u slučaju jednog drugog franšiznog partnera.
Dariusz Miłek naglašava da su mnogo bolje poslovne rezultate postizali u vlastitim trgovinama nego u većini franšiznih. Zato su se prethodnih godina fokusirali na zatvaranje neprofitabilnih prodajnih mjesta i potragu za atraktivnijim lokacijama za vlastite radnje, kao i na raspuštanje franšizne mreže, pošto su rezultati bili ispod očekivanog. Međutim, tvrtka ne odustaje od franšiznog modela poslovanja. Franšiza je svoju ulogu vrlo dobro odigrala na tržištu Poljske, budući da je zaslužna za uspostavljanje najveće mreže za prodaju obuće. Miłek sada tu misiju povjerava partnerima u inozemstvu.
Dok Miłek planira proširiti poslovanje po Europi, tvrtka bilježi rast prihoda. U 2012. prihod je bio viši za 20 posto. Međutim, ovaj rast nije proizveo i proporcionalnu promjenu dobiti, pošto je tvrtka zaradila samo 3,8 posto više u odnosu na prethodnu godinu.
- Ovo može izazvati pomiješane osjećaje. S jedne strane, dinamičan rast prihoda i prometa u trgovinama, a s druge - bruto marža i zarada su 4,5 posto niže od očekivanog - zaključuje Miłek. - Međutim, vrlo smo zadovoljni rezultatima naših prodajnih objekata u Slovačkoj, Rumunjskoj i Mađarskoj. Nadamo se da ćemo do 2015. udvostručiti prihod i zadržati visoku stopu profitabilnosti.
pročitajte članke

Turski modni brand LOFT već 30 godina uspješno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Europi, a franšizne partnere traže i u ovoj regiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirne šalove. Potražnja je i tijekom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da na javnim mestima usta i nos budu pokriveni.
Modnu je industriju također pogodila epidemiološka kriza, posebice od zatvaranja trgovačkih centara. Kako se franšizni sustavi snalaze u novim okolnostima?
Švedski modni brand H&M već posluje na 74 tržišta, a do kraja ove godine planira ući i u regiju Centralne Amerike uz pomoć iskusnog franšiznog partnera.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
Franšiza u second-hand dućanu
Postovanje,zanima me fransiza ,koji su uslovi,ja vec imam radnju polovne garderobe ali mi se dopada Vasa garderoba.Molim za odgovor I kontakt.Srdacan pozdravAleksandra
Franšiza u second-hand dućanu
Molim Vas informaciju kako doći do franšize Hasnaltruha?Hvala
Na korak do jeftine obuće
Poljska kompanija CCC u Hrvatskoj posluje direktno. Za sada nemaju nameru da se šire kroz franšizu.
Na korak do jeftine obuće
Pozdrav! Posluje li CCC u Hrvatskoj kao franšiza ili posluje izravno? Imam svoj poslovni prostor (90 kvadrata) pa me zanima postoji li interes za mjesta s 10000-20000...
Franšiza u second-hand dućanu
Uskoro ćete na našem portalu biti u mogućnosti da dobijete više informacija o mogućnostima za kupovinu Ír Használtruha franšize. Kako nam je preliminarno najavljeno,...
Franšiza u second-hand dućanu
Molim informaciju kako bih mogla otvoriti second hand dućan .