Ruka ruku mije

Samo u siječnju ove godine poljska tvrtka Žabka Polska uspjela je na domaćem tržištu otvoriti 39 prodavaonica robe široke potrošnje - 20 marketa pod brandom Freshmarket i 19 pod brandom Žabka. Tako se broj poslovnica obje mreže bliži broju od 3000 jedinica. Ovu stopu rasta tvrtka, prije svega, duguje potpori investicijskog fonda Mid Europa Partners, koji namjerava u sljedećih pet godina uložiti 1,5 milijardi zlota (više od 350 milijuna eura) u razvoj spomenutih trgovačkih lanaca. S druge strane, ono zbog čega su Žabka i Freshmarket uspjeli u tako kratkom roku otvoriti veliki broj dućana jest i projekt "dućan za zakup". Inicijativa je pokrenuta u jesen 2011. i provedena s ciljem da ohrabri i privuče nove partnere u sustav, ali pod povoljnijim uvjetima.
Naime, vlasnici lokala (prodavaonica i poslovnih prostora) pozvani su da se pridruže partnerskom sustavu, ali uz jednu dodatnu pogodnost: Žabka Polska bi im u sljedećih 10 godina, po točno utvrđenim cijenama, plaćala mjesečni zakup prostora. Na taj način, ne samo da bi vlastiti prostor "stavili u funkciju" i počeli poslovati pod imenom Žabka ili Freshmarket, već bi bili lišeni obveze plaćanja rente (ili odrcianja od prihoda od prostora), pošto bi tu obvezu na sebe preuzela matična tvrtka Zabka Polska. Vlasnik prostora koji na taj način postane partner mogao bi računati na sigurnu mjesečnu dobit od rente, pri čemu bi dobio i priliku da se više posveti poduzetništu i ostvaruje prihode kao partner velikog trgovinskog lanaca.
- Do sada, tisuću vlasnika poslovnih lokala je bilo zainteresirano da sudjeluje u ovom projektu. Ugovore smo potpisali sa svakim četvrtim kandidatom, iznajmljeni dućani su prošli kroz fazu rebrandiranja, te danas posluju kao Žabka ili Freshmarket. Najviše smo bili zainteresirani za dućane koji su imali prostor od najmanje 90 četvornih metara. Pored toga, unaprijed smo analizirali i koliko bi "kandidirane" radnje mogle biti konkurentne u smislu profitabilnosti i prometa - objašnjava Jacek Spychała, direktor marketinga i odnosa s javnošću u tvrtki Žabka Polska.
Tvrtka Žabka Polska je, pored toga, o svome trošku renovirala iznajmljene objekte i prilagodila ih korporativnim standardima.
- Vlasnici lokala s kojima smo potpisali ugovor moći će redovito ubirati fiksni mjesečni zakup. Većina zainteresiranih za projekt do sada su i sami vodili samostalne trgovinske prodavaonice. Mi smo se, pored toga, obratili i poduzetnicima koji nisu bili zadovoljni suradnjom s franšiznim mrežama, u smislu kašnjenja u naplati rente ili nepovoljnih uvjeta iznajmljivanja prodajnih objekata. Iznos pojedinačnih zakupnina u našem sustavu ovisi od uvjeta na lokalnom tržištu nekretnina. Vlasnici lokala koji surađuju s nama također ne moraju brinuti o dodatnim troškovima za marketing, pošto od trena potpisivanja ugovora to postaje naša obveza - dodaje Spychała.
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.