Balkanska zabava

Iako još uvijek zabrinjava postotak mladih iz Srbije koji nikada nisu kročili izvan granica zemlje (prema nekim istraživanjima i oko 70 posto), broj onih koji putuju se ipak povećava. First minute i last minute ponude omogućuju da se na putovanje ode za mnogo manje novca, najčešće u periodu pred ili poslije sezone.
Prije četiri godine se na tržištu, međutim, pojavio još jedan turistički proizvod, osmišljen isključivo za mlade.
Glavnu ponudu agencije Fun Group Travel Company čine putovanja za mlade, ali koja uključuju i dobar provod - organizirane zabave i festivale, u periodima kada mladi ne bi trebali imati mnogo obveza na fakultetima, višim i srednjim školama ili poslu. Među popularnim aranžmanima su Summer Fun - party ljetovanje, Winter Fun - najveće zimsko party putovanje, junior - ekskurzije za srednjoškolce, Road Fun - putovanja i zabave diljem Srbije i neposrednog okruženja. Najpoznatije je, ipak, Balkan Fun putovanje za 1. svibanj, koje se i promovira kao najveće party putovanje na Balkanu.
Pošto tržište jasno "šalje signale" da u Srbiji i u zemljama u okruženju postoji potreba za ovom vrstom aranžmana, odlučili su podijeliti svoje znanje i ponuditi franšizu. Nemanja Stojanović, osnivač tvrtke Fun Group Travel, kaže da je najbolji način za širenje poslovanja, zapravo, pronalazak jakih partnera. - Lokalni partneri, u suštini, najbolje poznaju lokalno tržište, lako dolaze od klijenata i poznaju njihove potrebe. Zbog toga je franšiza pogodan oblik suradnje - kaže Stojanović.
Potencijalni primatelj, kako kaže Stojanović, treba da ima iskustva u turizmu. Najvažniji uvjet je da primatelj proda najmanje od 200 do 500 putovanja godišnje, ovisno od mjesta ili zemlje u kojoj radi. Ukoliko ne ispuni taj uvjet, koji bi bio definiran ugovorom, razliku bi morao platiti sam, po cijeni koja bi, također, bila definirana ugovorom. Dakle, ukoliko se primatelj obveže da će prodati 200 putovanja godišnje, a proda 150, ostalih 50 će platiti sam, ali po povoljnijoj cijeni. Ukoliko se primatelj ne želi obvezati na minimalan broj prodanih putovanja, postoji i druga opcija, koja podrazumijeva plaćanje naknade u iznosu od 1.000 eura godišnje.
Pored toga, dio zarade od svakog putovanja ide davatelju, a za taj novac primatelj dobiva know-how (znanje o načinu prodaje, animiranju mladih, provođenju marketinških akcija) i pravo na korištenje svih marki tvrtke. - Balkan Fun je već dobro poznat brand među mladima s Balkana. Prepoznatljivost branda franšizoprimcu dosta olakšava prodaju, jer nije isto prodavati "no name" provod i onaj o kome se naveliko priča. Franšizoprimac zadržava značajna financijska sredstva za sebe po prodatom aranžmanu, koja su značajno veća od zarade subagenata - kaže Stojanović.
Jedan od osnovnih razloga koji bi trebali privući potencijalne primatelje franšize jeste, kako kaže Stojanović, rad s mladima. Oni su, naglašava, vrlo lojalni brendu i ostaju dugo vezani za agenciju kojoj su poklonili povjerenje. Pored toga, primatelji će biti u prilici dobro zaraditi, ali i imati zanimljiv posao u modernoj i dinamičnoj tvrtki.
- Kad franšizoprimac proda aranžman, njegov klijent automatski postaje dio sustava Balkan Fun, to jest, primatelj treba samo prodati aranžman, a kompletnu realizaciju ljetovanja, proljetnih i zimskih putovanja, kao i brigu o putnicima na ugovorenoj destinaciji preuzimamo mi - objašnjava Stojanović.

Kaže da tvrtka može organizirati putovanje i zabavu za 10.000 putnika. Budući da trenutno prodaju manji broj aranžmana, proširivanje tržišta im je prioritet. Partnere bi voljeli naći u Nišu, Kragujevcu, Jagodini i Kosovskoj Mitrovici, gradovima gdje ima fakulteta i viših škola. Od inozemnih tržišta potencijalne primatelje franšize traže u Mađarskoj, Rumunjskoj, Bugarskoj, Poljskoj, Crnoj Gori, Makedoniji i Hrvatskoj.
Za pokretanje posla i financiranje prve godine poslovanja potrebno je izdvojiti oko 10.000 eura, kaže Stojanović. Povrat investicije ovisi, prije svega, od angažiranosti pojedinca. - Profit može varirati od 10.000 do 50.000 eura, pa i više. Zarada ovisi i o zajedničkog napora koji treba uložiti da bismo privukli mlade koji će putovati preko naših agencija - ističe Stojanović.
Balkan Fun trenutno ima agenciju u Beogradu i Novom Sadu.
pročitajte članke

– Turistički sektor se oporavlja, samim time raste i interes za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio s dva nova tržišta – Sjevernom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi te očekivanja novih primatelja franšize?
Unatoč pandemiji koja je teško pogodila turistički sektor, franšizni sustav Direct Booker proširio je svoje poslovanje na talijansko tržište. Primatelj franšize stari je znanac.
CityPal, web platforma i brošure putem kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mjesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
Direct Booker, franšizni sustav turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smještajem, započinje poslovanje u Poljskoj. Franšiznu su mrežu proširili i u regiji.
Najčitanije

Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Ivica Lacić iz Zadra postao je primatelj franšize Sushi by A's u lipnju 2020. Što je potrebno za uspjeh, a što mu je donijelo sigurnost u poslovanju?
Kako se poslovanje širilo, gdje vide prostora za razvoj te tko može biti idealni primatelj franšize, otkriva Sarah Vuković, master franšizer koncepta "Malac Genijalac" za tržište Hrvatske
Friendly Fire, vodeći hrvatski brand gaming cafe-a, otvorio je svoju prvu od 30 potpisanih franšiza u Meksiku u gradu Mexico City.
Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.