Trgovine Freshmarket i Žabka se najčešće nalaze u centru grada ili naselja. Freshmarket se od Žabke razlikuje po tome što u svom sustavu ima i zaseban objekt Freshcafe, gdje se može kupiti svježe pecivo i popiti kava.
Petak
01.03.2013
Sistem trgovinskih lanaca Žabka i Freshmarket tijekom siječnja je dobio 39 novih partnerskih dućana, zahvaljujući i projektu "dućan za zakup".
 

Samo u siječnju ove godine poljska tvrtka Žabka Polska uspjela je na domaćem tržištu otvoriti 39 prodavaonica robe široke potrošnje - 20 marketa pod brandom Freshmarket i 19 pod brandom Žabka. Tako se broj poslovnica obje mreže bliži broju od 3000 jedinica. Ovu stopu rasta tvrtka, prije svega, duguje potpori investicijskog fonda Mid Europa Partners, koji namjerava u sljedećih pet godina uložiti 1,5 milijardi zlota (više od 350 milijuna eura) u razvoj spomenutih trgovačkih lanaca. S druge strane, ono zbog čega su Žabka i Freshmarket uspjeli u tako kratkom roku otvoriti veliki broj dućana jest i projekt "dućan za zakup". Inicijativa je pokrenuta u jesen 2011. i provedena s ciljem da ohrabri i privuče nove partnere u sustav, ali pod povoljnijim uvjetima.

Naime, vlasnici lokala (prodavaonica i poslovnih prostora) pozvani su da se pridruže partnerskom sustavu, ali uz jednu dodatnu pogodnost: Žabka Polska bi im u sljedećih 10 godina, po točno utvrđenim cijenama, plaćala mjesečni zakup prostora. Na taj način, ne samo da bi vlastiti prostor "stavili u funkciju" i počeli poslovati pod imenom Žabka ili Freshmarket, već bi bili lišeni obveze plaćanja rente (ili odrcianja od prihoda od prostora), pošto bi tu obvezu na sebe preuzela matična tvrtka Zabka Polska. Vlasnik prostora koji na taj način postane partner mogao bi računati na sigurnu mjesečnu dobit od rente, pri čemu bi dobio i priliku da se više posveti poduzetništu i ostvaruje prihode kao partner velikog trgovinskog lanaca.

- Do sada, tisuću vlasnika poslovnih lokala je bilo zainteresirano da sudjeluje u ovom projektu. Ugovore smo potpisali sa svakim četvrtim kandidatom, iznajmljeni dućani su prošli kroz fazu rebrandiranja, te danas posluju kao Žabka ili Freshmarket. Najviše smo bili zainteresirani za dućane koji su imali prostor od najmanje 90 četvornih metara. Pored toga, unaprijed smo analizirali i koliko bi "kandidirane" radnje mogle biti konkurentne u smislu profitabilnosti i prometa - objašnjava Jacek Spychała, direktor marketinga i odnosa s javnošću u tvrtki Žabka Polska.

Tvrtka Žabka Polska je, pored toga, o svome trošku renovirala iznajmljene objekte i prilagodila ih korporativnim standardima.

- Vlasnici lokala s kojima smo potpisali ugovor moći će redovito ubirati fiksni mjesečni zakup. Većina zainteresiranih za projekt do sada su i sami vodili samostalne trgovinske prodavaonice. Mi smo se, pored toga, obratili i poduzetnicima koji nisu bili zadovoljni suradnjom s franšiznim mrežama, u smislu kašnjenja u naplati rente ili nepovoljnih uvjeta iznajmljivanja prodajnih objekata. Iznos pojedinačnih zakupnina u našem sustavu ovisi od uvjeta na lokalnom tržištu nekretnina. Vlasnici lokala koji surađuju s nama također ne moraju brinuti o dodatnim troškovima za marketing, pošto od trena potpisivanja ugovora to postaje naša obveza - dodaje Spychała.